ineens onzeker!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jolien, 6 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jolien

    jolien Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    Hallo,

    Ik heb het ineens op me heupen!Er dwalen allemaal gedachten door me hoofd,en ik word er gewoon beroerd van. :(
    Ik was/ben helemaal in de wolken dat ik zwanger ben,maar ineens komen er nu vragen in me op.
    Hoe moet dat zometeen met me werk.Blijf ik halve dagen werken,of redden we dat misschien financieel niet.
    Word ik wel een goeie mama,en zou mijn kindje wel gelukkig zijn met mij!
    Dan moeten we nog gaan nadenken of we willen weten wat het word.De ene keer wil ik het wel,en tien minuten later wil ik het niet weten!
    Wil ik thuis bevallen,of gaan we naar het ziekenhuis.....
    ben in ieder geval al over 1 ding uit,en dat is de bv!Dat weet ik zeker dat ik dat graag wil(en hoop dat het ook kan)
    Ik zit alleen zo te kijken hoe ik dat ga doen met me werk!ik kan er maar niet uit komen wat ik moet doen! :(
    pfffffff ben blij dat de kleine nog in me buik zit een tijd!
    Sorry,kan een warrig verhaal zijn,maar moest er even vanaf!
     
  2. kellox

    kellox Fanatiek lid

    25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Deze gevoelens horen er allemaal bij meis!
    Same here! ;)
     
  3. taatje

    taatje Fanatiek lid

    14 okt 2005
    2.136
    0
    0
    Roosendaal
    Jolien,

    deze gevoelens horen er idd helemaal bij. Maar tegen het einde van je zwangerschap zal je zien dat alles op zijn plaatsje valt.

    Mooie zwangerschap nog!
     
  4. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Ik begrijp het. Over werk gesproken: ik blijf twee of drie dagen werken. Ik denk twee. Mannetje gaat dan ook een dag minder werken.
     
  5. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    - Werk, is moeilijk maar waarschijnlijk wordt dat wel duidelijker naarmate je zwangerschap vordert. Sowieso kunnen dingen er ook weer heel anders uitzien als je kindje er eenmaal is. Sommige moeders willen graag weer aan het werk, andere moeder weten niet hoe snel ze minder uren gaan draaien (of stoppen helemaal). Dus neem het zoals het gaat. Wel handig is om een kostenplaatje te maken. Niet dat ik daar nou zo goed in ben, maar mn man gelukkig wel. Hij heeft allerlei berekeningen gemaakt met verschillende inkomstenplaatjes en al onze huidige en toekomstige uitgaven.

    - Geslacht, ook hier gewoon rustig afwachten en vooral veel over praten met je partner. Je kunt ook vragen aan de echoscopiste of ze het wil opschrijven en in een dichte envelop wil doen. Kun je altijd later nog van gedachten veranderen.

    - Thuis of ziekenhuis, lekker op het moment zelf beslissen. Dan weet je hoe je je voelt en wat je op dát moment wilt. Als je jezelf helemaal gaat richten op een van de twee dan wordt het ook moeilijker om open te staan voor verrassingen ...

    En verder is het zoals je zegt. Het kindje zit 9 maanden in je buik om zelf te groeien, maar ook papa en mama hebben zo de tijd om aan het idee te wennen ;)

    Sterkte en probeer vooral heel veel te genieten!
     
  6. jolien

    jolien Fanatiek lid

    23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    dank jullie wel meiden!Was al bang dat ik de enige was!Zit gewoon te janken achter de comp!Zou het liefste helemaal stoppen met werken,en er altijd voor me kleintje zijn.Maar dat gaat financieel gewoon niet(en ik denk dat ik er af en toe wel uit zou willen dan).
    Heb al wel zitten denken dat ik bijvoorbeeld de donderdag en vrijdag ga werken(is in totaal met koopavond 21 uur)en dan kan op die dagen me moeder oppassen(wil ze graag)en dan de zaterdag!Dan kan de papa oppassen(heeft hij papadag)dan zou ik aan 29 uur komen!En dan heb ik maar voor14 uur oppas nodig!(vriend gaat vroeg weg,en is op tijd thuis van zijn werk)en ik werk nu 35 uur!dus dan zou ik er 40 euro in de week bij in schieten!Dan moeten we het zat redden,en kunnen we kijken of ik minder kan gaan werken!denk dat dit op zich wel een goede oplossing is!

    Tja het geslacht!Ben blij dat ik nog 8 weken moet wachten voordat we de beslissing moeten maken.Misschien laat ik het idd op een kaartje zetten!Thanx voor de tip!

    en dan de namen,hadden ze al voordat ik zwanger werd,maar ik vind ze niet meer mooi!Mijn vriend vind ze nog wel mooi,dus daar zullen we ook nog over na moeten denken haha!

    jeetje mijn hersenen maken zometeen nog overuren!
     
  7. :D Hoe herkenbaar. Ik dacht dat bij een 2de zwangerschap die gevoelens wel zouden wegblijven... Maar nee hoor.

    Nu zijn ze meer van...
    - zit er niet te weinig tussen (hoewel we goed nagedacht hebben voordien)?
    - zal Liene het wel kunnen om nu al aandacht te moeten delen?
    - financieel? Ik blijf nu thuis, zal dat met een 2de baby erbij nog lukken?
    - namen, we hebben gewoonweg niks...

    Erg eh! Ik geniet ook wel hoor, maar deze gevoelens zijn er ook.
     
  8. Niet meer actief

    ja toen ik 5 maanden zwanger was begon het ook allemaal een beetje tot me door te dringen en vond ik het allemaal ineens doodeng!maar alles is goedgekomen;)
     
  9. Euhmzz

    Euhmzz Actief lid

    14 jun 2007
    465
    0
    0
    Denk dat het heel normaal is dat je over alles begint na te denken. Ik heb ook al -tig keren gedacht: zal ik dat wel kunnen, zal ik een goede mama zijn, ... Denk dat de meeste aanstaande ouders dit meemaken :). Maar probeer tussen al dat piekeren door ook te genieten, zwanger zijn gebeurt niet zo heel veel in je leven :D

    Zelfde hier: voor we aan kinderen dachten, hebben we wel al over namen gesproken en we hadden een meisjes- en jongensnaam. Nu blijken geen van de 2 nog in de running te zijn voor de uiteindelijke naam. :confused:
     
  10. kruimeltje

    kruimeltje Actief lid

    2 dec 2006
    101
    0
    0
    Hey meid,

    Alle gevoelens die je nu hebt zijn volkomen normaal!

    Toen ik ong. 30 weken zwanger was zat ik zonder werk en zat daar heel erg mee. Maar kijk nu 8.5 weken na de bevalling was ik al weer aan het werk.
    Echt waar alles komt op zijn pootjes terecht, lekker doen waar jij je goed bij voelt.

    Fijne zwangerschap gewenst

    Kruimeltje
     

Deel Deze Pagina