Hoe zwangerschap aankondigen aan familie?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joelle23, 16 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joelle23

    Joelle23 Lid

    13 apr 2016
    85
    21
    8
    Administratief medewerker
    Oké, help me out.

    Vandaag ben is 6 weekjes zwanger van de 2e en ben ik stiekem alvast een beetje aan het nadenken over een aankondiging.

    In het eerste weekend van september vieren we samen onze verjaardag(vriend en ik)
    Ik ben dan zo'n 12 week zwanger, en willen onze ouders en zussen+ aanhang dan als eerste vertellen dat ik zwanger ben.

    Het is dus een algemene aankondiging en wil iedereen tegelijk het verassende nieuws brengen, maar wel dat ze nog aan het denken worden gezet zeg maar.

    Hebben jullie leuke / creatieve ideeën?
     
  2. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Pinterest staan echt leuke ideeën op.

    Ikzelf heb bij de eerste een hartendoosje gekocht bij de action, op dat doosje heb ik de naam van opa en oma gezet.

    In het doosje heb ik hem helemaal gevuld met blauwe en roze muisjes. Een echo in de deksel (als je hem openklapt dan zie je het) m'n zwangerschapstest en een sokje met i love oma en een sokje met i love opa. En dat bij beide ouders gedaan van ons.

    Dit x hebben we het bekend gemaakt aan onze ouders/broers+aanhang doormiddel om onze een dochter een truitje aan te trekken met geef me een kus want ik word grote zus.
     
  3. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik weet niet of ze van puzzelen houden maar bijvoorbeeld een puzzel waarbij de uitkomst/de zin die er uitkomt is met iets in de trand van in... worden jullie opa/oma/oom/tante etc?
     
  4. Besco

    Besco Fanatiek lid

    2 jun 2016
    1.154
    999
    113
    Wij deden het ook op onze verjaardag bij de eerste. De taart werd geserveerd op bordjes met een ooievaar erop. Dus degene die de taart als eerst op had.....

    En het huis was versierd met roze en blauwe ballonnen maar dat had niemand door:roflmao:
     
    Glaewil vindt dit leuk.
  5. Mss86

    Mss86 Fanatiek lid

    24 nov 2015
    1.018
    157
    63
    Wij hadden het met Moederdag verteld. Blauwe viooltjes in een blauwe pot en roze viooltjes in een roze pot, niemand had het door.. Daarna gaven we een fotolijst met een versje:
    je kunt me nog niet horen, je kunt me nog niet zien, maar als ik in (maand) ben geboren, mag ik dan in dit lijstje misschien?
    Was echt heel grappig.. Het kwartje viel niet meteen..
     
  6. Orchidea

    Orchidea Bekend lid

    1 jun 2018
    857
    516
    93
    Vrouw
    Ik zag laatst een filmpje van een kennis. Zij gingen met de gehele groep een “selfie” maken en de zwangere riep toen: “1,2,3. Ik ben zwanger” je had die reacties moeten zien. Geweldig. Ik ga hem iniedergeval onthouden voor mijn 2de zwangerschap!
     
    Kippetje88, Glaewil, MamavanDuncan en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Mery

    Mery Bekend lid

    24 mei 2017
    697
    278
    63
    Vrouw
    Ik had laatst op pinterest iets leuks gezien.Een foto van jullie en jullie schaduw op deze foto laat dan een dikke buik zien bij jou.Ik denk dat deze foto door een fotograaf wordt gemaakt en bewerkt.
     
  8. podiki25

    podiki25 Fanatiek lid

    18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bij de aankondiging van mijn dochter hebben we voor zoontje een t-shirt gemaakt met "stoer, ik wordt grote broer" erop. Een beetje cliché maar wel leuk.
     
  9. Olifantje

    Olifantje Fanatiek lid

    25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Hier hadden we bij de aankondiging van de 2de zwangerschap een shirt bij de oudste aangetrokken met in grote letters “Grote broer” erop..
    Blijkbaar was dat nog niet duidelijk genoeg want bij schoonouders moesten we na een uur echt vragen, heb je je kleinzoon zijn shirt al gezien? :roflmao:
     
  10. Mammamuis

    Mammamuis Fanatiek lid

    8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Wij hebben het onze ouders, opa en broers en zussen persoonlijk verteld en voor de rest hebben we de echofoto, zonder verdere tekst, op social media gepost. Duurde nog geen twee minuten of de eerste felicitaties stroomden binnen.
     
  11. moppie1992

    moppie1992 Actief lid

    21 jan 2012
    369
    112
    43
    Vrouw
    Wij hebben het met kraskaarten gedaan dat ze een vakje moesten openkrassen er staat op ik moet je iets vertellen en dan als ze het open krassen staat er je wordt opa of oma oom zus tante enzovoort via internet makkelijk te vinden volgens mij
     
  12. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    HAHAHAHAHAHAHAHA omg. Wat erg! :roflmao:
     
  13. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hadden de oudste een shirtje aangedaan met kus ik word grote zus.

    Was met mijn verjaardag. Mijn ouders waren al ruim een uur bij ons, hadden haar nog op schoot gehad etc maar niemand die het zag ....

    Toen kwam mijn zus met haar gezin en die zagen het eerst ook niet ...
    uiteindelijk tilde mijn zus haar op en toen zag ze het pas.

    Mijn moeder helemaal verbaasd; jaaaaa waarom zeg je ook niks. :roflmao:
     
  14. Nixter

    Nixter Fanatiek lid

    14 jul 2016
    1.593
    1.260
    113
    vlakbij Amsterdam
    Ons idee was op petit-fourtjes of cupcakes te serveren. Ik had ze ook gemaakt,compleet met ooievaar en muisjes. Helaas was iets mis gegaan met het 'conserveren/bewaren' waardoor ik op de bewuste dag niets meer had. Toen hebben we gewoon de echofotos laten zien.
    Maar ik vind het nog steeds een leuk idee, alleen bij een eventuele volgende keer even wat meer aandacht voor de uitwerking ;)
     

Deel Deze Pagina