hoelang drinken jullie beebjes aan de borst?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door demi123, 30 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ik ben 19 augustus bevallen van een mooie dochter. Vanaf het begin helaas al moeite met voeden. Eerst ging het aanleggen niet goed en lag het probleem daar. Later was ze te geel en daardoor te moe om goed te drinken. Nu met de borst plus afgekolfde melk bijvoeden groeit ze eindelijk.

    Mijn kleintjes drinkt met moeite 10 minuutjes uit mijn borst, ik moet wel erbij zeggen dat ze dan goed actief drinkt. Maar ja helaas valt ze daarna in slaap ze is dan zo slap als een vaatdoekje. Echt niet meer wakker te krijgen, zelfs niet met een koude washand....

    Mijn vraag is wat vinden jullie hiervan? Zou het kunnen dat ze in krap 10 minuutjes genoeg krijgt? En hoelang duren jullie voedingen?

    Groetjes
     
  2. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Die van ons drinkt vrij lang (15 minuten aan allebei de kanten, dus in totaal een half uur, soms iets minder). Maar volgens onze verloskundige drinken sommige kinderen veel korter en krijgen ze dan toch nog genoeg binnen (misschien drinken ze sneller ofzo, dat weet ik niet precies). Maar zei vertelde in ieder geval dat één van haar kinderen maar 4 minuten aan elke kant dronk en daarmee voldoende binnenkreeg. Het kan dus gewoon zijn dat jouw dochter aan die 10 minuten gewoon genoeg heeft.

    Ik zou iig even het aantal plasluiers in de gaten houden en haar groei. Als dat allemaal goed is denk ik dat ze zo genoeg drinkt. En anders even overleggen met het CB.
     
  3. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Ze heeft in ieder geval genoeg plasluiers, ongeveer 8 tot 10 op een dag. Hoewel het vandaag wat minder is...
    Morgen komt gelukkig de vk weer even langs om naar mijn dochtertje te kijken.
     
  4. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Als ik terugdenk aan de eerste weken dan dronk m'n dochtertje 15 à 20 minuten maar met veel stoppen, dus kwam ze in totaal misschien ook maar aan 10 minuten actief drinken. Nu drinkt ze hooguit maar 10 minuten per voedingen (7 à 8 keer per dag) maar daar heeft ze genoeg aan omdat ze gulzig drinkt en er veel melk uit m'n borsten komt... Louiza komt trouwens goed bij, is ietsje boven het gemiddelde van de groeicurve.
    Misschien eens goed om na te gaan hoeveel je dochtertje is bijgekomen.
    Gefeliciteerd met je kleintje trouwens (heel erg mooie naam ;)
     
  5. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Wat een prachtig bos haar heeft je dochtertje!

    Emma groeit nu redelijk, nog 20 gram en dan zit ze weer op haar geboortegewicht. Maar ja ze moest echt van ver komen, ze is zoveel afgevallen de eerste dagen dat ze bijna opgenomen moest worden...
    Misschien dat ik me daarom zo druk blijf maken. Bij elk huiltje heb ik ook de neiging om haar maar weer aan te leggen omdat ik bang ben dat ze te weinig krijgt...
     
  6. Bri

    Bri Niet meer actief

    Mijn mannetje dronk in die eerste weken nooit meer dan 5 minuten achter elkaar: dan viel hij in slaap. Echt bij iedere voeding, het leek wel of er een slaapmiddel in die melk zat! Ik heb hem toen te lang laten sabbelen, omdat ik dacht dat hij minstens 15 minuten moest drinken. Met als gevolg tepelkloven (auw auw auw).
    De lactatiekundige die toen is komen kijken heeft me fantastisch geholpen... Haar mening: niet alle kindjes drinken even lang. Als hij na 5 minuten ophoudt met drinken, dan heeft hij voor dat moment genoeg. Gewoon loskoppelen en niet proberen om koste wat kost die 15 minuten te halen. (dit gaat natuurlijk alleen op als het verder goed gaat, dus plasluiers, niet te veel afvallen en na de eerste week weer beginnen met aankomen)
     
  7. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Dat klinkt heel erg herkenbaar gelukkig, ik ben er weer iets geruster op.
    Ik zal het morgen ook overleggen met de vk.
     
  8. Salapio

    Salapio VIP lid

    15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je kindje zo enorm goed groeit en goeie plasluiers heeft dan heeft ze echt genoeg aan die 10 min. Fijn dat je zo'n goeie kraamhulp had met eigen BV ervaring.

    En die onzekerheid is heel herkenbaar hoor!

    (en gefeliciteerd natuurlijk!)
     
  9. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Die van mij was juist het andere uiterste, ik was rustig 45 minuten bezig :D
     
  10. Wen26

    Wen26 VIP lid

    16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Hoi...

    Allereerst: gefeliciteerd!

    Mijn dochtertje heeft ook nooit lang gedronken en viel ook erg snel in slaap. Wat ik een tijdje gedaan heb is eerst ene borst aanbieden, daarna luier verschonen zodat ze weer een beetje wakker werd en dan 2de borst aanbieden. Al snel bleek dat Fenne genoeg had aan 1 borst en hierop prima aankwam...

    Het is in het begin gewoon even zoeken en elkaar leren kennen, maar dat komt helemaal goed... zeker weten!

    Veel geluk samen!

    Wendy
     
  11. demi123

    demi123 Bekend lid

    29 jun 2007
    820
    0
    16
    Vanmorgen is de vk langs geweest, ze was dik tevreden. Onze meid is 10 gram over haar geboortegewicht dus weer 30 gram aangekomen :) .

    Vandaag drinkt ze weer steeds krap 10 minuten, soms zelfs maar 5. Volgens de vk heb ik gewoon heel veel voeding en krijgt ze inderdaad genoeg in die korte tijd.
    Vaak als ik een toeschietreflex heb laat ze de borst ook los en begint ze te brullen of ze verslikt zich. De melk spuit er dan uit :( .
    Nou ja zolang ze goed blijft groeien is er niks aan de hand. De weegschaal houden we deze week nog in huis om het nog een paar dagen in de gaten te houden, vinden we wel een veilig idee.

    Meiden bedankt voor jullie adviezen en ervaringen, het heeft me erg geholpen.

    Liefs
     
  12. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Demi wat fijn dat ze zo lekker gegroeid is en jij weer gerustgesteld bent dat je het super doet!

    Hier dronken/drinken ze meestal tussen de 20-30 minuten, met soms uithalen naar 50-60 minuten -> maar dat is dan aan het eind vaak alleen sabbelen en soms een slokje nemen ;).
     
  13. Wen26

    Wen26 VIP lid

    16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Wat fijn Demi... vooral zo door gaan dus, gaat super!

    En van dat loslaten tijdens toeschietreflex komt me bekend voor... Fenne heeft regelmatig de straaltjes melk over haar heen gekregen... en als je dat nu al hebt dan wordt dit waarschijnlijk in de aankomende weken nog wel erger, dan schiet het wel 20 a 30 cm weg hahaha... :)
     
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.741
    6.922
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had ook veel melk en Eva dronk maar maximaal 15 minuten en altijd maar 1 borst. Helemaal tegen de regels, maar het voelde goed zo. Soms viel ze in slaap, vaak ook niet.
    Ze heeft altijd snel gedronken, al snel werd het maar 5 minuten. Nu sinds een maandje ligt ze soms wat langer aan de borst, ten eerste is mijn productie wat gestabiliseerd en ten tweede is ze de wereld zo aan het verkennen dat ze nog even lekker bij Mama wil zijn :).
     
  15. maartje1983

    maartje1983 Actief lid

    29 apr 2007
    184
    0
    0
    Tayo dronk in het begin altijd 15 min. per borst, toen hij en maand of 3 was werd dit 10 minuten per bosy en hij drinkt nu sinds een aantal weken 5 minuten per borst. Hij heeft er voldoende aan want hij komt goed aan.
    Ik heb dit met het cb overlegd en ze zei daar dat de zuigbehoefte minder wordt en dat hij 95% van de voeding in de eerste 5 minuten binnen krijgt.
     

Deel Deze Pagina