Hoe zit dat Nou? Mirena spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Elsa86, 6 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ik had tussen mijn zwangerschappen altijd een cyclus tussen de 28 en 35 dagen. De eerste ongesteldheid na mijn 3e bevalling heb ik al gehad. Na 35 dagen nog niet ongesteld. Ik weet dat het heel onregelmatig kan zijn door het ontpillen, maar had dat nog nooit gehad en 100% voorzichtig zijn we ook niet geweest. Ik weet het...dom.

    Ik had nog ovulatietesten liggen en weet dat die op hcg kunnen reageren. Dus getest, wel een streep maar niet knalpositief. Zwangerschapstest was negatief. Maandag of dinsdag weer een ovutest gedaan en die was knalpositief, dag later weer veel lichter. Zwangerschapstest woensdag was negatief. De reden dat ik al die testen heb gedaan was dat ik woensdag de Mirena zou laten plaatsen. Dat is dus ook gebeurd en waarschijnlijk heb ik dus dinsdag of woensdag ook een eisprong gehad.

    Omdat ik dus niet ongesteld was tijdens het plaatsen moesten we nog een week beschermd gemeenschap hebben en dat hebben we dit keer ook maar keurig gedaan.

    Nu lijkt het erop dat ik ongesteld ga worden. Is dit dan al de bloeding van de Mirena of een 'echte' menstruatie en heb ik dus een hele korte LF gehad?

    Sorry voor het lange verhaal.
     
  2. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Niemand?
     
  3. Humava

    Humava Niet meer actief

    Je spiraal is vorige week gepaatst? Heb je helemaal geen bloedverlies gehad net na het plaatsen? Ik had na het plaatsen best een tijd last van wat bloedverlies, heel onregelmatig.
     
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    @Humava ja hij is woensdagmiddag geplaatst en heb tot vrijdag bloedverlies gehad. Is mijn 'menstruatie' van nu dan een onttrekkingsbloeding zoals je die ook in de stopweek van de pil hebt?

    Sorry, heb nog nooit een spiraaltje gehad.
     
  5. Humava

    Humava Niet meer actief

    Ja zou kunnen, dit is voor mij ook de eerste keer dat ik een spiraal heb. Maar de vk zei toen tegen mij dat het bloedverlies wel tot 6 weken kan duren na het zetten en daarna nog een half jaar onregelmatig menstrueren. Grote kans dat wat je nu hebt gewoon nog wat bloedverlies is van het zetten van je spiraal.
     
  6. Brilli

    Brilli Actief lid

    23 okt 2014
    293
    57
    28
    Ik heb na het plaatsen zelfs wel 7-8 maanden op en af (bruin) bloedverlies gehad. Dus kijk daar niet raar van op!

    Bloeding die je nu hebt is waars van het plaatsen van de Mirena.
     
  7. marlidd

    marlidd Niet meer actief

    ik heb ook zon 7 maanden bloedverlies gehad na plaatsen zelfs ijzertekort gekregen daardoor. na die 7 maanden nooit meer bloed. en nu sins paar maandjes weer af en toe spotting. heb hem nu 2,5jaar
     

Deel Deze Pagina