hoe verander ik die gebroken nachten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dora, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Lieve allemaal,

    Wellicht hebben jullie tips hoe wij de nachten voor onzelf wat dragelijker kunnen maken.
    Finn wil om de 2,5 uur eten (hij is nu bijna 3 weken) en krijgt dus nu de fles rond 23:30 uur (overdag nutrilon en in de nacht nutrilon forte op aanraden) dan weer om 02:30/03:00 uur en dan weer om 05:30/06:00 en om 07:00 is meneer het in bedje zat ... is er een manier om de 06:00 uur te rekken naar de 07:00 tijd?
    Hebben jullie dingen aangepast om de nachten dragelijker te maken?? of moest het allemaal vanzelf gaan dat langer doorslapen (naast de kamer donker houden, niet te veel verschonen of tegen hem praten)

    Alle tips zijn welkom want ik ben echt gesloopt van die nachten, je bent nm al met al toch zo'n 30 minuten bezig voor je weer naar je bedje terug kan en vaak kan ik dan de slaap niet meer vatten, en zeker daar ik weet dat hij met 2 uurtjes terug komt :cry:

    Liefs,
    Dora
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik weet niet hoe het met flesvoeding zit, maar ik geef BV en ik herken de moeheid rond die tijd. Dano kwam tot vorige week om de 3,5 uur, ook de nachten. Maar is Finn niet te jong om nu al voedingen te rekken? ik weet niet hoor geen verstand van...

    Nu zijn we bezig om zijn "k heb hongermoment" te rekken, zodra hij begint te smakken gaan we naast hem zitten en geven hem zijn speentje. dan houdt hij het zo nog een uur vol. Ik laat hem iig niet huilen.

    het consultatiebureau zou zeggen laat maar huilen, dat zeiden ze tegen mij ook.....

    probeer overdag ook wat slaapjes mee te pakken, misschien kun je dan wat energie opdoen.
     
  3. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Wij hebben het met onze dochter én zoon met de speen kunnen rekken... Het is inderdaad heerlijk als ze doorslapen!

    Meid, succes ermee!
     
  4. Noodles

    Noodles Actief lid

    8 aug 2006
    277
    1
    0
    Mijn dochter van 5 en een halve maand slaapt nog steeds NIET door! Ik weet dus hoe je je voelt. Ik moet wel zeggen dat de eerst 2 maanden veel slopender waren dan nu, omdat de voedingen nu veel vlotter gaan. Succes en bedenk dat je niet de enige moeder bent die waarschijnlijk met haar kindje op zit :)
     
  5. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Kinderen van die leeftijd hebben met FV denk ik ook nog geen ritme, dat moet zich nog ontwikkelen. Gewoon 's middags ook lekker gaan slapen, wanneer mogelijk.
     
  6. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik gaf/geef bv maar rond die periode zaten we ook snachts idd op nog zeker 2 voedingen... ikzelf ben niet zo voor klungellen aan een ritme van een kind, dat komt vanzelf wel vind ik. Idd overdag rusten en beseffen dat dit echt wel weer overgaat al is het nu nog zo vermoeiend. Je geeft fv dus dan kan je ook nog je man een voeding laten doen dan heb je toch wat meer uur slaap achter elkaar... Hier ging het met een week of 8 over op 1 nachtvoeding en sinds kort zijn we er helemaal van af (oke afgelopen nacht wou hij opeens wel maar over het algemeen gaat het goed) maar dat dus pas sinds hij 5 maand is.
     
  7. Lientje76

    Lientje76 Actief lid

    10 aug 2006
    189
    0
    0
    Bij ons kwam ze ook 2 keer per nacht tot ze een week of vier oud was. En dan bedoel ik met nacht tussen 12 en 6. En ze krijgt ook FV. Ik denk dat je het gewoon even moet slikken en doorbijten. Ik ging overdag ook vaak nog een uurtje meeslapen met de kleine om mezelf ook wat fitter te krijgen. Nu komt ze nog 1 keer 's nachts, maar ze is nog zo klein (3,7 kg) dat ik haar niet laat liggen zonder een voeding tenzij ze zelf natuurlijk doorslaapt, maar die luxe hebben we nog niet ervaren. Het aantal uur dat ze na de laatste avondvoeding doorslaapt wordt wel al steeds langer dus er is goede hoop!
     
  8. tweeling

    tweeling Fanatiek lid

    9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    onze meid weegt ruim 9 pond en sliep in de 2e week al door :confused:

    Ik geef 6 flessen van 90cc water 100 dus met voeding, om de 3 a 4 uur. benthe word dan ook bijna nooit zelf wakker van om de 4 uur maar laat ze ook niet langer liggen, komt ze eerder ook goed natuurlijk.

    Wij geven ongeveer om: 7/8uur,10/11uur,13/14uur,16/17uur,19/20uur,22/23uur

    Als ze een keer spuugt of in slaap valt en niet der hele fles op heeft dan word het wel eens anders natuurlijk, en kan het voorkomen dat ze snachts komt...maar op deze manier haalt ze de hele nacht maar krijgt ze wel tussen 7 en 8 weer de fles. Ik vind als je gaat voeden op vraag dan bepalen ze alles zelf en dan heb je meer kans op nachtvoeding, en aangezien benthe door kan slapen hebben wij gekozen om het zo aan te houden wat we in het ziekenhuis hebben meegekregen.

    Ik weet niet of het normaal is dat een kind zo jong al door slaapt maar dat verschilt denk ik een beetje.

    Succes !
     
  9. Niet meer actief

    Ikzelf heb het idee dat het een heel groot gedeelte met gewicht te maken heeft!

    Onder een bepaald gewicht hebben ze die nachtvoeding nog nodig en daarboven niet meer...

    Helaas ben ik er nog niet uit bij welk gewicht het allemaal goed komt! ;)
     
  10. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik denk dat je gewoon voorlopig even vrede moet hebben met die gebroken nachten. Je kindje is nog geen 3 weken oud! Sommige kindjes hebben die nachtvoeding niet nodig, maar heel veel kindjes juist wel...Ik snap dat je er zelf moe van wordt, maar hij is nog maar zo klein...

    Ik ben zelf voor het idee om je kindje zelf het ritme te bepalen. Wij hebben dat met Robin ook gedaan en die is op een gegeven moment zelf gaan doorslapen (tot 5 uur 's ochtends, langer slaapt ie nog niet...)

    Je kunt proberen de laatste fles zo lang mogelijk proberen te rekken, ik weet niet of dat eventueel zou lukken....Succes er in ieder geval mee!

    Groetjes, Angela
     
  11. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Hmm moeilijk hoor. Finn is nu al 5 kilo met bijna 3 weken (was ruim 9 pond bij de geboorte en een grote knul) wellicht wil ik ook te snel dat hij meer doorslaapt maar hij maakt vooral zichzelf zo moet door telkens te willen eten, niet te willen slapen. en ik zelf zit ook niet echt op een roze wolk omdat ik toch wat gespannen ben en de slaap vaak niet kan vatten. Overdag probeer ik dan wat te lezen als hij slaapt maar ik ben toch best gespannen, tja eerste kindje dus alles is erg wennen vind ik en heel anders dan verwacht. We mogen ons prijzen met een gezond en prachtig kindje natuurlijk maar tjee het is keihard werken ;)
     
  12. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik betwijfel of het met gewicht te maken heeft aangezien mn zoon pas met 8 kilo ging doorslapen. Leg zelf ook de lat niet te hoog, je mag best moe zijn en moeten wennen aan het moeder zijn. Moeders die 24u per dag fris en fruitig zijn die bestaan alleen in reclame's en achteraf gezien gaat die periode dat je zo wordt geclaimed echt heel snel voorbij hoor... met ene paar maand ziet je leven er weer heel anders uit, met andere ritmes en riutelen en een ander slaappatroon.
     
  13. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Dank Sara,

    Het is idd heel moeilijk als leek van een moeder en oververmoeid.
    Je vindt gewoon niet alles in boekjes en helaas hebben we geen gebruiksaanwijzing :)
    maar mensen willen best weleens vergeten dat de ouders ook wel eens wanhopige dagen hebben :(
     
  14. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    3
    38
    Vrouw
    Turkije
    Mijn dochter is 10 maanden en slaapt nog steeds niet door :)
    Ze komt altijd nog rond 11 a 12 uur en soms als ik pech heb nog een keer snachts om vervolgens op zijn laatst toch wel 7 uur wakker te worden

    Dus bereid je maar vast voor hihi..

    Tips voor moeders die nog niet bevallen zijn en alle tijd hebben om te slapen etc.
    Zo veel mogelijk slapen voor je bevalling! :)
     
  15. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Dora, de eerste weken zijn slopend. Ik heb het opgevangen door een "ploegendienst" met mn man te doen: hij een late voeding 's avonds, zodat ik toch al een paar uurtjes slaap kon pakken. En ik liet Deniz 1x per week bij opa en oma logeren, dan konden we allebei een goede nacht maken.
    Ik moet nu zeggen dat het rustiger is geworden, meneer is denk ik bijna 6 kilo. Hij komt meestal rond een uur of 19, dan rond middernacht en dan weer om 4 uur 's morgens.
     
  16. madelief

    madelief Fanatiek lid

    18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    Dora,

    Wij hebben overdag een ritme aangehouden van 3 a 4 uur en in de late avond en nacht hebben we haar laten komen wannner ze maar wilde....... Toen ze 7 weken was sliep ze ineens van de een op de andere nacht door, heb dus nooit aan het nachtritme gesleuteld hahahaha. Misschien heb je hier iets aan :)

    Liefs
     
  17. Dora

    Dora Bekend lid

    25 apr 2006
    762
    0
    0
    Nou dit geeft weer hoop ;)
    Finn wil eten rond 19/20:00 uur, 24:00 uur, 02:30/03:00 uur, 05:30/06:00 uur en als het meezit ook weer om 07:00 uur, 09:00 uur en 11:00 uur etc... het vervelende komt vooral door de hazeslaapjes en is soms ontroostbaar. Vandaag gaan we starten met inbakeren.
    Ben erg benieuwd.
    x
     
  18. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Ik denk dat het meer met geluk te maken heeft dan met tactiek. Wij hadden wel het geluk dat ze met 4 weken echt lang doorsliep, maar dat gebeurde echt vanzelf. Het heeft denk ik niets met gewicht te maken, want Kim was 5 pond bij haar geboorte. Het enige wat ik kan bedenken is dat ze gelijk na haar geboorte is opgenomen en dat ze in het ziekenhuis 1 x nachtvoeding gaven. Ze kwam na twee weken thuis met 1 voeding s nachts.
    Veel sterkte en ik hoop dat hij snel doorslaapt
    groetjes bianca
     
  19. Wen

    Wen Actief lid

    precies hoe ik me voel. Ik ben zo kapot en oververmoeid, dan is alles te veel.
    Ik zei gister nog tegen een vriendin: werden de baby's maar met handleiding geleverd.. je weet nooit of je het goed doet en bij iedere baby is het weer anders.

    De vermoeidheid en onzekerheid maken het soms best ff moeilijk, hoe lief en leuk je kindje ook is!
     
  20. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Luca sliep met 6 weken door. Daar voor kwam hij ook rond dezelfde tijden als Finn.
    Ik had er opzich niet zoveel moeite mee(met opstaan 'snachts), maar dan ging ik 's middags wel zelf ook een tukkie doen. Maar als hij nu 's nachts komt dan valt dat wel weer ff tegen.
    Vooral toegeven aan je moeheid en lekker even gaan slapen. Je kunt een kindje niet dwingen om door te slapen en zeker zo jong nog niet. Hij heeft het nog echt nodig.
    Heb je toch een lekker goed excuus om 's middags ff lekker te gaan slapen ;)
     

Deel Deze Pagina