Hoelang duurde het voor de volledige melkproductie weg was?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door 26mei, 15 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Sinds een week ben ik volledig gestopt met borstvoeding geven.
    In de weken daarvoor heb ik het afgebouwd van 3 naar 2 naar 1 keer per dag.
    Nu vraag ik mij af wanneer bij jullie de productie stopte na de 'laatste' voeding?

    Ik heb nu nog steeds wat stuwing en masseer de hand plekken wat weg onder de douche. Maar natuurlijk wil ik het niet stimuleren. Nu een week later (nog steeds) volle borsten. Is dit normaal of doe ik wat verkeerd. Ik kan mij niet meer herinneren hoe het de vorige keer ging.
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.411
    3.964
    113
    noord holland
    Ik heb toen ook afgebouwd per voeding over 24 uur (ik kolfde fulltime de laatste keer). Elke keer een week gedaan over een nieuwe stap. Ik heb nog een aantal dagen 1 keer gekolfd, het was toen terug gelopen naar ongeveer 90 ml die ene keer. Toen gestopt en dat ging gewoon prima. Nergens meer last van gehad.
    Ik zou even kolven naar behoefte. Voel je wat stuwing dan een beetje kolven, de druk eraf. Je borsten passen zich vanzelf aan.
     
    26mei vindt dit leuk.
  3. Jillzz

    Jillzz Fanatiek lid

    17 aug 2015
    2.029
    323
    83
    Ik ben van 1 keer per dag naar 1 keer per 2 dagen gegaan. Toen na een week gestopt en nergens last van gehad
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ging van 1x pd naar 0x, dat was na een week of 2 wel echt klaar qua stuwing en tsr.
     
  5. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Bedankt voor jullie reacties.

    Hopelijk is het met nog een week voor mij ook klaar.
     
  6. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.070
    113
    Ik zou alleen wat spanning eraf kolven (in douche, niet met officieel kolf apparaat) als het erg onaangenaam/pijnlijk is.

    Ik ben cold turkey gestopt na ongeveer 2 jaar gevoed te hebben, van 6-9 drinkmomentjes per dag naar 0. Door het langvoeden was het echt vraag/aanbod principe, dus zodra er geen vraag meer kwam... ik heb 1 keer wat gekolfd in douche na een paar dagen, daarna was het al niet nodig. Verder bewust heel erg van borsten afgebleven en de verleiding weerstaan om nog even in tepel te knijpen 'of er nog iets komt'.

    Maar ja, iedere vrouw is anders, dus volg je borsten zou ik zeggen :p...
     
  7. MaMa

    MaMa Fanatiek lid

    21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Bij de oudste1 jaar gevoed na 3 jaar gestopt te zijn nog melk uit de tepel kunnen krijgen bij Erin knijpen
    Bij nr 2 viel de productie stil rond 3 maanden
    Toen nog een week na elke fles aangeboden
    Maar feitelijk van 6 voedingen naar 0 gegaan binnen 2 weken
    Geen stuwing niks
    Kan er niets meer uit krijgen
     
  8. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Er zijn nu 3 weken verder en ik denken dat de productie weg is. Alles voelt soepel aan. Nog niet 'getest' omdat ik niks op gang wil brengen haha
     
  9. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.286
    3.527
    113
    M'n dochtertje heb ik maar 1 dag borstvoeding gegeven (als je het al zo wilt noemen) en het heeft 3 weken geduurd voordat ik helemaal droog stond en ook geen druppeltjes meer verloor. Geloof dat na een ruime week het volle gevoel in m'n borsten weg was.
    Had het namelijk wel gestimuleerd dus het was enigszins op gang gekomen. Ik kan dus wel begrijpen dat als je veel langer voed, het ook veel langer duurt voordat de melkproductie helemaal weg is.
     

Deel Deze Pagina