babykamer op zolder

Discussie in 'De lounge' gestart door tweety, 8 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wij zitten te denken om een babykamer op zolder te maken wij hebben een vaste trap en veilige zolder. iemand hier ervaring mee? of toch peuter en baby op een kamertje leggen. we hebben ook zitten denken om zelf naar zolder te verhuizen dit is ook nog een optie alleen is er dan meer werk te doen 2 kamers opknappen. wie heeft de goude tip.
     
  2. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Als ik zeker wist dat ik hem dan goed hoorde zou ik het doen.
    Persoonlijk vind ik een kamer vlakbij een fijner idee.
     
  3. Moonie

    Moonie Fanatiek lid

    19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    Onze babykamer komt beneden!
    Wij hebben maar 1 slaapkamer boven dus hebben geen keus. Wel leggen we de kleine de eerste 6 maanden ongeveer bij ons op de kamer maar daarna in de eigen kamer met een babyfoon.
     
  4. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    ja ik weet zeker dat ik de baby ga horen als ik op bed lig en de baby huilt. beneden gebruiken we de bayfoon nu ook en toch horen we rene als ie huilt ook zonder de bayfoon.
     
  5. MollyM

    MollyM Bekend lid

    WIj hebben beide :) peuter en baby op 1 kamer en ze liggen op zolder.

    Nu is het bij ons heel gehorig dus wij horen de kinderen vaak al voor de babyfoon aanspringt dus ik heb de babyfoon niet meer aan staan. De eerste twee maanden sliep de baby bij ons op de kamer van wege de bv maar nu liggen ze lekker met zijn tweetjes boven en dat gaat heel goed.
     
  6. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    vinden jullie dat geen eng idee? ivm brand enzo?
     
  7. MollyM

    MollyM Bekend lid

    We hebben brandmelders in het huis, het is bij ons niet anders. We wonen in een oude boerderij en de eerste verdieping is gelijk de zolder en wij slapen dus op de begane grond (onder de kinderkamer) vandaar.

    Het is een hele grote kamer waar de jongens op liggen. Zoals ik al zei, we horen echt alles dus dat scheelt, zodra er 1 wakker is of hoest dan horen we dat. Tja brand is nooit welkom toch!
     
  8. ruby28

    ruby28 Fanatiek lid

    10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nee ik bedoel stel dat op de benedenverdieping brand uitbreekt dan lijkt het me moeilijk om je kind boven nog te kunnen bereiken en dan weer naar beneden te moeten.

    en brand is zeker nooit welkom.
     
  9. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Ik zou zelf op zolder gaan, doe je eerst de babykamer, en daarna die van jullie ;)

    jessica
     
  10. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ik zou gek worden van het traplopen elke keer als ik naar mijn baby toe zou willen/moeten. Zou er dan eerder voor kiezen zelf op zolder te slapen.
     
  11. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Als het een veilige kamer is...waarom niet?
    Je gebruikt ook gewoon voor boven een babyfoon dus of het nou 1 trap extra is.
    Je moet misschien zelf wat meer traplopen...ach...is ook niet verkeerd ;)
    Blijf je fit bij!
    Elmo
     
  12. Cellie

    Cellie Fanatiek lid

    23 apr 2006
    2.928
    0
    0
    Lijkt me geen probleem hoor, wij slapen zelf op de 1e, de 2 jongste kinderen ook op de 1e en de 2 oudste liggen ook op de 2e....die zijn wel wat groter natuurlijk.
     
  13. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Tenzij je niet veel trappen kunt lopen natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen..
     
  14. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Sommige huizen (de meeste) in onze wijk hebben twee slaapkamers, waarvan 1 op zolder. Dus heel veel baby's slapen hier op zolder (er zijn nogal veel baby's geboren de afgelopen drie jaar). Op zich is dat geen probleem.

    Waar je op langere termijn even aan moet denken is de wc. Je zal veel langer eruit moeten om je kindje te laten plassen 's avonds laat, want ze kunnen niet slaapdronken die trap af. (vaak zijn die trappen nog open ook..). Maar ja als je in de badkamer geen wc hebt, heb je dit probleem sowieso (ik zou dan denken aan een chemisch toiletje ofzo)

    Als je zelf op zolder gaat slapen geeft dat jezelf wel meer privacy (ik weet niet hoe geluidsbestendig je muren zijn, maar door sommige van die gipsen wandjes hoor je echt alles). Moet je wel zelf de trap af voor de wc natuurlijk.
    Ik heb buren die gewoon een derde toilet op zolder hebben laten maken.


    Ik zou wel een goede babyfoon aanschaffen zodat je je kindje altijd hoort als je zelf beneden of misschien wel buiten zit.
    Hier zijn alle slaapkamers op de 2e verdieping, dus ik wil een babyfoon. Niet dat ik bij elk kuchje moet gaan kijken, maar dat ik het kindje wel altijd hoor. dan kan ik zelf beslissen of ik ga of niet.

    Linda
     
  15. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Euh...denk niet dat je het dan zou overwegen 8)
    Zou wel errug dom zijn ;)

    Elmo
     
  16. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    als je beneden bent moet je ook naar de 1e verdieping toe om je kind te pakken dus dat is dan vrijwel hetzelfde je moet toch naar boven. en hier ga je niet vanuit natuurlijk.
     
  17. MollyM

    MollyM Bekend lid

    Dat is zo, je weet het niet. laten we hopen dat er geen brand komt :)

    Van de WC is wel een goeie, wij hebben dus geen wc boven maar ik heb een potje met een deksel dan kan de oudste zelf daarop plassen en 's ochtends maken we dat leeg/schoon. Je wil ze inderdaad niet slaap dronken de trap af laten gaan.

    Success met kiezen, beide keuzes hebben voor en nadelen volgens mij.
     
  18. nicol

    nicol Actief lid

    8 nov 2005
    142
    0
    0
    Wij hebben voor dezelfde keuze gestaan, en ikzelf vond het prettiger om zelf op zolder te gaan slapen. Maar goed het is maar net waar je jezelf prettiger bij voelt.

    Maar ik ben wel blij dat wij uiteindelijk boven slapen nu :D .

    Succes met je keuze ;) .

    Groetjes Nicol
     

Deel Deze Pagina