hoe wisten jullie dat je gezin compleet was?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Porkie, 20 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eke84

    Eke84 Actief lid

    17 apr 2015
    255
    25
    28
    Hier twee pracht van zoontjes en ook het uitdrukkelijke verbod er nog een derde te krijgen. Medisch gezien is het risico voor mij te groot wegens TIA na mijn tweede bevalling.

    Maar van in het begin wist ik al dat mijn zoontje vorig jaar de laatste was. We wilden er altijd twee en eigenlijk was het bij mijn allerlaatste ICSI poging raak. Had geen pogingen meer over en zelf bekostigen wilden we niet. Het was erop of eronder.

    Na de bevalling van mijn eerste zoon, heb ik onmiddellijk het gevoel gehad van: ja, nog een. En dat gevoel is heel heftig gebleven.
    Na de bevalling van mijn tweede zoon had ik dat gevoel totaaaaaaal niet. Niet omwille van de medische problemen allemaal maar ook hormonaal niet. Het was genoeg geweest.
    Zelfs nu, meer dan een jaar later nog steeds geen gevoel van spijt of verlangen voor een derde.

    Het is gewoon raar om uit te leggen maar in mijn geval wist ik het en voelde ik dat in elke vezel van mijn lichaam. En ben echt heel blij nooit meer een kleine baby te moeten verzorgen alle dagen :) Hoe graag ik het ook gedaan heb, het hoeft gewoon niet meer.
    Geef mij nu maar mijn puberkleuter en dan 1-jarige die zijn eerste pasjes aan het zetten is.
     
  2. pooh82

    pooh82 Fanatiek lid

    11 jan 2009
    1.820
    1.034
    113
    Wat een fijn topic...hier ook zoveel twijfel voor een 3e!
    Voor manlief is het goed zo en hij zou niet zo snel voor een 3e gaan, dus dat houdt het wel tegen. Zelf twijfel ik enorm: heerlijk dat mn kids (3 En 7) allebei steeds zelfstandiger worden en het dus "makkelijker" wordt...maar aan de andere kant het idee dat ik nooit meer zon klein wonder in mn buik zal hebben. En al die kleine kleertjes mag wassen enz.

    Echt een hele moeilijke keuze!...
     
  3. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.139
    15.210
    113
    Na de eerste wist ik zeker dat 2 snel "moest" volgen. Na 2 was het "voorlopig niet" bij mij en bij man "helemaal niet. Uiteindelijk toch voor 3 gegaan en dat zou dan de laatste zijn. Surprise! Nr 4 wilde er ook nog bij. Voor man is het nu echt echt ècht klaar. Voor mij nog niet :oops:
    Ik zeg nu dat we over 10 jaar voor de volgende leg van 4 gaan :D (zijn beide 27 dus theoretisch gezien moet dat kunnen haha). Nee ik denk dat het hier bij blijft omdat ik er van ma-vr/za alleen voor sta maar zou nr5 onverwachts komen is het meer dan welkom
     

Deel Deze Pagina