Hoe vind je een betrouwbare oppas?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1981Mama, 26 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ha ladies,
    Hoe vind je een betrouwbare oppas? Niet op regelmatige basis hoor, maar soms zou het wel fijn zijn. We hebben mijn vader als oppas maar die kan ook niet altijd.

    En vanaf welke leeftijd vertrouw je je baby toe aan een "vreemde"? Ik kan me voorstellen dat je je baby wel toevetrouwd aan iemand die zelf moeder is maar niet aan het buurmeisje van 16...

    Ik vind het maar moeilijk hoor.
     
  2. Kimmiehj88

    28 nov 2012
    89
    12
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb vanuit mijn eigen netwerk drie meiden die wel eens oppassen, vooralsnog alleen op mijn dochter van net 3. Mijn dochter is erg flexibel en vind het als snel goed als er iemand komt!
    Een nichtje van 17; nichtje van een goed vriendinnetje en de stagiaire die met mijn dochter ‘gewerkt’ heeft bij de gastouder!
    Mijn zoontje is vier weken en nog geen oppas nodig gehad, maar mocht het nodig zijn zal ik ze eerst een middagje vragen om te komen kijken en oefenen en kijken hoe het gaat..misschien is dat een optie voor jou?
     
  3. Kimmiehj88

    28 nov 2012
    89
    12
    8
    NULL
    NULL
    Ik wilde nog toevoegen dat ik mijn zoontje nog niet toevertrouw aan anderen, maar over een paar weken komen mijn ouders hier oppassen en over zeven weken moet hij toch echt naar de gastouder..maar dat hele loslaten vind ik sowieso een ding!
     
  4. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ligt er helemaal aan hoe oud mijn kind is, hoe oud de oppas is en op welk tijdstip het is. Oppassen overdag als de kinderen wakker zijn laat ik tot nu toe alleen doen door opa&oma of oom&tante. 's Avonds vragen we nu wel eens een buurmeisje, maar alleen als de kindjes slapen. Ik vertrouw ons buurmeisje volledig (16 jaar) maar 2 kleine kinderen naar bed brengen is gewoon best veel gedoe en ik wil haar dat niet aandoen :p
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.044
    113
    Ik heb 2 vriendinnen die dolgraag willen oppassen, eentje heeft al wat ervaring met klein grut. De ander absoluut geen ervaring en is wat warriger. Dus pas wanneer ze redelijkerwijs aan kan geven wat er is en een beetje basisregels kent zal dat een optie zijn of ze moet al op bed liggen en er een calamiteit zijn.

    Tot die tijd breng ik dr eigenlijk alleen onder bij de kdv of grootouders en meestal passen die dan op als zij op bed ligt of is t overdag ff voor een uurtje ofzo als t mooi weer is. (ff samen de hort op en wandelen, vindt ze fantastisch)

    Mijn oude buurvrouw en haar inmiddels volwassen dochter die opleiding volgt tot kraamverzorgende vertrouw ik dan ook nog wel samen, ook voor als ze wakker is. Die weten namelijk hoe razendsnel en lomp ze kunnen zijn, kennen die kleine meid maar al te goed en weten wat gevaarlijk is ookal lijkt t nog zo onschuldig.

    Gevoelsmatig, maar ik ben vrij beschermend, heb ik meer rust bij iemand die zelf al kinderen heeft. Ik merk aan mezelf dat je op zo gruwelijk veel dingen tegelijk moet letten dat ik me dat twee jaar geleden ook nog niet kon voorstellen.

    Zijn t niet de katten die in t nauw gedreven worden door een lompe manier van poes aaien, dan is t wel weer iets wat ze van tafel weet te pikken omdat ze stiekem weer een cm langer is geworden, gaat ze luid kraaiend aan de haal met de voerbak van de katten met 2 katten achter haar aan of zie je een zakje met eierkoeken voorbij komen die ze stilletjes van t aanrecht afgevist heeft met behulp van speelgoed want ja vanaf een afstandje had ze die zien liggen, wordt de plant langzaam aan ontleedt (die zijn ongevaarlijk, specifiek uitgezocht daar op) of verdwijnen de spenen in de pot van de plant, klauteren op de bank, proberen te zitten in de lades van de koffietafel (zitten nu tiewraps om), gaat er een staande lamp om of probeert ze in dr speelgoedbak te klimmen, of staat ze bovenop dr abacus (voetjes uiteraard bovenop de kralen) en is t wachten op die kralen die gaan schuiven en tanden door dr lip. En dan heb je nog redelijkerwijs je huis veilig gemaakt, stopcontacten afgeschermd, kattenbak buiten bereik, vluchtwegen voor de katten, chemicalien weg, geen led kaarsjes in de vensterbank (want knoopcelbatterijen is een groot risico), scherpe dingen ver uit bereik, geen hete dingen, traphekjes, kastbeveiliging, alle kasten geankerd, planten die geen kwaad kunnen ookal zou ze ze volledig opeten...

    Hoe ga ik iemand dat in hemelsnaam uitleggen? Ik vind t zelf vrij pittig, man heeft er nog meer moeite mee en wij zijn nota bene aan dr gewend en weten wat ze ongeveer uithaalt en verschrikkelijk creatief is als ze dr zinnen op iets heeft gezet. Ik wacht dus wel even tot ze iets meer begrijpt en voldoende kan communiceren.
     
  6. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Toen wij nog in NL woonden vonden wij onze oppas altijd via oppasbron.nl. Ik laat zelf geen jonge meisjes oppassen. Minimaal 18/19 jaar wil ik ze raag hebben, zodat ze adequaat kunnen reageren in het geval van nood. Ik nodigde ze altijd uit op kennismakingsgesprek en dan kom je er snel genoeg achter of er een klik is of niet.
     

Deel Deze Pagina