Hoe voelt een wee eigenlijk?

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1eKruimeltje, 17 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eline078

    Eline078 Bekend lid

    15 dec 2008
    571
    3
    0
    Zwijndrecht
    Ik heb me dat van tevoren ook afgevraagd. Inmiddels heb ik het dan meegemaakt maar ik vind het echt wel te vergelijken met menstruatiepijn alleen tig keer erger. dusdanig dat ik niks meer kon van de pijn. ik voelde het direct bij een wee. heel heftig. als je jezelf nog af moet vragen of het een wee is dan is het antwoord al nee. je voelt het echt meteen. het zit wat lager op je buik en heel je baarmoeder spant samen. pijn wat nergens anders mee te vergelijken is alleen dan een klein beetje met menstruatiepijn.
     
  2. natascha25

    natascha25 Bekend lid

    1 nov 2005
    732
    0
    0
    mijn eerste weeen waren pijnlijk maar draagbaar. er was nog tijd voor een grapje tussendoor zeg maar .. ja toen kwam het echte werk ... damn ... dat deed zeer. ik had om de 3 minuten weeen van 4 minuten lang en dat 12 uur achter elkaar en dan met een ontsluiting die niet doorzet. dus ruim 13 uur bezig voor 5 cm. ritje naar ziekenhuis deed wonderen kwam daar met 9 cm aan. persweeen ken ik niet. ik heb drie kwartier op eigen kracht geperst en dan maar 5 x de rest heb ik tussendoor geslapen haha.

    maar even atwoord op je vraag (ik heb het tevallig gister mijn man proberen te omschrijven) hele erge buikkrampen maar dan 30xerger en met persdrang zei ik maar: en dan moet je eindelijk poepen maar je mag niet haha alleen dat spreek ik niet uit ervaring!
     
  3. Anna1976

    Anna1976 Actief lid

    16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Zo lang je je afvraagt of het een wee is, is het nog GEEN wee :D

    Alsof iemand een tang met ijzeren punten in je baarmoedermond spiest en dan steeds strakker aandraait, daar vond ik het op lijken (zeer, zeer pijnlijk dus..).
     
  4. Elke1984

    Elke1984 Niet meer actief

    Dit is echt wel de vreselijkste omschrijving ooit!
    Waarom lees ik dit ook?! :)
     
  5. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Voor mij voelde het als menstruatiepijn, waarbij ik altijd een soort kramp/trekkerig gevoel in mijn baarmoeder en daaronder heb. Mijn weeën voelden ongeveer zo, en naarmate de bevalling vorderde werd dat natuurlijk steeds heftiger. Het is wel echt veeeeel en veel heftiger dan een menstruatie, meteen vanaf het begin al (laat staan aan het eind), dus of je het nou écht daarmee kunt vergelijken... maar oké, in de basis lijkt het erop.
    Daarbij straalde de pijn heel erg uit naar mijn onderrug, alsof daar van binnenuit enorme druk op werd gezet.
    Je voelt een wee 'aan komen rollen', en dan bouwt het zich op tot een hoogtepunt, en daarna zwakt hij weer af. Tussen de weeën door heb je eigenlijk geen pijn en kun je even op adem komen (tenzij je een weeënstorm hebt).

    Het is zo moeilijk te omschrijven in woorden...
     
  6. Mikki77

    Mikki77 VIP lid

    17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Zeer goed omschreven :D Ik zeg altijd dat het voelde alsof ik gevierendeeld werd :D
     
  7. 1eKruimeltje

    1eKruimeltje Bekend lid

    16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Heb nog geen last van alle omschrijvingen die jullie hebben gegeven. Maar van mij mag kruimel wel komen hoor ben het wachten zo zat.
     

Deel Deze Pagina