Hoe zwarte stoffe bank weer schoon krijgen ?

Discussie in 'De lounge' gestart door kippiekip, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Wij hebben een zwarte stoffen bank en met kinderen gebeuren er wel eens ongelukken, zo ook hier.

    Heb dus een paar witte vlekken op de bank en weet me god niet hoe ik dat er uit kan krijgen.

    Nu lees ik op internet dat water en azijn helpt maar voordat ik het ga doen vroeg ik me af of iemand daar ervaring mee heeft ? Ik vraag me namelijk af of dat niet ontzettend gaat meuren ?

    Of heeft iemand anders misschien nog een idee hoe ik mijn zwarte stoffe bank weer een beetje zwart en schoon kan krijgen ?
     
  2. Merryl

    Merryl Fanatiek lid

    25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Azijn schijnt inderdaad goed te werken. Wij hebben ook een zwarte bank maar kan de hoezen eraf halen. De zijkanten doe ik meestal goed nat met allesreiniger.
     
  3. Aislyn

    Aislyn Fanatiek lid

    16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Azijn helpt wel om de kleur op te frissen, je ruikt het wel even maar dat vervliegt. Je hebt ook van die spuitbussen met textielreiniger, voor vloerbedekking en bekleding. Even uitproberen op een onopvallende plek. Ik vind dat zelf wel makkelijk en dat gebruik ik meestal voor onze bank.
     
  4. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    ik ga maar eens het azijn proberen ... Ben benieuwd
     
  5. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    kwam ook deze tip tegen, iemand dit al gedaan ?

    Maak een sopje met wasmiddel color en ga hiermee met een spons over de bank.
    Dan leg je hier een oude theedoek overheen en dan eroverheen strijken met een strijkijzer.
    Je bank wordt dan weer met een minimale inspanning als nieuw
     
  6. Stoffeltje

    Stoffeltje Fanatiek lid

    25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Ik heb laatst het campingbedje en stoffen stoeltjes heel goed schoongekregen met textiel/bekledingsreiniger van de Action. Kost 1,69 euro, ruikt lekker fris en staat bij de autobenodigdheden. Succes!
     
  7. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    Top !

    Ga ik er morgen gelijk eentje halen...

    Heb toch maar niet het azijn geprobeerd, ging al over me nek toen ik de dop er af haalde, heb nu maar geprobeerd met wasverzachter en strijken hahahah ben benieuwd.

    Helpt dat niet dan ga ik voor de bekledingsreiniger :D
     
  8. Stoffeltje

    Stoffeltje Fanatiek lid

    25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Wel eerst even op een onopvallend stukje proberen. Je spuit het erop dat wordt dan een soort schuim dat je er na een minuutje intrekken weer afborstelt en daarna wrijf je het met een vochtige (hand)doek schoon.
     
  9. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    thanx voor de tip
     

Deel Deze Pagina