Hoekbank of bank en stoel?

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 22 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    We twijfelen heel erg: een hoekbank 2,5 en 2 zits of een 2,5 zits en een mooie, goede stoel. We hebben genoeg ruimte voor een hoekbank en het lijkt me heerlijk zitten zo'n hoek, maar mijn man lijkt het juist niet zo praktisch. En ik vind een bank en stoel wat mooier.
    Is een hoekbank praktisch? Zou je het aanraden of juist niet?
     
  2. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hoekbank! Vind ik veel mooier en lekkerder. Een stoel erbij vind ik minder mooi en wat ouderwets☺️
     
  3. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.096
    5.273
    113
    Ik vind het zelf heerlijk, meer ruimte om lekker op te liggen. Wij hebben plek voor 5 mensen en dan op de hoek ook nog iemand maar die heeft dan geen achterleuning. Grote bank maar ideaal.
     
  4. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.388
    3.259
    113
    Wij hebben jaren hoekbank gehad en gaan nu over naar een 3 zits bank met poef en 2 mooie stoelen.
     
  5. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Wij hebben een hoekbank en het is heerlijk. Kan alleen nooit normaal zitten op die bank. Altijd liggen :rolleyes:

    Baal er wel van dat we die bank altijd op dezelfde plek moeten laten staan, omdat hij op een andere manier niet praktisch staat. Vind t juist leuk om af en toe eens te veranderen....
    Met visite is t eigenlijk nooit zo'n probleem. Er kunnen 5 mensen normaal zitten. We hebben trouwens zo'n loungedeelte, waardoor hier ook niet iedereen ondersteuning heeft maar ervaren dat nooit als vervelend.
     
  6. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier jaren een hoekbank, inmiddels echt af.

    Zaten ook heel erg te twijfelen of we niet lieverd 2x 3 zits wilde plus een stoel of weer een hoek..

    Hebben het gewoon los gelaten en zijn gaan rond kijken. Toch weer een hoek omdat wij dat knusser vinden.
     
  7. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hebben vorige week een hoekbank besteld, tot die tijd een 3-zits bank en een stoel.
    Hoekbank geeft net wat meer zitruimte en mijn man en ik liggen beide graag op de bank en dat is best krap zo samen op de bank.
     
  8. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Wij hebben een U-bank. Twee hoeken dus :D. Kunnen met gemak 9 mensen op zitten en meer als je een beetje propt. Ik zou nooit meer zonder willen haha.

    Edit: hij bestaat trouwens uit losse elementen die je aan elkaar koppelt, dus is ook nog aan te passen naar een langere poot of allebei evenlang of een groter tussenstuk. Dus kan er nog flink mee variëren ook als ik wil.
     
    Hoop42 vindt dit leuk.
  9. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.646
    21.145
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben een flinke hoekbank en 2 stoelen, dat kan ook nog ;) Ik vind een hoekbank heerlijk, zit bijna nooit in een van de stoelen.
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  10. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij wilden in ons nieuwe huis een hoekbank. Maar de zithoek is vrij smal en daardoor paste het toch niet prettig. Nu hebben we een 3 zitsbank en een stoel. En voor mij een poefje om toch een loungebank te kunnen maken ;)

    Ik ben nu toch erg blij dat we geen hoekbank hebben. Ik heb nu in die hoek een bijzettafeltje, dus ik kan mijn drinken makkelijk kwijt. Dankzij het poefje kan ik wel met de beentjes omhoog. En er is genoeg zitplek, terwijl de zithoek niet vol oogt.
     
  11. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Oh trouwens wel een praktische tip. Als je een bank op het oog hebt. Tape hem dan met schilderstape eens af op de vloer. Dan weet je meteen of het wel past in de ruimte. Wij wilden de bank eigenlijk nog een maatje groter dan we nu hebben maar dat bleek met de tape net te overdreven te worden dus gegaan voor de huidige bank.
     
  12. maliro

    maliro Niet meer actief

    Ik heb vorige week mijn tweepersoonsbank en 1 stoel weg gedaan. Nu een hoekbank en nog 1 stoel. Heerlijk! Hele gezin past op de bank, geen geruzie om zitplekjes. Ben er erg blij mee
     
  13. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Wij hadden een hoekbank toch weg gedaan voor een 3zits met een stoel. Maar wat misde we onze hoekbank,dus een nieuwe gehaald.
     
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    hadden een grote hoekbank. maar ik hou van veranderen en dat ging niet.
    nu staat de helft op zolder en staat er nu een 4 zits bank en een loungestoel in de kamer. :)

    hoekbank is wel heerlijk trouwens
     
  15. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.131
    1.370
    113
    We hebben nu een 3 en 2,5 zits, maar willen graag kleiner. Het past prima, maar zo groot is niet nodig.

    Ik vind de stoelen tegenwoordig juist zo leuk, niet ouderwets haha. Maar ik denk ook dat we dan "ruzie" om de bank gaan krijgen :p. Misschien toch maar gaan oriënteren op een hoekbank.
     
  16. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ik vind een hoekbank persoonlijk niks. Ik verander graag de setting van de huiskamer, met een hoekbank vaak wat lastiger. Omdat de bank vaak op de zelfde plek blijft staan en er een favoriete plek op de bank is, zie je vaak dat die plek slijt/doorgezakt is. Tweede hands hoekbanken op marktplaats zie je dat goed bij. Wij hebben een lange 4 persoons bank, als we willen kan ik met mijn vriend daar lang op uit liggen.
     
  17. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.410
    4.732
    113
    Wij hebben een hoekbank. Ik denk dat er weinig gebruik gemaakt wordt van de stoelen mocht je daar voor gaan.
     
  18. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Wij hadden een hoekbank, ik vind ze leuk hoor maar stoelen zijn juist niet ouderwets hè, heel erg in momenteel. Hier wordt wel erg veel gebruik gemaakt van de stoel. En we hebben nu een ruime 4 zitsbank, gewoon recht en we kunnen er beiden op liggen

    Overigens kan een stoel met hoekbank ook als je de ruimte hebt!
     
  19. flowertje36

    flowertje36 Fanatiek lid

    21 sep 2014
    4.074
    1.314
    113
    Vrouw
    Wij hebben een hoekbank en 1 stoel. En maken van allebei veel gebruik.
     
  20. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ha wij ook!
    Hoekbank bevalt super goed, maar wil wel weer eens wat anders.
     

Deel Deze Pagina