Hoelang duurt het voordat een tandje helemaal door is?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door daydreamer, 1 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daydreamer

    daydreamer Niet meer actief

    Hoi hoi!

    Levi had net z'n goede ritme weer te pakken (sinds het verzetten van de klok was die namelijk ver te zoeken), krijgt 'ie nu z'n 1e tandjes! Haha!

    Sinds zaterdag is hij wat hangerig en slaapt hij slechter. Had toch het vermoeden dat het dit keer echt z'n tandjes zouden zijn, en ja hoor.. Ik zag onderin 2 'sneetjes' in het tandvlees en wat wits doorschijnen.
    Zondag 2 puntjes door. Jeuh!! :D

    Maar nu..? Hoelang duurt het, voordat tandjes wat verder door zijn?
    Levi heeft er namelijk echt wel last van.. Zo zielig!
     
  2. MiSe

    MiSe Niet meer actief

    Gefeliciteerd!! haha, leuk! Het duurt zeker nog wel een paar weken voordat ze echt helemaal boven zijn, tenminste bij mijn dochter wel. Mijn dochter had er niet zoveel last meer van toen eenmaal het hele streepje tand erdoor heen was, dat kan al heel snel, na een paar dagen..
     
  3. sas2008

    sas2008 Actief lid

    24 nov 2009
    159
    0
    0
    Eindhoven
    Inderdaad zodra het tandje door het tandvlees is is t over t algemeen over met de klachten, het verder doorgroeien hebben ze geen last van. Succes! Ik heb zelf overigens goede ervaringen met Chamodent van VSM en Gengigel (de laatste verkrijgbaar bij de apotheek)
     
  4. daydreamer

    daydreamer Niet meer actief

    Bedankt dames!

    Heb net even mogen kijken van 'em (laat ie uiteraard noooit toe) en z'n ene tandje heeft een 'streepje' boven, die andere echt alleen een puntje.
    Maar op zich zal het dus kunnen dat met een paar dagen de druk er af is? Ik hoop het voor hem!

    Ik had dentinox, maar als ik dat erop smeerde, kwam het nauwelijks op z'n tandvlees, meer op z'n tong die hij erover heen doet.. Haha! Of het ging gelijk met z'n gekwijl mee naar buiten.
    Vandaag chamodent gehaald, werkt beter qua geven. Hopelijk werkt het en slapen we vannacht ietsje beter.
     
  5. daydreamer

    daydreamer Niet meer actief

    Nog meer ervaringen?
    Vast wel toch... ;)

    Nu er (eindelijk) 2 puntjes door zijn, kan ik die 2 tandjes er wel helemaal uit kijken! Hahaha!
     
  6. willet

    willet Fanatiek lid

    2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Hier ook 2 tandjes onder..ontdekt ongeveer 2 weken geleden, de tweede meteen een paar dagen erna.
    Heeft er nu al dik een week geen last meer van..eigenlijk zodra je het harde puntje kon voelen leek hij er minder last van te hebben, dat was ong. 2/3 dgn na de 'klachten' de ene is nu een paar mm verder gegroeid, 2e bijna even ver..maar nog niet helemaal eruit (of hoe zeg je dat ;) )
    Dus na 2 weken nog steeds niet helemaal door-door.
    Nu heeft hij weer rode wangen en drinkt slechter...beetje miemelig,kwijlt alles bij elkaar en wil op alles knagen en sabbelen..heb het gevoel dat er weer een aan zit te komen.. heb al geprobeert te kijken maar zie nog niks (hij laat het inderdaad ook niet gemakkelijk toe.
    Dit was 3 dagen geleden, eerste tandje op 12 nov.

    Maar dan nog iets?Hoe lag duurt het voor de volgende komt...meestal vrij kort op elkaar of kan er ook ineens een hele tijd tussen zitten?
     
  7. daydreamer

    daydreamer Niet meer actief

    Willet Wat een schatje! Dat mondje! Lief zeg!

    Ik kan het niet heel goed zien, maar zo 'ver' zijn de tandjes van Levi ook ongeveer, denk ik. Net zichtbaar en voelbaar, maar daar is dan ook alles wel weer mee gezegd. Dit sinds zondag..
    Bij jouw zoontje is het dus 2 weken geleden?
    Nou, dan zal het nog wel even duren hier..

    Misschien komen bij jouw zoontje al wel meerdere tanden door, ja. Soms hoor je dat wel, dat ze kort op elkaar komen. Ik heb geen flauw idee in ieder geval!

    Hij kan trouwens ook wel eens een sprongetje hebben.. Of is dat niet bij 19 weken? Weet het ook niet meer precies..
     
  8. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Als eenmaal de puntjes door zijn, heeft Aaron er geen last meer van. Heeft hij toch nog dezelfde klachten als eenmaal het puntje door is, dan kan ik er donder op zeggen dat er nog meer aankomt ;).
    Succes!
     
  9. daydreamer

    daydreamer Niet meer actief

    #9 daydreamer, 2 dec 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2010
    Boefjesmama Oh oooh... ;)
     
  10. kiddie

    kiddie Niet meer actief

    Mijn dochter kreeg met 5,5-6 maanden 4 tandjes, toen was het drie maanden stil en kwamen er weer 2 tanden, bij 10 maanden kreeg ze een ondertand en die van de andere kant komt nog niet. heel wisselend en ja, een tijd lang niks dus.
     
  11. bernadet26

    bernadet26 Fanatiek lid

    28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    ik denk dat mijn meisje ook last van door komende tandjes heeft,
    ze heeft giga rooie wangen, kwijlt heel erg en kauwt op alles wat ze vast houdt.
    maar als ik in haar mondje kijk zie ik niks. ja heel hard en wit tandvlees onder maar verder voel of zie ik niks
    ben benieuwd wanneer ze door gaan komen lijkt me wel heel schattig om te zien hoor, mijn meisje met tandjes:D
     
  12. pnirmal

    pnirmal Niet meer actief

    Toevallig afgelopen zaterdag hier ook dochterlief haar eerste tandje dag er na gelijk nummer twee. Ze heeft ze alleen niet onder gekregen maar ze kreeg gelijk haar twee voortanden.;)

    Merkte het wel al weken roden wangen kwijlen overal op bijten zelfs aan de tafel rand. maar eerlijk is eerlijk ik heb niks er voor gebruikt ze waren er op eens had niet het idee dat het haar pijn deed.

    En nu een paardagen later zie je steeds dat ze wat verder gegroeit zijn natuurlijk niet gelijk volgroeit. En haar hoektanden boven zie ik ook al zitten dat gaat echt niet lang meer duren. Zo vroeg ik me af waar ze bleven. ( Zag al heel snel wel haar gebit) maar alleen duurde het lang voor dat ze door kwamen.;)
     
  13. lenka

    lenka Bekend lid

    13 aug 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lennert had er ook niet echt last van van zijn tandjes maar mijn vriendin is deze week met haar zoontje naar de kinderarts geweest voor de tandjes en die zei dat je veel over het tandvlees moest wrijven om de druk te verminderen. Grijpt jou zoontje veel naar zijn oortje? Dat wil zeggen dat er veel druk op zijn tandvlees zit. Wel "poets" ik alle dagen Lennert zijn tandjes en merk ook wel dat door de wrijving van de tandenborstel hem deugd doet. Hopelijk heb je hier iets aan. Ook heb ik hier teejgel liggen die normaal gezien verlichtend werkt maar nog niet moeten gebruiken.

    groetjes
     
  14. daydreamer

    daydreamer Niet meer actief

    Nou, beter toch! Fijn dat ze niet zo'n last van heeft gehad! :)
    Straks heeft ze 4 boventandjes.. Vast een grappig gezicht.
    Sowieso.. Een paar tandjes in de mond! Zo leuk om te zien.

    Wij hebben nu 2 goede nachten weer gehad en Levi slaapt nu al 1,5 uur. Deed 'ie de laatste paar dagen niet meer. Hopelijk is de druk er nu af!
     
  15. daydreamer

    daydreamer Niet meer actief

    Naar de kinderarts vanwege de oortjes, joh? Had haar zoontje er zoveel last van dan? Dat is sneu, zeg!

    Het leek mij ook wel prettig voor hem, erover heen wrijven, maareh.. Dat wil 'ie niet hebben. ;)
    Hij grijpt eigenlijk niet naar z'n oortjes. (hij heeft 4, 6 en 8 weken geleden wel oorontsteking gehad...)
    Poetsen is wel een idee, ja! Ga ik zeker ff proberen! Thanks!
    Enne, teejgel??? :(
     
  16. daydreamer

    daydreamer Niet meer actief

    Nadat hij 2 dagen en nachten goed geslapen heeft, was het vannacht en is het vandaag weer 'mis'. Weer erg hangerig!
    Zure poepluiers waren nog wel steeds aanwezig trouwens. Normaal 1, af en toe 2, poepluiers per dag. Nu 2 á 3, énorm stinkende..
    Hij heeft z'n billen sinds vandaag ook weer helemaal rood, erger dan afgelopen week.
    Iemand tips? Smeer nu, ipv sudocrème, bepanthen er op. Hopelijk helpt dat een beetje.. En schoonmaken met een lauw washandje.

    Maareh, wat denken jullie? Zouden er misschien nog meer tandjes bijkomen?

    Die 2 onderste zijn nu wel goed door. Tenminste, je ziet echt 2 'streepjes' uit tandvlees komen.
     
  17. willet

    willet Fanatiek lid

    2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Het zijn wel een beetje de 'tandenklachtjes' he dat ie heeft.
    Weet het ook niet, bij die van ons is het rustig nu..
     
  18. daydreamer

    daydreamer Niet meer actief

    Tyas heeft dus toch geen extra tandjes gekregen, afgelopen week?

    Ga 'em nu maar wat vaker verschonen. Met een lauw washandje, droog deppen en daarna met maizenapoeder.

    We wachten het maar weer af, hè! ;)
     
  19. Boefjesmamma

    Boefjesmamma Fanatiek lid

    23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik denk dat er inderdaad nog wat aan zit te komen. Kwijlt hij ook erg veel?

    Wat betreft de uitslag. Ik verschoon Aaron dan vaker, na elke verschoning even met blote billen laten zodat er lucht aan komt. Als de luier weer om gaat talkpoeder (of maizena) er op. Voor de nacht smeer ik een dikke laag zinkzalf.

    Hier trouwens 6 a 7 zure poepluiers per dag (normaal heeft hij 2 poepluiers per dag), kwijl dat echt in straaltjes er uit komt en gebroken nachten: zeker weten tandjes dus! (hoektanden)
     

Deel Deze Pagina