Onverwacht zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TiTaRa, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TiTaRa

    TiTaRa Fanatiek lid

    25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Hallo allemaal,

    ik ben een meisje van 19 jaar en weet sinds vorige week woensdag heel erg zeker dat ik zwanger ben... Mijn regels waren uitgebleven maar ik durfde geen test doen.. Nu ben ik vorige week vrijdag onmiddellijk naar de dokter geweest om bloed te laten trekken en vandaag heb ik de uitslag gehad. Ik ben zo'n 9 a 10 weken zwanger. Maar ik heb wel een probleem, mijn vriend ziet een kindje nog niet zitten omdat hij vind dat wij het kindje niks te bieden hebben. Wij wonen niet samen, hebben niet genoeg geld aan de kant gezet enzovoort..
    Ik weet echt niet wat te doen!
    Kunnen jullie mij raad geven?

    xx dikke kus en bedankt om te helpen!
     
  2. darcy

    darcy VIP lid

    1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hi meis,

    allereerst: van harte gefeliciteerd met je zwangerschap? Ik ben wat voorzichtig, weet immers niet of je er blij mee bent. Maar goed, ik zou zeggen: kijk rond op het forum (ook bij de jonge mama's) voor inzichten en ervaringen. En wat betreft je vraag om raad: jij moet die keuze maken.

    Je bent jong, maar dat wil niet zeggen dat je niet voor een kindje kunt zorgen (al dan niet samen met je vriend.) Ik wens je wijsheid en veel geluk toe!
     
  3. TiTaRa

    TiTaRa Fanatiek lid

    25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    Ik ben best gelukkig... BEn alleen een beetje band voor mijn vriend zijn reactie als ik hem zeg dat ik het kindje echt wel wil houden. Ik kan dat echt niet wegdoen..
     
  4. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.741
    6.552
    113
    Vrouw
    Maar jullie gebruikten wel gewoon voorbehoedsmiddelen?
    Ik zou het toch eens rustig met je vriend bespreken, ik snap dat je bang bent.. lijkt mij ook heel erg eng, en in het ergste geval zal je moeten kiezen tussen hem en je baby.
    Ik hoop natuurlijk dat het niet zo ver komt en dat ie als ie het hoort stiekem ook wel blij is.
    Ik ben ook 19, en heb (nog) geen idee of ik zwanger ben.. hoop dit morgen uit te vinden.. maar mocht je het fijn vinden wil ik er best met je over praten?
     
  5. TiTaRa

    TiTaRa Fanatiek lid

    25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    JA hoor altijd fijn als je er met iemand over kunt praten!
    Dank je wel... Laat me weten als je iets weet over het feit of je zwanger bent of niet...
     
  6. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Geld opzij zetten? Is handig maar zeker niet nodig.
    Ik ben zelf alleen en zwanger van de derde.
    Rijk ben ik niet, maar ik klaag ook niet dat ik te weinig heb ;)
    Je kan het allemaal zo duur maken als je zelf wilt.

    Het is niet alleen zijn kind, maar ook de jouwe, dus jij hebt ook zeker wat te zeggen!
     
  7. zeppie

    zeppie Actief lid

    9 feb 2008
    268
    0
    0
    Landgraaf
    proficiat en succes.
    Je moet de keuze maken die jij wilt.
     
  8. wolly

    wolly Niet meer actief

    Gefeliciteerd met je zwangerschap.

    Liefs wolly :)
     
  9. Lisje86

    Lisje86 Fanatiek lid

    26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    gefeliciteerd met je zwangerschap!

    deze keuze maak jij zelf het is een moeilijke keuze maar vind dat je vriend het moet accepteren als jij het kindje wil houden is toch iets van jezelf!
     
  10. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi TiTaRa,

    Misschien kun je erover praten met je ouders, met de ouders van je vriend, of met andere mensen die je vertrouwt. Zij kunnen met jullie meedenken, ze kennen jullie situatie en kunnen misschien oplossingen aandragen of in ieder geval steun bieden. Veel sterkte en succes!

    P.S. Ik heb je berichtje verplaatst naar Zwangerschap.

    Groetjes, Wendy
    Moderator
     
  11. Noatje

    Noatje Fanatiek lid

    12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Ook ik ben jong en onverwachts zwanger.... mijn vriend studeert nog en ik werk full-time maar verdien niet veel...

    Wij wonen bij mijn schoonouders op de helft v.d. zolder, toen wij mensen vertelden dat we zwanger waren stroomde de babyspullen binnen. Heel ons kamertje is tweede hands... ik denk dat 90% van de babyspullen gekregen is en je kan bij diverse winkels goedkoop spulletjes kopen!

    Ik wens je heel veel sterkte...!
     
  12. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Op diverse advertenties sites kun je gratis spulletjes krijgen voor je baby, soms ook wel op marktplaats.
    En hoe je het je vriend moet vertellen, tja, gewoon heel rustig blijven, misschien als het voor je mogelijk is, hem meenemen naar een echo ofzo.
    Dan ziet hij misschien in wat voor wondertje er groeid in jou buikje.
     
  13. Latifatje

    Latifatje Niet meer actief

    hey

    allereerst van harte gefeliciteerd ..maak je geen zorgen alles loopt wel los ...mijn ouders hadden vroeger letterlijk geen geld ze moesten zelf naar het ziekenhuis voor pap te vragen ...maar nu ijn er allemaal organisaties die je kunnen helpen ..

    je vriend zal het wel accepteren als het nu niet is is het wel met de eerste echo ..bij ons in belgie is er een gezegde namelijk : het was leuk toen je het maakte dan moet je de gevolgen ervan dragen
     
  14. ellentje23

    ellentje23 Bekend lid

    30 mei 2008
    535
    0
    0
    verzorgende ig
    regio utrecht
    ik had het ook hoor,
    ons kindje was ook niet geplant en me vriend heeft altijd gezegd dat hij geen kinderen wou.
    ik heb toen ik wist dat ik zwanger was het gelijk tegen hem gezegd...en hem toen ook duidelijk gemaakt dat ik het me zelf niet kan vergeven om het kindje weg te laten halen.
    wij wonen net samen en weten ook niet goed hoe we alles moeten gaan doen...
    maar het kindje komt wel groot met hulp van familie en vrienden...

    groetjes
     
  15. Bri

    Bri Niet meer actief

    Geef je vriend (en jezelf) ook de tijd om aan het idee te wennen. Het is niet niks! En het zal jullie levens flink op de kop zetten.
    Uiteindelijk ligt de beslissing bij jou, maar probeer hem er wel bij te betrekken - als je samen verder wilt. Succes en sterkte.
     
  16. Vlerkje

    Vlerkje Actief lid

    14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Ook hier een ongeplande zwangerschap, maar ook wij hebben op heel veel steun van vrienden en familie kunnen rekenen. Ik had mijn complete babyinboedel tweedehands en gratis kunnen krijgen, maar ik heb er voor gekozen om zelf de maanden voor de bevalling nog even extra hard door te bikkelen en alles eigenhandig zelf (nieuw) aan te schaffen. Maar over het algemeen zijn mensen uit je omgeving (zodra ze aan het idee gewend zijn) echt wel goed gezind... Absoluut geen punt om je druk over te maken.

    M.b.t. op je vriend kan ik niet anders zeggen dan: Vertel het hem zo snel mogelijk, het kan inderdaad zijn dat hij het niets vind. Maar voor hetzelfde geldt is zijn reactie opvallend positief, of moet hij enkel aan het idee wennen dat hij straks papa wordt (dit kan best even duren). Jij bent en blijft baas in eigen buik, en als jouw gevoel je echt in geeft dat je dit kindje niet wil missen in je leven.... Ben ik persoonlijk van mening dat je er gewoon voor de volle 100% voor moet/kunt gaan!

    Succes, en voorzichtig zeg ik: Gefeliciteerd met je zwangerschap! :)
     
  17. Peetje08

    Peetje08 Bekend lid

    30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd. En zoals andere al zeggen geef je vriend de tijd er aan te wennen. Neem zelf ook gewoon lekker de tijd om te wennen, na te denken en volg natuurlijk ook je gevoel. Een fijne zwangerschap gewenst.

    PS: sommige mannen hebben tot na de geboorte de tijd nodig, omdat het voor hun heel abstract is.
     
  18. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Als je vriend er niet aan toe is had hij beter op moeten letten.. Sorry maar ik vind dat hij dan ook verantwoording moet dragen voor z'n daden.
    En als hij dat niet doet? Beter kom je er nu achter dan over 10 jaar toch? Misschien een beetje bot van me, maar je hebt niet persee een man nodig om een kind groot te kunnen brengen.

    En wat betreft geld en alles voor elkaar hebben.. Ik maak me ook regelmatig druk, mijn studie zal ook even moeten wachten.. Maar volgens mij redt iedereen het in Nederland tegenwoordig wel.
    Je zal er dingen voor moeten inleveren, denk ook aan uitgaan enzo, maar je krijgt er iets ontzettend moois voor terug.

    En wat wil je anders? Het weghalen? Denk AUB daar heel goed over na, ik ken heel veel meiden die daar de rest van hun leven spijt aan over hebben gehouden. Natuurlijk is het jouw keuze, maar een kind krijgen is toch iets geweldigs!

    Als je 14 of 15 was dan was mijn reactie misschien even anders, maar je bent 19, je bent volwassen, dus je zal het best redden toch!
     
  19. alecia

    alecia Fanatiek lid

    23 okt 2007
    2.295
    17
    38
    student
    drenthe
    Meis ik ben ook 19, mijn vriend vond het ook absoluut niet leuk, maar het is jou lichaam, en als jij denkt, ik kan het aan, dan kan jij het aan.
     

Deel Deze Pagina