Snelle bevalling van Lucas

Discussie in 'De bevalling' gestart door toi, 29 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Ik ben 17 augustus bevallen van een mooie zoon met de naam Lucas Carel.
    De bevalling ging super snel, Lucas was er binnen 5 uur.
    Om 01:00 uur voelde ik een knap in mijn buik en verloor ik dacht ik urine en moest veel plassen. Dit bleek achteraf vruchtwater te zijn. Gelijk begonnen de wee"en. Om 01:00 uur hebben we mijn ouders gebeld omdat ik mijn moeder bij de bevalling wilde hebben. Ze moesten nog 2 uur rijden voordat ze bij ons konden zijn. Ik ben uit bed gegaan want ik kon de wee"en niet opvangen in bed. Ben beneden gaan zitten met een slaapzak en we hebben de wee"en opgenomen met het horloge. Om 02:30 uur hebben we de verloskundige gebeld en die zei: " neem maar een paracetamol en ga maar lekker slapen, want dit zijn nog geen echte wee"en". Ik zei: " Nou dan ben ik benieuwd hoe echte wee"en voelen".
    Om 03:15 uur hebben we mijn ouders gebeld waar ze waren want ik had nu al om de minuut wee"en en een minuut lang. Daarna hebben we de verloskundige maar gebeld en ze zei dat ze gelijk zou komen. Mijn ouders waren net binnen aan de koffie toen ze aanbelde. Daarna heeft ze mijn bloeddruk gemeten en die was erg hoog, en gevoeld hoeveel ontsluiting ik had. Dit was nu al 7 a 8 cm. Dit had ik allemaal opgevangen met de buikademhaling. Nu moest ik naar het ziekenhuis, ik moest me nog aankleden maar dat ging wel een beetje moeizaam met elke minuut een wee. Toen onderweg naar het ziekenhuis kreeg ik al perswee"en, die ik gelukkig weg kon puffen. Eenmaal in het ziekenhuis was de verloskundige nog niet aanwezig en heeft de verpleging haar maar eens gebeld waar ze bleef. Toen ze er eenmaal was heeft ze me overgedragen aan de gynaecoloog die gelijk aankwam met mij in het ziekenhuis. Ze had me medisch gemaakt in verband met mijn voorgeschiedenis en hoge bloeddruk. De gynaecoloog ging kijken hoe de ontsluiting was en ik had al 9 cm, nu nog 1 cm en dan mocht ik persen. Na 45 minuten persen werd onze zoon Lucas Carel geboren met een gewicht van 3440 gram en 52 cm.
    De verpleging die erbij waren, waren erg leuk en we hebben ondertussen ook nog wel lol gehad. Het was een ontspannen sfeer. Na de bevalling mocht ik lekker douchen, was niet ingeknipt of uitgescheurd (gelukkig maar) Daarna mochten we naar zaal en mochten we rond 10:00 uur naar huis. Eerst moest ik geplast hebben en dat ging ook goed. Lucas moest nog even onder de lamp omdat hij iets gedaald was met zijn temperatuur. Ons kereltje doet het zo goed, de borstvoeding gaat gelukkig ook goed. Maandag wezen wegen bij het consultatieburo en Lucas was boven zijn geboorte gewicht. Mama heeft voldoende melk (hihihih)
    Dit was mijn bevallingsverhaal. Erg snel voor een eerste bevalling maar ik kan je zeggen wel lekker zo snel.

    Groetjes toi ;)
     
  2. Niki

    Niki Fanatiek lid

    13 dec 2005
    1.663
    1
    0
    Venlo
    Zo, wat 'n verhaal!
    Lekkere bevalling, dus?!
    Daar teken ik voor...
    Gefeliciteerd!
    Geniet er lekker van en rust maar goed uit.

    Gr. Niki
     
  3. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Dat is nog eens lekker snel. En geen knip of scheur. Ik wil ook tekenen!! Van harte met jullie zoon en nog een fijne kraamtijd!
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Dat is zeker snel voor de 1ste keer, en gefeliciteerd met jullie zoon!
     
  5. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    GEFELICITEERD!!!
    lekker hoor zo snel!!
     
  6. anniek

    anniek VIP lid

    5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    heerlijk joh!
    ik hoop je na te mogen doen!

    Geniet van je ventje! en nog van harte!
     
  7. jacoba

    jacoba Fanatiek lid

    6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Mooie bevalling en nog lekker snel ook .
    Ik denk dat iedereen wel zo wil bevallen .

    Geniet lekker van je mannetje en gefeliciteerd :D
     
  8. toi

    toi Actief lid

    12 okt 2005
    196
    0
    0
    Hartelijk dank voor jullie felicitaties. Het gaat zo goed met ons kereltje. Het is een doorslaper volgens het consultatieburo. Gisterenavond om 23:00 uuur de laatste voeding gehad en ik moest hem wakker maken om 6:30 uur voor de ochtendvoeding. Ben zo trots op ons kereltje.

    Groetjes toi
     
  9. melody

    melody Bekend lid

    29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Gefeliciteerd!!!

    enne... doe mij ook maar zo'n bevalling!


    Geniet nu maar lekker van je zoon!
     
  10. PetraK

    PetraK Fanatiek lid

    19 sep 2005
    1.222
    0
    0
    Amsterdam
    Heerlijk meid.
    Fijn zo een makkelijke baby :)
    Geniet lekker van je resterende kraamtijd.

    Enne gefeliciteerd met Lucas Carel!!
     
  11. Fleur1

    Fleur1 VIP lid

    14 apr 2006
    5.068
    0
    0
    Gefeliciteerd met jullie zoon,
    wat een droom verhaal voor een bevalling
     

Deel Deze Pagina