Hoelang duurde het ontpillen bij jou?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door calani, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mb01

    mb01 Actief lid

    14 mei 2008
    321
    0
    0
    Hoi,

    Ik ben in maart gestopt na 12 jaar pil slikken. Ik werd in mei pas weer ongesteld, daarna een cyclus van 40 en een van 38 dagen gehad.
    Mijn lichaam had enorme moeite met de omschakeling, ik heb echt alle verschijnselen gehad(steken in mijn buik/ pijnlijke borsten/ enorme pukkels). Ik heb nu pas het gevoel dat mijn lichaam tot rust is gekomen en dat het klaar is om zwanger te worden.
    Ik hoop wel dat mijn cyclus korter gaat worden, ik vind 40 dagen wel erg lang :(
     
  2. calani

    calani Fanatiek lid

    31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Hey mb01!
    Ken wat je beschrijft! Pukkels en pijnlijke borsten,
    maar nu mijn eitje is geweest staat mijn huid er stukken beter bij, de borsten zijn wel terug gevoelig maar dat hoort bij de cyclus heb ik gelezen
    Waarsch wordt je cyclus nog wat korter hoor, spannend, je mag ook bijna testen zie ik! Ik ga 6 sept testen...
    Buikje essie, leuk dat je derde op komst is! je lichaam doet het wel goed zou ik zo zeggen!
     
  3. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik werd niet uit mezelf ongesteld na het stoppen met de pil.
    ik werd na 9 maanden dankzij primolut ongesteld en daarna clomid gebruikt (ivm pco) en toen gelijk zwanger geworden
     
  4. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    calani: Ja inderdaad erg leuk! Werd alleen wel een beetje wanhopig dat mijn cyclus 40 dagen bleefduen dat had ik echt nooit gehad. Maar zo zie je maar, het alsnog. Had wel het gevoel van,waar een ander 4 keer kans heeft in 4 cyclussen heb ik er maar 3. Buitendat is steeds 40 dagen wachten best lang.
     
  5. banjabes

    banjabes Fanatiek lid

    29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik heb de eerste 2 maanden echt last gehad!
    Pijn in mijn borsten, 2 weken ongesteld, maar vanaf de derde maand ging alles weer keurig. Nu een nette cyclus van 30 dagen.

    Groetjes Banjabes
     
  6. Brit1980

    Brit1980 Actief lid

    20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    Ik ben nu sinds juni gestopt met de pil eerste maand heb ik wel iets last gehad van het ontpillen vooral erg emotioneel maar ben wel regelmatig ongesteld eerst 26 dagen en daarna 28 dagen nu dus nog en hopelijk blijft het zo of liever gezegt blijft het niet zo ;) en blijft het helemaal uit.
     
  7. Alfz

    Alfz Lid

    25 aug 2007
    22
    0
    0
    Ik was de eerste 3 maand regelmatig, 27-30 dagen, daarna eens 40, dan 6maand met tussentijdse bloedingen, nu sinds 6maand geen tussentijdse meer, maar afwisselend een cyclus van 34 dagen en van 29 dagen. Kben op vanalles getest (men dacht ook aan pco ed), maar er is niks gevonden en sinds die onderzoeken zijn alle klachten van tussentijdse bloedingen verdwenen (typisch: wanneer je dan eindelijk bij een dokter bent, dan zijn de klachten vermindert). Dus vermoed ik dat mijn lichaam idd moeite had om terug op gang te komen, dus heb ik zo een jaartje last gehad van 'ontpillen'. Maar ik denk wel dat dit uitzonderlijker is, de meeste starten moeilijk, maar komen na een paar maand goed op gang, een minderheid start goed en begint daarna te sukkelen.
    Alvast veel succes, en hopelijk is het voor jou snel raak.
     
  8. boesje

    boesje Bekend lid

    9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Volgens mij zit ik nog midden in het ontpillen. Ben 16 juli gestopt met de pil na 23 jaar slikken. Kreeg op de 24e dag een bloeding. Dit bleek onttrekkingsbloeding te zijn... (Ik begon stiekem al te hopen) :oops: . Op dag 39 ongi geworden. We gaan er maar weer voor al vind ik het wel moeilijk te bepalen wanneer de eisprong nu komt. Er is nl nog niet echt sprake van een cyclus volgens mij.
     
  9. bos

    bos VIP lid

    23 aug 2008
    8.268
    0
    0
    zuid holland
    vanaf het moment dat ik stopte met de pil was mijn cyclus gelijk 28 dagen. dus geen last gehad van ontpillen
     
  10. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.732
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Na het stoppen van de pil kreeg ik natuurlijk eerst mijn "normale" ontrekkingsbloeding. Daarna duurde het 33 dagen tot ik weer ongi werd. De 2e ronde was het wederom precies 33 dagen. Nu zit ik in ronde 3 en ben benieuwd wat het nu brengt. Het is voor mij ook steeds weer afwachten :D

    Ik was erg moe en chagerijnig na het stoppen met de pil, maar eenmaal ongi was dat over.
     
  11. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Je kunt ook gaan temperaturen, zo weet je wanneer je ei is geweest en stop je nooit te vroeg met klussen!
     
  12. calani

    calani Fanatiek lid

    31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Bedankt iedereen voor alle reacties!
    Héél leuk om iedereens ervaring te horen!
    Ga ook reuzeblij zijn als ik mijn eerste echt ongi krijg, zit nl op dag 94 na mijn ontrekkingsbloeding intussen, maar ik leef op hoop, gezien nu continu verhoogde temp :) :) :)
    succes aan jullie allen!

    PS nog meer reacties blijven uiteraard van harte welkom!
     
  13. Gaby83

    Gaby83 Bekend lid

    24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Bij iedereen is het echt heel verschillend.
    Ik was in maart gestopt met de pil en en had een cyclus van 25 dgn, nu varieerd het tussen de 24 en 29 dagen. Heb dus volgens mij ook niet ontpild.

    groetjes gaby
     
  14. boesje

    boesje Bekend lid

    9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    @myprecious
    Tempen is een optie maar dat lijkt me eigenlijk een heel gedoe en omdat lief en ik net beginnen wil ik de spontaniteit er zolang mogelijk inhouden. Of hoeft dit geen belemmering te zijn? En tempen geeft toch pas een duidelijk beeld als je het enkele maanden doet?
     
  15. calani

    calani Fanatiek lid

    31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Hey!
    Ik vind tempen een enorme aanrader! (zit in een zeer lange 1e rond zie link onder dit bericht)
    Je doet het gewoon elke ochtend(vooraleer je opstaat) dus je vent heeft er geen last van
    tempen verandert pas na je eisprong, is gewoon handig om te weten dat je 14tal dagen laten ongi/zw kan zijn, en opvlak van seks verandert er niets gezien je niet op voorhand weet wanneer je moet klussen (met tempen)
     
  16. Loeka

    Loeka Actief lid

    29 apr 2008
    464
    0
    0
    Belgie
    Ik was regelmatig voor de pil en de eerste ronde had ik een cyclus van 30 dagen , 2 de ronde zwanger .. :D Ik heb 12 jaar de pil genomen en heb dus niet moeten ontpillen ..
     
  17. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    @ Boesje, het is vooral heel handig zoals calani al zei. Je kunt gewoon rustig door klussen ;). Wat handig is is dat je kunt zien wanneer je eisprong is geweest, wanneer je ongesteld wordt.

    Ik ben blij dat ik aan het tempen ben, want ik heb nog steeds geen eisprong gehad op dag 25 :(. Zo heb ik zelf ook duidelijkheid. En we waren vast al lang gestopt met klussen als ik niet begonnen was met tempen en dan heb je geen kans om zwanger te worden he.
     
  18. Mezelve

    Mezelve Lid

    1 sep 2008
    19
    0
    0
    Ik ben in juli met mijn pil gestopt. Jammer genoeg nog steeds niet ongesteld geweest... Ruim 40 dagen over tijd en inderdaad niet zwanger :( Knap vervelend...
     
  19. marije2006

    3 jun 2008
    71
    0
    0
    huisvrouw
    Sneek
    na dat ik gestopt ben met de pil in mei,zat mijn cyclus op 26 dagen de laaste keer 23 dagen.
     
  20. calani

    calani Fanatiek lid

    31 jul 2008
    1.347
    0
    0
    België
    Hey meiden,
    ben eindelijk ongi geworden op dag 99 na pilstop
    ben eens benieuwd hoelang mijn volgende cyclys zal zijn!
    Hey Mezelve, ben je intussen ongi?
    succes meiden!
     

Deel Deze Pagina