Hoe was je vakantie?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door zigzag, 19 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frummeltje31

    frummeltje31 Fanatiek lid

    16 sep 2009
    2.157
    109
    63
    Wij zojuist thuisgekomen van 3 heerlijke weken op de sprookjescamping in Rheeze. Wat is het daar toch leuk. Onze dochter van 7 vermaakt zich daar heerlijk en dan genieten wij ook!

    Wij hadden een prachtige ruime plek aan de elfenvijver met de caravan. Onze eerste keer met onze eigen caravan. En geweldig goed bevallen. Wij wilden nu na drie weken nog niet naar huis, dus goed teken!
     
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.856
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Leuk! Waar ga je heen?
     
  3. trulyhappy

    trulyhappy Bekend lid

    1 jun 2013
    530
    300
    63
    Naar Pomaia, een klein plaatsje bij Livorno. De eerste keer naar Toscane, dus ook wel beetje spannend. We gaan met de auto, ook al een heel avontuur op zicht met een dochter van 3,5 jaar ;) ..... Weet jij nog plekje waar we zeker naar toe moeten gaan, die niet standaard bij de 'top 10 bezienswaardigheden' staat?
     
  4. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.983
    1.800
    113
    Provincie Groningen
    Wat heerlijk al die positieve vakantie verhalen!!!
    Wij vertrekken over 6 dagen naar Aruba...hoop dat wij daar ook een heerlijke vakantie mogen beleven.
     
  5. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.856
    7.623
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Jazeker! San Gimignano, Rosignano Solvay en Casale Marittimo!
     
    trulyhappy vindt dit leuk.
  6. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Wij zijn momenteel op corfu en genieten optimaal! Hele dag op het strand of bij het zwembad. Niet moeten denken aan huishouden of eten koken, we komen allemaal tot rust. Gelukkig kunnen we hier nog 10 dagen van genieten!
    Morgen gaan we het eiland verkennen.
     
    consider vindt dit leuk.
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    #67 Snoopy1979, 16 aug 2017
    Laatst bewerkt: 16 aug 2017
    20170816_125726.jpg Bekijk bijlage 540662 20170816_144823.jpg 20170816_124738.jpg Wij zijn nu in Bretagne en het is hier zó mooi! Temperatuur ook heerlijk om te wandelen (21 graden) en voelt soms zelfs best warm (vooral op het strand), alleen de avonden zijn wat frisjes ;). De zee is ook zo mooi helder, jongste vond het iets te koud om te zwemmen ;). Volgende week meer naar het zuiden en landinwaarts, daar wordt het 26-28 graden, superheet! :p
     
  8. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Mooi! Geniet ervan :)
     
  9. Kwek

    Kwek Fanatiek lid

    16 mei 2009
    3.052
    1.163
    113
    Centrum België
    Wij zijn net terug van 12 dagen Gardameer. We zaten op camping La Quercia, vlakbij Lazise. Was de eerste keer met de tent op vakantie met de meisjes, maar is super bevallen; het zijn echte campingmeisjes :) De eerste 3 à 4 dagen was het daar superheet dus niet meer gedaan dan luieren aan het zwembad. Verder ook Verona bezocht en Lazise. Vlakbij is er een waterpretpark (Caneva). Ze hadden slecht weer gegeven voor de dag dat we gingen maar buiten 1 bui van een halfuur prima weer gehad. Voordeel was wel dat er maar weinig mensen in het park waren, dus overal meteen op/in de attractie, ipv een uur of langer aanschuiven, zoals de dag voordien het geval was.

    Supervakantie gehad dus!
     
  10. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Wauw wat mooi! Waar zitten jullie precies? Zijn er fijne wandelpaadjes?
     
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    #71 Snoopy1979, 17 aug 2017
    Laatst bewerkt: 17 aug 2017
    We zitten op camping les pins in Erquy. Vanaf de camping loop je in 12 minuten via een bos (eerst een klein stukje langs de weg) naar een strandje (plage Erquy), dat is het strandje op de 2e foto. Als je voordat je op het strandje bent een bospad naar links gaat kan je wandelen naar andere strandjes. We hebben er 2 gehad (voor plage Erquy linksaf dus en dan krijg je plage Portuais en dan Lourtuais), Lourtuais staat op de 1e en onderste foto. Hebben in totaal 2 uur gewandeld (vanaf de camping en weer terug). Morgen slaan we voor het strandje rechtsaf, dan heb je plage du Guen en de rest moeten we nog zien ;).
    Wij zijn niet echte wandelaars en de oudste kan nogal piepen ;) maar het was goed te doen. Wel een paar flinke trappen.
    De camping is wat verouderd, vooral het sanitair en de speeltuin. Nu geven onze kinderen niets (meer) om een speeltuin en het sanitair tja het is nu eenmaal zo. Hebben laatst in Duitsland gekampeerd en dat was zo schoon en mooi dat alles daarbij in het niet valt ;). Watertappunt hebben we niet maar wel onder hoge druk dus flessen vullen kan wel. We hebben een fles met gaatjes in de dop op z'n kop hangen en als je knijpt komt er water uit, dus toch een beetje stromend water ;). Volgens mij kan je wel meer sterren boeken en zal je wat meer luxe hebben. Maar de ligging is zo goed dat we hier best nog wel eens terug willen komen. Zwembad is erg leuk! Wij zitten op plek 241, dat is een halve minuut lopen naar het sanitair, 2 minuten naar het zwembad, 2 minuten naar de uitgang richting strand en 4 minuten naar het winkeltje. Dus lekker centraal :)
    Mijn man heeft gister trouwens een straalkacheltje gekocht bij de Brico voor 18 euro dus de avonden zijn nu ook lekker warm ;). Vandaag de eerste dag (zijn er sinds zaterdag) met wat regen maar zelfs dat valt mee. Zou de hele dag regenen maar alleen vannacht is er regen gevallen en nu is het bewolkt maar droog.

    Gaan vandaag naar het aquarium in St Malo, hadden we al gepland ivm het weer. En morgen nog het centrum van Erquy in en bij het haventje kijken, nog niet eens gedaan ;)

    Het verschil in eb en vloed is hier trouwens heel groot, heel mooi en bijzonder. Bij vloed is het goed zwemmen, bij eb is het veel soorten schelpen zoeken, krabben zoeken en we hebben ook veel heremietkreeftjes gezien, zo grappig vind ik die! :)
    20170814_184955.jpg
     
    zigzag vindt dit leuk.
  12. Momisake

    Momisake Fanatiek lid

    27 jul 2010
    1.625
    166
    63
    Vrouw
    Wij zijn 2 weken geleden thuis gekomen van 3 weken Slovenië, camping Radovljica. Het was super!! Camping was goed, we hadden een super mooi plekje en het zwembad was erg fijn! Omgeving was ook geweldig, veel gezien en gedaan. Laatste week vooral bij de tent gebleven omdat het zo warm was. Ik denk dat we volgend jaar weer terug gaan :D
     
  13. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Wat leuk! Op die camping zijn wij ook eens geweest, wel al zo'n 8 jaar geleden. Een adembenemende omgeving, maar wij gaan nu alweer jaren na de meer zon zekere gebieden van Frankrijk.
    Wij hebben in Erquy toen heel veel Sint Jacobs schelpen gezocht, was onze dochter helemaal gek van.
    Heerlijk om daar rond te wandelen. Maar het weer is vaak zo wisselvallig, al hadden wij toen gelukkig wel heerlijk weer.
    Wij zijn nu onderweg naar huis vanaf Zuid Frankrijk een camping aan de Atlantische Oceaan. We hebben alle dagen prachtig weer gehad, maar de 3,5 week zijn voorbij,ik had nog wel willen blijven,maar de school begint weer!
    Volgend jaar gaan we weer, hebben onze prachtige plek van dit jaar mooi weer vastgelegd:thumup:
    Nog 7 uur rijden en zijn we weer thuis..
    Het was top!

    Toch willen wij nog heel graag weer eens terug naar Bretagne.
    Wij zijn ook eens bij camping La Baie dus Kernic geweest (ligt op een uurtje dacht ik van de camping waar jij bent geweest)
    Die camping ligt aan een baai die bij eb helemaal leeg stroomt, wat er dan allemaal tevoorschijn komt is ook adembenemend mooi, echt een mooie plek daar ook.

     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    De maanden voordat wij hiernaartoe gingen was het hier alleen maar mooi weer, dus misschien toeval dit jaar maar het waait ook snel weer over.
    Net nog een sint Jacobsschelp gevonden, de tweede ;)
    Die andere camping ga ik opzoeken!

    Jullie zaten toch op Serignan plage, dat is toch aan de Middellandse zee? Lijkt me ook heel mooi, zouden 2 jaar geleden gaan maar moesten annuleren omdat mijn man in het ziekenhuis lag. Jaar erna wilde ik boeken maar was er die avond ervoor de eerste aanslag in Frankrijk en ik wilde afwachten hoe het verder zou lopen en wilde niet op zo'n grote camping zitten, voelde niet veilig ofzo. En dit jaar wilde ik heel graag naar Bretagne. Ik vind de temperatuur hier ook echt heerlijk, dat hele warme hoeft van mij niet persé (maar gaan we morgen wel naartoe ;), midden Frankrijk).
     
  15. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Klopt wij zijn 3 jaar achtereen naar Serignan Plage geweest. Elke keer ruim 3 weken verbleven. Behalve de 2de keer toen moesten we naar 5 dagen terug omdat schoonmoeder plotseling op sterven lag.
    Heerlijke camping. Het jaar voordat wij de eerste keer naar Serignan Plage gingen zijn we bij Yelloh Village Lous Seurrots geweest. Aan de Atlantische Oceaan. Daar wilden we altijd weer eens naar terug. Alleen heb je daar te maken met een wat wildere zee. Dit jaar zijn we dus daar weer heen geweest, en oudste zoon en man konden heerlijk surfen daar.
    Vanaf de camping loop je in 500 meter naar een prachtig hagelwit zandstrand. Je loopt door een surfdorpje heen,met allemaal winkeltjes, restaurants, ijszaakjes, sushibar, supermarkt, marktjes etc.
    Heel gezellig.
    De camping ligt aan een rivier die uitkomt in zee, en in die rivier zit een soort van inham (daar loop je zo heen vanaf het strand, het is eigenlijk aan het strand maar iets opzij) waar je heerlijk kunt zwemmen omdat daar de golven niet komen. Afhankelijk van eb of vloed kan je lopend de rivier oversteken.
    Daar gaan we volgend jaar weer heen.
    Het voordeel tenopzichte van Middellandse zee/ Atlantische Oceaan vind ik dat het bij de Atlantische Oceaan heerlijk weer is tussen de 25 en 34 graden hebben wij het gehad, maar s'avonds echt heerlijk afkoelt. Je hebt geen airco nodig kunt heerlijk verkoelend slapen zonder dat het te koud is.
    Bij Serignan Plage was het de hele dag bloed bloed heet, veel doordringender dan aan de Atlantische Oceaan.
    Maar ook Serignan blijft een aanrader!
     
  16. Mamanama

    Mamanama Fanatiek lid

    10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Wij willen ook nog graaag eens richting Atlantische kust, maar daar lijkt het weer me minder zonzeker........
    Jij hebt dus wel goed weer gehad, Siriel? En geen airco nodig? Want op Serignan Plage, maar ook dit jaar bij ons in Luberon park hadden we dat echt wel nodig.....
     
  17. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Wij zijn vorige week thuis gekomen van ruim 3 weken Zuid Frankrijk (Gers).
    we zaten met onze caravan op een grote camping waar zowel voor onze oudste 2 (17 en 15), als de jongste 2 (11 en 6) voldoende te doen was.
    De temperatuur was telkens tussen de 26 en 3 graden, dus heeeeeerlijk!
    We willen nu alweer terug!
     
  18. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.076
    2.909
    113
    Vrouw
    Ja Serignan Plage heb je zeker airco of iig een ventilator nodig om het enigszins uit te houden in bed.
    Onze ervaring bij de Atlantische kust is eigenlijk in de reguliere zomervakantie altijd temperaturen tussen de 25 en 35 graden. We hebben 2 of 3 regenbuien gehad, maar die tel ik niet mee omdat ze in de nacht vielen;)
    S'ochtends rond een uur of 8 werden we wel eens wakker met lichte bewolking, maar trok binnen een uur open naar een blauwe lucht.
    Één dag was de hele dag geen zon voorspeld en kans op regen. De dag begon zwaar bewolkt, maar temperatuur rond 20 graden, je kon gewoon lekker buiten zijn zonder vest oid. Ook tijdens het ontbijt.
    Wij zijn toen na een vuurtoren gewandeld (en beklommen) maar rond 13 uur werd de bewolking dunner en dunner, en Hebben we alsnog tot 20 uur op het strand gelegen bij zeker 25 graden.
    Wij waren met de camper en grote voortent. Geen airco nodig gehad. S'avonds alles lekker open, soms deed ik het dakraam snachts iets verder dicht omdat ik het fris vond, heerlijk slapen dus! Ik vind het een prettiger klimaat dan aan de Middellandse zee.
    Heb daar echt geen puf om ook maar iets te ondernemen, de warmte is veel indringender voor m'n gevoel.
    Niet dat we nu veel meer ondernemen dan zwemmen in het zwembad en lekker naar het strand genieten.
    Maar in iedergeval voelt mn bloed niet aan alsof het stroop geworden is:D
     
  19. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hebben 2 weken heerlijk in Italië doorgebracht bij het Gardameer op een super leuke camping. Erg warm weer gehad.....mij hoor je niet klagen.

    Dagje naar Venetië geweest en Verona. Watervallen bezocht en dorpjes rondom het Gardameer. Ook nog gevaren. Kortom een topvakantie!!
     
  20. Ongeduldje31

    Ongeduldje31 Fanatiek lid

    16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Wij net terug van een week sprookjescamping in rheeze.
    Al vaker geweest, is echt een super kindercamping
     

Deel Deze Pagina