steken in mijn buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Desie17, 17 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Desie17

    Desie17 Actief lid

    7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    nou ik heb dus al een paar dagen last van buikpijn somige zeggen je voelt het schoppen maar denk niet dat je dat lang na voelt
    ik zal de pijn ff beschrijven ik zijn steken in mijn onderbuik het begint als ik opsta of ga zitten het maar niet uit hoe snel of sloom en als ik gewoon zit dan krijg ik een steek het is net niet erg genoeg om te huilen het is wel zo erg dat je hele gezicht ervan bij elkaar trekt
    ik zat te denken om de dokter te bellen maar toen was het even weg en nu begint het weer ik snap er niks van dat ik mijn kind voel trappen lijkt mij te vroeg en de pijn duur vaak lang (bij een trap blijft de pijn ook niet lang aan houden) weet een van jullie wat het kan zijn soms moet ik snel gaan zitten van wege de pijn wat zeggen jullie er van
     
  2. Mamma2012

    Mamma2012 Actief lid

    13 nov 2011
    158
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt je kindje nog niet echt voelen schoppen met 14 weken, dat is nog vroeg. Schoppen doet sowieso geen zeer. Het kan soms wat onaangenaam zijn. Wellicht op het eind van de zwangerschap kan het wel zeer gaan doen, omdat het kind dan groter is en bijvoorbeeld tegen je ribben of blaas schopt.

    Ik denk dat dit je banden zijn. Je moet je bedenken dat jouw baarmoeder steeds groter en groter wordt (net als je kindje). Dat oprekken van de baarmoeder kan voor steken zorgen. Het is vervelend, maar niets aan te doen. Zijn het korte steken of blijft het lang aanhouden? Als het lang blijft aanhouden, zou ik contact opnemen met je verloskundige.

    De verloskundige/of gyn is er voor jou om dit soort vragen te kunnen beantwoorden, niet de dokter/huisarts (ja, die staan vast voor je klaar.. maar het lijkt me logischer als je zwangerschapsvragen bij de vk neerlegt). Daarom zit je bij een verloskundige (neem ik aan), dus maak er lekker gebruik van en bel ze!
     
  3. Desie17

    Desie17 Actief lid

    7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    jah zou best kunnen kloppen het kind groiet nu ook wel erg snel en soms blijven de steken een poos en soms zijn ze gelijk weer weg
     
  4. babyproject

    babyproject Niet meer actief

    Klinkt als bandenpijn!

    Schoppen zou je heeeel misschien al kunnen voelen, maar dat voelt dan als een klein kriebeltje. Heel zachtjes en lief.
     
  5. babyproject

    babyproject Niet meer actief

    En inderdaad, bel morgen gewoon even met je verloskundige!
     
  6. Desie17

    Desie17 Actief lid

    7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL

    dat is wel een hele leuke beschijving :)
    zal morge bellen als het lukt en anders moet volgende week toch heen

    en wat ik nog kwijt wilde is ik lag vandaag met de hand op mijn buik en opeens gingmijn buik op die plek omhoog je zag echt een bult ik ging erover wrijven en toen ging die langzaam weer weg voelde zo grappig
     
  7. Escal

    Escal Fanatiek lid

    12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    heerlijk gevoel zo'n beebje, inderdaad in het begin lief en kriebelend te noemen.
    qua steken dacht ik ook direct aan bandenpijn, zijn erg gemene steken die soms nog even een vervelende zeurderige napijn geven

    maar inderdaad altijd even vk bellen als je je ongerust maakt.
     
  8. Desie17

    Desie17 Actief lid

    7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    en kan dit mijn kind zijn geweest of denk je nee is iets raars want het was niet mijn darm daar lag het net naast en het voelt heel anders (veel ervaring mee pds )
     
  9. Desie17

    Desie17 Actief lid

    7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
  10. Einneh

    Einneh Fanatiek lid

    2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Die stekende pijn bij het opstaan herken ik heel goed, dan zijn idd je banden in combi met je baarmoeder. Alles rekt op dus je spieren moeten hieraan wennen. Probeer niet te snel op te staan.

    Als je het niet vertrouwd altijd de VK bellen hoor! daar zijn ze voor :D

    Het kan zijn dat je de beeb hebt gevoeld, hoe hoog zat de "bult"?
     
  11. Desie17

    Desie17 Actief lid

    7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    boven mijn heup vlak bij de navel en te grote van een ei
     
  12. Einneh

    Einneh Fanatiek lid

    2 mrt 2009
    4.581
    0
    0
    Friesland
    Het zou de beeb geweest kunnen zijn maar ik weet niet hoe hoog je bm ligt. Als je bm nog niet zo hoog ligt (bij je navel) dan zijn het je darmen geweest.
    Het blijft een beetje gissen..... het voelen van de beeb in deze periode kan heel goed hoor maar omdat de beeb nog zo klein is weet ik niet of het mogelijk is dat je deze al als een "bult" kunt voelen.
     
  13. Desie17

    Desie17 Actief lid

    7 okt 2011
    249
    0
    0
    NULL
    ik zou zo niet weten waar mijn bm ligt wat ik bij de 12 weken echo hoorde was dat die richting mijn buik wees en mijn darmen het ik heel vaak last van gehad en dat voelt heel anders want dit was zacht en ging snel weg en mijn darmen voelt als een bal en blijft lang zitten
     
  14. zonne bloem

    zonne bloem Bekend lid

    26 aug 2011
    989
    0
    0
    ik heb dit ook en ja het is soms echt wel dat je denkt, hoooort dit wel??

    bij mij erg in de onderbuik middenin en bij mn heupbotten...
    laatst heel erg ineens naar mn schaambeen een spier die vast zat

    het is als t goed is vaak bij bewegingen die je doet.... hoestn, niezen, zitten en staan ...

    ik heb t laatste tijd ook erg bovenin bij mn ribben net onder mn borsten (maar had zo s logischerwijs bedacht dat mijn borsten normaliter al cup E zijn aan een lijf van maat 36, nu waarschijnlijk cup F of G... + een buik die ook steeds meer gaat hangen.... niet zo gek al die gewichten die aan je spieren hangen en dat je dus overal pijnen krijgt )

    ik snap je ook wel hoor... want "bandenpijn" wat is dat nu precies...
    dit is bij mij mn 1e... dus ja hoe moet ik nou weten wat banden zijn.... dus op basis van beschrijvingen die ik lees en mijn verloskundige die t al paar keer bandenpijn genoemd heeft... denk ik dat t mn banden zijn...

    ik heb t overigens ook heeeeel erg als ik een stuk loop (met name als ik te snel/lang loop)
    laatst met de hond een groot rondje geweest ff 3 km ofzo?
    einde van t stukje echt achtertuin t hek in zicht... ik moest gekromd strompelen naar huis kon niet meer zo pijn! haha
    ff 3 minuut op de bank liggen en t was weer redelijk oke... (wel veel spierpijn dagje erna haha)
     

Deel Deze Pagina