1e dag van menstruatie nu wel als dag 1 rekenen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mmooii, 12 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Hai,

    Ik heb net hier op de calculator zitten kijken om te kijken wanneer eisprong enz. valt!

    Ik ben gisteren, 11 september, ongesteld geworden rond 11.30 a 12.00 uur! Nu werd mijn gezegd dat ik deze dag dus als dag 1 mag rekenen!

    Nu vul ik net de calculator in en zie ik dat ze de 11e niet als dag 1 rekenen hoe kan dat dan?
    Waar moet ik nu vanuit gaan dan! Moet ik van datgene wat op de calculator staat aanhouden? Maar daar gaan ze dan pas tellen vanaf de 12e!
    Of moet ik kijken dat de 11e dag 1 is en daar zelf dan vanaf gaan rekenen?

    Hoor het graag!

    Groetjes mmooii
     
  2. annie1979

    annie1979 Fanatiek lid

    4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik had begrepen dat als je in de avond ongi werd, dat je dan de volgende dag moest rekenen als eerste dag.
    Durf het anders ook niet te zeggen.
    Hoe lang is jouw cyclus? Ben je al lang bezig?
    Ik denk dat je maar gewoon voor de zekerheid even 2 dagen voor, op en 2 dagen na moet klussen. Vervelend he?!
    Succes!
     
  3. kanjer

    kanjer Bekend lid

    8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    wat mn voorganger al zei,

    als je 's avonds ongi word issut de volgende dag die je telt als dag1
    issut gewoon overdag, zouk de 11e als dag 1 nemen!

    succes! en veel klus plezier binnenkort! :D
    (mag je maar snel zwanger zijn )

    liefs kanjer
     
  4. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Hai,

    Bedankt voor jullie antwoorden!
    Ik ben overdag rond 11.30 uur a 12.00 uur ongesteld geworden dus dan denk ik dat ik die 11e wel als 1e dag kan rekenen dan.

    Wat ik dan wel raar vind is dat die calculator dat niet doet of je daar niet de keus in geeft!

    maar goed! Ik ga er dan gewoon vanuit dat de 11e mijn 1e dag is geweest!

    Dankje wel!

    groetjes mmooii
     
  5. kanjer

    kanjer Bekend lid

    8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    hoelang is je cyclus ongeveer? of je langste cyclus..
    dan dat ook invullen bij de calculator.. dan zul je zien dat die je wel iets geeft..

    succes!
     
  6. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Hoi Kanjer,

    ja dat heb ik net gedaan! Mn langste cyclus is 32 dagen geweest!
    Maar als ik dat op de calculator aangeef kom ik met alles een dag later uit omdat ze daar vandaan gaan tellen vanaf de 12e ipv vanaf de 11e zeg maar.
    en aangezien ik dacht dat ik de 11e wel als 1e dag kon rekenen had ik deze vraag!

    Groetjes mmooii
     
  7. kanjer

    kanjer Bekend lid

    8 mei 2008
    626
    6
    18
    Vrouw
    11 September 2008 Eerste dag van je laatste menstruatie
    26 September 2008 Een beetje vruchtbaar
    27 September 2008 Vruchtbaar
    28 September 2008 Erg vruchtbaar
    29 September 2008 Eisprong
    4 Oktober 2008 Innesteldag
    13 Oktober 2008 Vanaf hier kun je testen
    22 Juni 2009 Vermoedelijke bevallingsdatum


    wilde je dit weten?
    heb je info ingevuld en dit kwam eruit..
    dus mag hopen dat het klopt dat je op de 29e je ei hebt, wel ff erbij zeggen dat dit een programmaatje is heh,.. niet je eigen lijffiej. ;) luister dus goed naar de signalen van je lichaam!

    hopelijk heb je er wat aan..
    liefs kanjer
     
  8. annie1979

    annie1979 Fanatiek lid

    4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Je kan ook op menstruatiekalender.nl kijken.
    In de hoeveelste ronde zit je?
    Succes!
     
  9. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hoop dat je snel zwanger bent.
     
  10. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    hai allemaal,

    super bedankt voor het meedenken!
    Ja kanjer die bedoelde ik! En snap dat het niet mijn lichaam is maar een voorbeeld hoe het ongeveer kan zijn!

    Het is ronde 2 voor mijn voor ons 3e kindje!
    Maar heb bij deze de mirena laten verwijderen waardoor alle nog al even op zich eeft laten wachten.
    Bij de andere 2 had ik eigenlijk geen anticonceptie en was het in ronde 1 en 2 raak.

    Nu weer even afwachten!

    Dankjewel allemaal!

    groetjes mmooii
     
  11. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    bij onze eersts kindje duurde het 3 maanden, de tweede meteen raak de derdeliet langer op zich wachten (6 cyclusen van ineens 40 dagen) Probeer er daarom niet vanuit te gaan dat het dit keer ook weer zo snel raak is. Ik hoopte hier ook op maar de moed zonk me elke maand meer in de voeten.
     
  12. Sarah84

    Sarah84 VIP lid

    21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Maar deze geeft bij mij een andere datum aan dan bij mn banner. Die zegt dat de 17e de vruchtbaarste dag is, en deze de 16e.
    beetje raar
     
  13. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Weet dat ik er niet vanuit moet gaan dat het nu de 3e keer weer snel raak kan zijn hoor!
    Maar ja je hoopt er toch altijd op natuurlijk...
    Hou het wel zeker in de gaten hoor! Dankje! ;)
     
  14. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    mmooii

    ik loop bij een gyn en ik moest altijd op dag 12 komen voor een follikel meting. als ik na 12.00 uur smiddags ongi was geworden dan telde ze de dag erna pas als 1e dag. dus moest ik vanaf de dag erna 12 dagen erna bij het ziekenhuis komen.
    en ook met mijn clomid moet ik de dag tellen als ik goed ongi ben. als ik na 12.00 uur ongi word dan moet ik de volgende dag pakken als 1e dag. maar als je nou 11.30 ongi ben geworden en het was gelijk giga raak dus gewoon zo als normaal en niet roze of wat bruinig dan moet je dat als eerste dag rekenen. maar was het roze en zette het pas in de avond goed door dan moet je de volgende dag als 1e cyclus dag nemen. jij kun t het nu het beste schtatten wat 1e dag moet wezen. ik hoop dat je hier iets aan hebt?

    liefs
     
  15. mmooii

    mmooii Actief lid

    23 aug 2008
    269
    0
    0
    Hoi Sunlight,

    Dankje voor je duidelijke uitleg zeg! :D
    Ik had de dag ervoor eigenlijk van die bruine en roze afscheiding en de morgen ook nog!
    Toen ik om 11.30 uur na de wc ging zat er bloed aan mn wc papiertje zeg maar!
    Om 12.00 uur mijn dochter uit school gehaald en toen ik net over 12.00 uur thuis was zat er ook gewoon bloed op mn maandverbandje zeg maar!

    Om 11.30 uur was het ook al echt bloed maar nog niet in mn maandverbandje maar op het wc papiertje.
    Net na 12.00 uur toen ik thuis was dus van school zat dat bloed ook in mn maandverband gewoon!

    Nu blijft er voor mijn een beetje de twijfel dus of ik dit als dag 1 mag rekenen?
    Want ja het was zeg maar rond 12.00 uur dat er bloed in mn maandverband zat! Op het randje dus...
    Haha

    Zou het nu wel of niet dag 1 zijn wat denken jullie?
     

Deel Deze Pagina