Hoe ver wonen jullie van school?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Yeuu, 14 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veran

    Veran Bekend lid

    1 mrt 2014
    630
    489
    63
    Momenteel 30 km (tijdelijke woning) over een paar maanden gaan wij gaan verhuizen en is het 5 km. Ik kan niet wachten!
     
  2. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Hier zowel de basisschool als de cluster 3 school waar mijn dochter heen gaat op 500 meter afstand. Twee middelbare scholen ook op zo'n 500 meter afstand. Ik vind dit wel echt heel luxe. Eerder fietste ik dagelijks 20 minuten naar school, weer of geen weer. Meestal in mijn eentje over een fietspad achterlangs (tussen huizen en een spoor door, niet langs een weg). En een stuk midden door de stad, ging prima.
     
  3. liefebees

    liefebees VIP lid

    6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    200 meter? We wonen er naast!
     
  4. San987

    San987 Fanatiek lid

    21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    De basisschool is op 600 meter denk ik..

    De middelbare op 10 km, zelf ook altijd moeten fietsen door weer en wind! Alle kinderen hier uit het dorp gaan naar diezelfde school, dus altijd wel iemand om mee naar school of huis te fietsen.
    Hier hebben ze de afgelopen jaren verschillende stukken fietspad aangelegd om het veiliger te maken.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Hier precies hetzelfde.
     
  6. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.277
    2.177
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    10 minuutjes fietsen en 7 minuten met de auto. Middelbare scholen liggen binnen 5 minuten - 30 min fietsen.
    Maar als het met zoon zo doorgaat zal het me niet verbazen als hij naar middelbare school gaat zo'n 40- 50 minuten met openbaar vervoer of auto zal gaan.
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Dochter (ff Google maps gekeken haha) 1,2 km dus zo'n 10 min lopen

    Zoontje 950 meter a 8 min lopen :) (sbo)

    Luxe dus. Gaan dan ook altijd lopen of fietsen
     
  8. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Wij wonen nu ca 1 km van school en als we mogelijk gaan verhuizen is het 2 km. Dat vind ik prima te doen op de fiets. Meestal gaan we wel met de auto, omdat ik door moet naar mijn werk.

    De dichtstbijzijnde middelbare school is ca 6 km fietsen, de volgende ca 8 km. Dat was het vroeger voor mij ook, dus dat is prima te doen. Ze hoeven zelfs maar 2x een weg over te steken, verder is het allemaal fietspad. Maar er is 2 jaar terug wel een keer een scholier doodgereden op een van die kruispunten, dus het kan altijd fout gaan natuurlijk........
     
  9. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.025
    2.163
    113
    Nog ff over wonen tussen de weilanden. Wij zouden dat ook wel willen, maar er zit wel een groot nadeel aan. Onze kinderen spelen namelijk heel veel op straat en in de buurt met vriendjes en dat kan dan niet. Ze moeten dan echt afspreken om met elkaar te gaan spelen en kunnen niet zomaar naar buiten gaan en hier en daar aanbellen om wat vriendjes bij elkaar te halen en te gaan spelen. Onze kinderen hebben aangegeven dat ze echt niet buitenaf willen wonen om die reden.
    Hoewel wij dat eigenlijk wel zouden willen, snappen we dat heel goed, dus dat gaan we ook niet doen. We hebben nu wel een huis op het oog aan de rand van het dorp, maar onze oudste kinderen kunnen vanaf daar makkelijk naar hun huidige vriendjes fietsen en voor de jongste wonen er in die straat nog een paar kinderen van zijn leeftijd die hij al kent, dus dat komt ook wel goed.

    Misschien wel iets om rekening mee te houden. Voor kinderen is de vrijheid om zomaar vrij buiten te kunnen spelen echt veel waard. Meer nog dan een groot erf, denk ik eigenlijk.
     
  10. Jetje1

    Jetje1 Actief lid

    1 mrt 2011
    479
    224
    43
    Basisschool 600 meter en de middelbare ong. 800 meter denk ik. En dat in een dorp.
     
  11. lies276

    lies276 Niet meer actief

    De basisschool is zo'n 6 km verderop.
    De middelbare van de oudsten is 8 km verder en van de derde bijna 20 km.
     
  12. Young Flower

    Young Flower Fanatiek lid

    25 jul 2006
    3.299
    477
    83
    near rotterdam
    Nu wonen wij tegenover school, maar ik heb ook 10 km van hun school gewoond. Zo tegenover school bevalt eigenlijk erg goed. Middelbare scholen zijn hier op loopafstand, maar zoon kiest voor een school op 20 minuten fietsen. De middelbare hier sluiten niet aan bij zijn niveau
     
  13. halve

    halve Niet meer actief

    Basisschool 600 meter, middelbare school 700 meter (hemelsbreed maar 50 m vanaf de basisschool). Peuterspeelzaal 100 meter denk ik, als hij er is kan hij naar ons huis zwaaien aan de overkant van de vijver:roflmao:
    Vind dit echt heerlijk, en wil ook absoluut niet anders. Heb dochter een paar jaar heen en weer gereden naar een school 13 km verderop, maar dat vond ik ellende! Laatste 4 jaar kon ze lekker zelf fietsen, en nu naar de middelbare school is ze ook lekker snel thuis:thumup:
     
  14. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    2 km, meestal gaan we op de fiets.
    Middelbare school 1,4 km zie ik net op routeplanner. Maar weet niet of de oudste dat gaat redden qua leermogelijkheden/moeilijkheden. En nummer 2 kan ik wat dat aan gaat ook nog niet peilen. En eerlijk gezegd durf ik bij de jongste ook geen uitspraken meer te doen. Die gaat na de zomer ook pas naar groep 3, en dan zullen we wel zien. Nummer twee kwam ook glansrijk door de kleuterjaren :cool:
     
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hier ongeveer 2 km, zelf fiets ik er 5 minutenn op. Met kinderen iets langer. Te voet ongebeer 25 minuten. Dat laatste vind ik onhandig: wij gaan bijna altijd met de fiets. Maar de meeste vriendjes niet. Dus als de kinderen willen afspreken, moeten we lopend met de fiets aan de hand naar huis. Of ik moet het vooraf weten, dan ga ik een keer met de auto.

    Onze oudste zit nu in groep 4 en laten we sinds een paar weken alleen vooruit fietsen. Volgend jaar moet hij vrijdagmiddag naar school en zijn broertje niet. Dan kan hij alleen naar school fietsen. Vrijwel de hele route gaat over vrijliggend fietspad.
     
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier nog geen schoolgaand kind.
    Maar het kdv en psz zitten op dezelfde locatie als de basisschool waar ze naar toe zal gan.

    Loopafstand 400 meter.
     
  17. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Wij hebben hier 4 middelbare scholen op 10 minuten fietsen. Maar helaas gaan die voor de oudste niet aansluiten qua niveau. Wat ik redelijk belachelijk vind voor onze stad. Dat wordt dus sowieso 11km verderop.
     
  18. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.119
    4.333
    113
    Home
    1.4 km
    Er is hier 400 meter verderop een school maar dat vind ik echt niet een goede school dus wij fietsen een stukje verder
     
  19. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ohjee, en wij hebben in pb contact gehad over jullie stad toch?
    Ons bod is geaccepteerd! Dus wij komen die kant op! Hopelijk zsm.

    Leuke basisschool zit dichtbij! :) Middelbare school duurt gelukkig nog even.
     
  20. Pepijnn

    Pepijnn Fanatiek lid

    8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    1,55 kilometer, dus 10 minuten fietsen.

    Middelbare scholen zijn tussen de 10-30 minuten fietsen, ligt aan de keuze die de kinderen maken.
    Zelf moest ik altijd 15km fietsen naar het VO, dus ik ben blij dat die van mij dat niet hoeven en na school gewoon lekker naar vrienden kunnen.
     

Deel Deze Pagina