Hoe ver wonen jullie van school?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Yeuu, 14 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ik zit er even doorheen...

    Wij gaan binnenkort verhuizen van de randstad naar het zuiden van het land.

    Wij hebben nu de luxe dat we op loopstand van school (en twee andere scholen) wonen en ook de middelbare school is (voor over een aantal jaar) gewoon te fietsen, door de wijk in een kwartiertje en de ander misschien zelfs korter.

    Maar... nu gaan we dus verhuizen. En nu zag ik mooie huizen in een dorp, dichtbij de grote stad... maar toch 20 minuten tussen de weilanden door fietsen. Ik vind dat echt helemaal NIKS!

    Hoe ver moet jouw kind fietsen en is dit een veilige route? Zie ik beren op de weg, ik heb er gewoon buikpijn van en zie de hele verhuizing al niet meer zitten. We hebben het zo goed hier.
     
  2. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.344
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij wonen ruim 4km van school; ik wissel de fiets en auto af.
    Zoon gaat sinds kort zelf naar school op de fiets; wel een tijdelijke locatie ivm verbouwing. Deze is iets meer dichterbij en een veiligere route dan naar de gewone locate. Maar toch denk dat ik hem volgend schooljaar gewoon naar de hoofdlocatie laat fietsen.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Loopafstand: 800 meter
     
    mamabri vindt dit leuk.
  4. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.077
    3.517
    113
    3 km. Is de dichtstbijzijnde school op de christelijke na maar dat scheelt hooguit 500 m.

    We gaan eigenlijk altijd met de auto. Ik zou wel op de fiets willen want het Is natuurlijk een stukje van niks maar ik ga of door naar het werk of ik moet mijn peuter achterop hebben en dat zie ik niet zitten met een kleuter die prima kan fietsen maar nogal een ongeleid projectiel is. Het is hier relatief rustig qua verkeer maar wel weer veel landbouwverkeer en hard rijdende auto's op smalle bochtige weggetjes.
    Als beide kinderen goed en vertrouwd kunnen fietsen wil ik vaker op de fiets.
    Ik vind tot 4/5 km nog prima te doen, daar zou ik een verhuizing niet om laten. Het is maar tijdelijk...
     
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Wij moesten vroeger naar de basisschool 8km fietsen, naar voortgezet 20km
    Basisschool bracht moeder ons, en in de bovenbouw fietsen met vriendinnen.

    Op voortgezet fietsten we altijd met hele groep welke per dorp wat gepasseerd werd groter werd.

    We leven allemaal nog steeds, het is een luxe om vlakbij school te wonen maar geen must. Er is ook altijd nog bus of trein mogelijkheid.
     
    wishfulthinking en amdaa vinden dit leuk.
  6. disaro

    disaro Fanatiek lid

    18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Hier woonden we 4 km van school, sinds we verhuist zijn maar 500 meter.
     
  7. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.966
    7.895
    113
    Vrouw
    15 minuten lopen enkele reis op dit moment. Ik ben blij dat het straks nog maar 1 minuut lopen is.

    Bij zo n afstand zou het bij mij een dealbreaker zijn als er geen continu rooster is. Anders moet je 4x op en neer en dan hou je geen pauze meer over.
     
  8. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Nu 10 minuten lopen/paar minuten fietsen. Middelbare school nog geen idee, ligt helemaal aan het niveau en welke school het beste past ed, maar sowieso wordt het een stuk verder dan de basisschool.

    Zelf zat ik vroeger op een minuut of 15-20 fietsen op de basisschool en de middelbare school was 45 minuten fietsen, deels door een (stads)bos. Middelbare school fietste ik met een aantal vriendinnen naar toe.
     
  9. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier ong 1000 mtr vanaf school en straks voorgezet is of 10 min fietsen of 30 min fietsen (en als het aan mijn dochter ligt, gaat ze voor de 30 min fietsen, die school is in haar ogen het fijnste).
     
  10. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.494
    24.369
    113
    Basisschool aan de overkant van de straat en middelbare scholen van oudsten zijn beide ca. 15 min fietsen.
     
  11. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    de basisschool is 5 min loopafstand. De hogere school zit op 10-15 min fietsafstand
     
  12. maliro

    maliro Niet meer actief

    Beide scholen zijn 3.8 km van ons huis. En 4 km bij elkaar vandaan. Wij gaan altijd met de auto want beide kinderen zijn te jong om alleen heen te fietsen en qua tijd redden we het anders niet om ze allebei op tijd in hun klas te hebben
     
  13. ShineBright

    ShineBright Fanatiek lid

    29 jan 2014
    2.248
    668
    113
    Hier ongeveer 800 meter van de basisschool en de hogere scholen zijn in de omgeving binnen 15 minuten te fietsen.
     
  14. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Bedankt .. zie toch veel die kwartier moeten fietsen. Is dit dan door de stad of ook donkere "verlaten" stukken?
     
  15. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Wij wonen in de stad met scholen op loopafstand. Mijn man komt van het platteland en wat ze daar nog steeds hebben is dat ze aangepaste schooltijden in de winter hebben, dan beginnen ze later, zodat de kinderen niet in het donker over de landweggetjes hoeven te fietsen. Dit trouwens vanwege de verkeersveiligheid, niet omdat ze bang zijn dat ze enge figuren tegenkomen onderweg.
     
  16. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Basisschool nu in de wijk en vroeger ook.

    Ik moest vroeger door het bos 3 kwartier naar de middelbare school fietsen. Helaas kon dat inderdaad niet alleen. Maar met vriendinnen mocht wel en anders kwamen m’n ouders halen.

    Nu zal het ongeveer 15-20 min zijn maar niet door bossen of weilanden voor onze kids.
     
    Roosje24 vindt dit leuk.
  17. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    100m. voor de basisschool,
    voortgezet onderwijs is op 20-25min. fietsen
     
  18. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.655
    21.161
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij wonen in een erg klein dorp met nog geen 3000 inwoners. Maar gelukkig wel een school op loopafstand, 700 meter. Middelbare ligt tegen die tijd aan welke ze heen wil en welk niveau. Dichtste bij is 6,5 km, verste 15.
     
  19. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    2km.
    Mocht alles gewoon normaal verlopen kan het goed zijn dat we voor het middelbare voor Valkenburg gaan kiezen. Dan wordt het 6-7km
     
  20. Jaimio

    Jaimio Fanatiek lid

    5 nov 2015
    1.372
    561
    113
    Vrouw
    10 km gaan wel met de auto.

    Ik denk dat als je 20 min fietsen van school woont het wel heel fijn is als je de auto als backup hebt. Denk aan regendagen, donkere winterdagen.
     

Deel Deze Pagina