Hoe vertellen dat je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door enjoyce, 16 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietc

    Rietc Actief lid

    22 nov 2011
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje de 1 2 dagen eerder vertellen dan de ander?? Wonen ze zo ver uit elkaar? Ik zou zeker het de zelfde dag willen vertellen kan het ook niet meer langer voor de ander voor me houden dan hoor....

    Niet dat ik het afkeur hoor, verbaas me dat je dat KAN. Ik zou het wel van de daken willen schreeuwen maar moet nog 2,5 week wachten op de echo...
     
  2. tulip

    tulip Niet meer actief

    Leuke ideeen allemaal. Bij onze dochter hebben we een blauwe en roze romper opgerold en ingepakt.

    Als we morgen een goede echo krijgen vertellen we het volgend weeekend aan,onze ouders en broer en zus. Ons meisje krijgt een shirtje aan met op de voorkant: straks ben ik niet meer in mn
    en op de achterkant: plaatje van een eendje;)
     
  3. Itsmemarrie

    Itsmemarrie Bekend lid

    15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja ze wonen niet echt bij elkaar om de hoek nee... zelfde dag ging gewoon niet lukken, we wilde het eigenlijk volgende week vertellen aan beide maar we moesten naar mn schoonmoeder (was net uit het ziekenhuis) en ik kan mijn mond dan toch niet houden. morgen was de eerste mogelijkheid om mijn ouders te zien! vandaar. Wij hebben niet gewacht op de echo, onze ouders mogen het gelijk weten!
     
  4. Rietc

    Rietc Actief lid

    22 nov 2011
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oooh oké, vind het zelf ook zo moeilijk om mijn mond te houden ja, wil het tegen me collega.s ook zo graag zeggen maar dan weten ze het nog eerder dan mijn ouders en dat wil ik echt niet....
    Dus ik begrijp je helemaal!
    Hoe was de reactie van je schoonmoeder? Helemaal geweldig?
     
  5. Alex1982

    Alex1982 Bekend lid

    18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Haai

    Leuke ideeën allemaal....Ik weet het nog niet hoe ik het ga vertellen.....Man wil wachten tot de 12 weken voor bij zijn....Dat duurt echt lang, dus hoop dat als ik de eerste echo heb gehad (15-2) toestemming krijg om het in ieder geval mijn ouders te vertellen....

    Nog een dilemma, op het werk moeten we voor de 24ste onze vakantie doorgegeven. Ik neem in april al vakantie dus met mij hoeven ze rooster technisch geen rekening te houden...ze gaan er vanuit dat ik er de hele zomer ben :) maar als het allemaal goed gaat dan neem ik halvewege augustus mijn zwangerschapsverlof op....Dus ja dan moeten er straks nog mensen terug komen omdat ik dan weg ben, snap je....

    Wie o wie heeft raad?
     
  6. Rietc

    Rietc Actief lid

    22 nov 2011
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat heb ik ook! Maar toch houd ik nog even mijn mond tot na de 12 weken. Als je het nu zegt gaan mensen anders plannen en stel dat de zwangerschap dan toch nog mis gaat? Nooit van uit gaan maar toch...
     
  7. tulip

    tulip Niet meer actief

    Alex, ja dan zou ik denken, dan hebben ze pech. Zou voor mij geen reden zjjn om het eerder te zeggen. Je zou wel kunnen zeggen dat je half augustus vakantie wil. Uiteindelijk kost je dat geen vrije dagen, maar dan weten ze vast wel dat je er niet bent.
     
  8. Itsmemarrie

    Itsmemarrie Bekend lid

    15 jan 2012
    958
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja en mn shoonvader was zo mogelijk nog blijer! die liep gelijk dat lietje van mn opa, mn opa te zingen haha
     

Deel Deze Pagina