Mijn dreumes gaat voor het eerst logeren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door siriel, 25 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Ons zoontje is nu anderhalf, en gaat voor het eerst logeren zaterdag.. En ik heb er helemaal een zenuwachtig gevoel over.. Stom he? De andere kids gingen toen ze nog echt baby waren al eens bij opa en oma logeren. Maar ons jongste ventje.. ik weet niet wat het is.. Ik ben zelf nu wat ouder (36) heb borstvoeding gegeven een jaar, dat heb ik bij de andere niet gedaan. Of dat het is..? Ik ben zo beschermend over hem heb ik het idee..:) Bij de eerste 2 kids was ik veel makkelijker, maar had toen ook nog meer de behoefte om eens te gaan stappen enzo. Ik heb nu bijna 7 jaar een nieuwe relatie, en we zijn helemaal gelukkig, eerste kindje van ons samen, en wij zijn gewoon een echt gezinnetje zo met zn 5jes. De behoefte aan stappen enzo, dat is er niet echt meer. We doen samen natuurlijk wel eens wat leuks, dan passen opa en oma hier op. Maar dan leg ik of mijn man eerst zelf de kleine in bed.
    Nu gaan we zaterdag uit eten met vrienden, en omdat het misschien wat later wordt willen we proberen de kleine bij opa en oma te laten logeren. We hebben al een keer een middag "proef" geslapen, vond hij helemaal leuk en prima, liet zich heerlijk door oma naar bed brengen:D Hij speelt ook wel eens een ochtend of middag bij opa en oma, huilt dan ook nooit ofzo. (ik ben thuisblijfmama, maar breng hem toch wel eens een paar uurtjes weg, zodat hij weet dat mama er soms heel even niet is, maar toch weer terugkomt;))
    Maar..man man.. ik vind het echt moeilijk..:) We hebben zelfs hetzelfde bedje aangeschaft als dat we thuis hebben zodat het vertrouwt voelt voor hem.
    Mijn schoonouders zeiden al dat ik me niet zo druk moet maken, lekker genieten van een avondje weg, en geen "wekkertje" om 7 uur 's ochtends. Als er iets aan de hand zou zijn, of het lukt niet dan bellen we echt wel.

    Herkend iemand dit gevoel, moet het toch maar naast me neer proberen te leggen..
     
  2. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik.
    Een kleine maand geleden ging dochter voor het eerst logeren, tjieee.. Wat spannend! Maar het ging supergoed, ze had er de tijd van haar leven, na een tijdje vond ze de hond zelfs leuk. Het ging zo goed dat we er op het laatst nog een nachtje bij aan plakten, toen hebben man en ik heerlijk iets met z'n tweeën gedaan ;)

    Morgenavond gaat ze weer, dan zijn wij ook echt weg. Het gaat wel goed, ze is er al eens een hele dag geweest en dat was ook goed gegaan. Maar toch... Dat onderbuikgevoel hè. Dus ja, ik herken het wel. Ik probeer er maar niet teveel aan te denken en in m'n achterhoofd te houden dat iedereen, incl. zij en opa en oma een leuke tijd gaan hebben!
     
  3. mw21

    mw21 VIP lid

    24 okt 2010
    5.168
    158
    63
    Zorg
    't Westen
    hihi

    mijn dochter ging met 6 maanden voor t eerst en vond vooral eng omdat ik bedacht wat voor dingen er allemaal konden gebeuren! en dan waren opa en oma dar verantwoordelijk voor pff!

    1 goede tip....drink savonds een borrel hihi maak je je veeeel minder druk!
     
  4. yossie

    yossie Fanatiek lid

    4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik herken het gevoel niet. Omdat de kleine zo veel huilde (en weinig sliep) toen hij nog klein was is hij regelmatig bij mijn ouders gaan logeren zodat ik wat meer rust kreeg. En dat voelde voor mij steeds als een enorme opluchting:), tja zat tegen een depressie aan te hikken.

    Nu nog gaat hij regelmatig logeren bij mijn ouders, maar ook wel eens bij mijn tante (heeft jongere kinderen en die vinden het dus geweldig). Zij vinden het nl. super als de kleine komt logeren, en ik vind het een goede oplossing als we eens een feestje hebben waar het wat laat kan worden.

    Ik zou zeggen geniet ervan! En waarschijnlijk vind je kleintje het ook helemaal leuk, hier gaat hij iig graag en met veel plezier logeren (iig bij mensen die hij kent:D)
     
  5. Sunlover

    Sunlover Bekend lid

    26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook ik heb er geen moeite mee om D. te laten logeren (dit klinkt wel heel stom) D. huilde als baby zijn ook veel, dus het was wel eens fijn om een nachtje te kunnen slapen!
    Vanwege mijn werk en afstand schoonouders blijft hij elke zondag bij mijn schoonouders logeren, want schoonmoeder past op maandag op. Hij wordt er echt niet slechter van hoor en ze leren er ook veel van! Als hij ergens anders 's avonds naar bed moet omdat we een feestje hebben bijv, valt hij gewoon meteen in slaap in campingbedje in vreemde omgeving!

    Gewoon genieten en je hebt een uurtje extra 's nachts! Hoef je niet nog eerder op te staan, doordat de klok teruguit gaat ;)
     
  6. Astrid1974

    Astrid1974 Bekend lid

    26 feb 2010
    555
    187
    43
    Wij hebben onze kleine man al geregeld uit logeren gedaan naar opa en oma. Ik denk eens in de twee maand een nachtje. Dan kunnen wij lekker uitslapen. Maar hoewel het iets makkelijker wordt nu, vind ik het nog steeds ontzettend moeilijk om hem daar achter te laten. Sterker nog, ik zit meestal toch even te brullen in de auto. Slaat nergens op, want hij vindt het hartstikke leuk daar.
    Na een paar minuutjes kan ik dan wel weer genieten van mijn vrijheid, al sta ik 's morgens in praktijk toch vaak wel redelijk bijtijds daar weer op de stoep om hem op te halen, hahaha!
     
  7. Juudje81

    Juudje81 Fanatiek lid

    14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Siriel,

    jouw gevoel is jouw gevoel, niks mis mee!
    Wat ik wel eens om mij heen zie, is dat moeders bij het jongste (en laatste) kindje vaak moeite hebben om deze los te laten en 'groter' te laten worden. Vaak worden jongste kinderen zo lang mogelijk 'klein' gehouden. Elke stap groter is dan toch een afsluiting van een periode. Zou dat wellicht mee kunnen spelen?
    (ik bedoel dit overigens zonder oordeel ;) )

    Hier geen moeite om zoon weg te brengen voor logeren. En voor het vertrouwde gevoel heeft hij al van kleins af aan een favoriete knuffel die altijd mee gaat als hij ergens anders slaapt. En dus ook bijvoorbeeld met zijn slaapjes overdag, als hij bij mijn ouders is als die oppassen. Is echt zijn knuffel en heel vertrouwd inmiddels. Wellicht dat dat ook een idee is?

    Heel veel succes! Enne, laat je even weten hoe het uiteindelijk gegaan is?
     
  8. misa

    misa Niet meer actief

    Ik vind het ook nooit leuk en de eerste keren waren spannend ja. Ik moet ook altijd alles precies vertellen enxo.. ;) Maar extreem tegenop zien heb ik niet.
    Succes en hopelijk een hele fijne avond!
     
  9. siriel

    siriel VIP lid

    15 nov 2010
    5.071
    2.907
    113
    Vrouw
    Het klopt dat ik zelf ook wel een beetje het idee heb dat ik er een beetje moeite mee heb onze jongste los te laten..:)
    Maar het is niet zo ernstig dat ik hem bewust echt klein hou hoor:D
    Hij heeft in iedergeval heerlijk gelogeerd, is s'nachts 1 keer wakker geworden, en toen heeft opa hem in slaap gesust (lief..) Toen hij om 6 uur weer een beetje wakker werd mocht hij tussen opa en oma in en heeft toen lekker geslapen nog tot 8 uur.
    Het ging dus prima. Wij hebben zelf heerlijk gegeten, en nog even wat gedronken in het centrum. het gekke is dat je zou denken dat je een nacht zonder de kleine man prima slaapt, zonder onderbrekingen. Maar ik was elke keer wakker, volgens mij slaap ik altijd automatisch heel licht, (hoor ik de kleine nu.. met dat idee) Ik zat in iedergeval om 7 uur sochtends al in bad. Wat ook heerlijk was trouwens;)

    Al met al, hij mag best nog eens uit logeren bij opa en oma:)

    QUOTE JUUDJE81

    jouw gevoel is jouw gevoel, niks mis mee!
    Wat ik wel eens om mij heen zie, is dat moeders bij het jongste (en laatste) kindje vaak moeite hebben om deze los te laten en 'groter' te laten worden. Vaak worden jongste kinderen zo lang mogelijk 'klein' gehouden. Elke stap groter is dan toch een afsluiting van een periode. Zou dat wellicht mee kunnen spelen?
    (ik bedoel dit overigens zonder oordeel ;) )

    Hier geen moeite om zoon weg te brengen voor logeren. En voor het vertrouwde gevoel heeft hij al van kleins af aan een favoriete knuffel die altijd mee gaat als hij ergens anders slaapt. En dus ook bijvoorbeeld met zijn slaapjes overdag, als hij bij mijn ouders is als die oppassen. Is echt zijn knuffel en heel vertrouwd inmiddels. Wellicht dat dat ook een idee is?

    Heel veel succes! Enne, laat je even weten hoe het uiteindelijk gegaan is?[/QUOTE]
     
  10. Tamara2703

    Tamara2703 Actief lid

    14 dec 2011
    492
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste is nu bijna 2 en nog nooit gaan logeren. hebben er ook echt geen behoefte aan.
    Zelfs niet nu ik 34 weken zwanger ben van de 2e.
    (maar mijn ouders wonen dan ook wel op 110km afstand)
     
  11. miss geul

    miss geul Fanatiek lid

    26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik herken je gevoel:
    ik heb vorige week mijn zoon voor 2 nachten woensdagavond zelf in bed gelegd en vrijdag voor zijn avond voeding uit bed gehaald.

    ik heb woensdag zitten huilen, ik heb me rot gevoeld en hem giga gemist maar ik bracht hem weg wegens veel werken donderdag en vrijdag en niet voor prive of lol ik weet niet of dat scheelt.

    ik zal niet snel mijn manneke weer weg brengen denk ik....
     
  12. glimworm

    glimworm Niet meer actief

    ja heel herkenbaar!
    maar het heeft niks met borstvoeding te maken, ik heb hier een flessenkind.
    Een week voor hij 1 jaar werd hadden wij een concert en zouden laat thuiskomen. Om dan zoonlief nog op te halen was gekkenwerk dus dat werd zijn eerste nachtje logeren bij opa en oma.
    Ik had het er ook best moeilijk mee hoor, kon me pas tijdens het concert een beetje ontspannen.:)
    Ik was vooral bang dat hij snachts ging spoken wat hij toen nog regelmatig deed, en daarmee opa en oma wakkerhield, maar dat is allemaal niet gebeurd, hij gedroeg zich voorbeeldig :D

    Tussendoor hebben ze ook overdag wel eens een paar uurtjes op hem gepast en ook dat ging goed!

    Nu hebben we volgende maand een avond dat we uit eten willen (1 jaar geregistreerd partnerschap vieren) en dan gaat hij weer een nachtje logeren, maar ik heb het nog best moeilijk hoor, ook al kan ik het nu sneller loslaten.
     

Deel Deze Pagina