Hoe weet je of je in verwachting bent van een tweeling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door loncocacola, 29 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loncocacola

    loncocacola Actief lid

    13 jan 2008
    302
    0
    0
    Voor de dames die zwanger zijn (geweest) en zwanger waren/zijn van een tweeling, hoe hebben jullie dat ontdekt? Zijn de kwalen anders dan wanneer je in verwachting bent van 1 kindje? Of merk je dat helemaal niet en heb je dat pas ontdekt bij de echo?

    Graag jullie ervaringen hierover. Bedankt alvast.
     
  2. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Niet gemerkt, geen voorgevoel, complete shock bij de echo! ;)

    Maar hoezo je vraag? Heb je een bepaald voorgevoel? (ik ben niet nieuwschierig ofzo hoor)
     
  3. loncocacola

    loncocacola Actief lid

    13 jan 2008
    302
    0
    0
    Hehe, ik heb een droom erover gehad dat ik zwanger zou zijn van een tweeling, maar ik denk het niet hoor. Was toch wel benieuwd of er dames zijn die toch een voorgevoel hadden of dat ze bepaalde kwalen hadden, waardoor ze wisten dat ze in verwachting waren van een tweeling.
     
  4. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Aha, zo. Nou, best een leuke droom toch? Maar hier dus totaal geen voor gevoel en ook geen gekke kwalen ofzo. :D
     
  5. Life in Pink

    Life in Pink Niet meer actief

    Ik heb wel eens gehoord dat je bij een tweeling al meer hcg aanmaakt en je dus bij een vroege positieve test dus al een vrij dikke streep kan hebben.

    Maar ik weet niet of het echt zo is hoor?

    Groet Snoozie
     
  6. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
  7. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Echo lijkt me het meest betrouwbaar....;)
     
  8. popje

    popje VIP lid

    20 jul 2006
    7.337
    268
    83
    NH
    Het blijft altijd spannend tot de echo.

    Bij mijn in de fam komt veel 2lingen voor, dus ik heb ook een kans op een 2ling.

    Ik droomde ook dat ik een 2ling zou krijgen. Toen ik nog niet in verwachten was van mijn dochtertje droomde ik dat ik een meisje zou krijgen maand later was in zwanger van haar.
     
  9. Noor28

    Noor28 Fanatiek lid

    12 dec 2006
    3.801
    0
    0
    verpleegkundige
    Nieuw Vennep
    Ik had niet écht een voorgevoel. Was wel veel vermoeider en meer misselijk dan bij mijn eerste, maar ja, dat weet ik aan vermoeidheid doordat ik al een peuter had rondlopen etc. Kreeg ook al veel eerder een buikje, maarja, denk je dan, het is de tweede, je hoort wel vaker dat het dan sneller gaat...
    Bij de echo zei ik wel: hij doet het, en het is er 1.
    Toen bleef het dus stil..... hihi

    Bolbuikje: kom je meekletsen bij het tweelingtopic?
     
  10. desje

    desje Nieuw lid

    1 apr 2008
    2
    0
    0
    belastingdienst
    hoensbroek
    ik was tijdens mijn 1e zwangerschap ook zwanger van een tweeling..! ik was heel erg misselijk enzo denk wel erger dan andere.. alleen maar iedere dag overgeven enzo, maar mijn streepje zag je nauwelijks.. ik was toen 4 weken en 5 dagen! maar na 8 weken kreeg ik een miskraam. ik had 2 vruchtzakjes en eentje had het helaas niet overleeft! heb nu wel een hele mooie dochter van bijna 4 waar ik heel trots op ben.. zij was bij de geboorte 4140 gram en 53 cm!

    gr evelien :D
     
  11. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Het duidelijke streepje zegt niet veel, ik heb nu 2 maal een streepje gehad ruim voor mijn NOD. EN geen tweeling(en) erbij, zelfs niet van sterrenbeeld ;) ... Schorpioen, Ram en Leeuw :)

    Op naar de echo zo ik zeggen!
    Groet van Kiki
     

Deel Deze Pagina