tandje poetsen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 8 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ons meisje krijgt haar 1e tandje! Het tandje is helemaal zichtbaar en steekt al een stukje uit. Meteen begonnen met poetsen en leuk dat ze het vindt! Ze kan maar geen genoeg krijgen van de tandenborstel :D of de tandpasta misschien...

    Nou heb ik gelezen dat je tot 2 jaar maar 1x per dag hoeft te poetsen.
    Doen jullie dat ook maar 1x?

    Bijvoeding krijgt ze nu nog niet (hopelijk krijg ik vrijdag groen licht van de ka) maar als ze straks meer eet en ook meer zuren van het fruit dan lijkt me 2x per dag toch niet verkeerd zeker als het later toch 2x moet.
     
  2. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Juist na het eten van fruit mag je GEEN tanden poetsen, het zuur moet eerst door speeksel geneutraliseerd worden, anders poets je het glazuur kapot (minimaal een half uur wachten). Dus voor het fruit eten is het niet nodig ;).

    Ik poets gewoon 1 keer per dag goed en straks vanaf de 2e verjaardag 2 keer per dag. Maar het kan op zich natuurlijk geen kwaad om nu al 2 keer te poetsen. Persoonlijk vind ik het overbodig, zeker omdat ze op deze leeftijd toch nog relatief weinig zoets binnenkrijgen.
     
  3. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Klopt weet ik dat dat niet mag eigenlijk nooit meteen na het eten wat je ook gegeten hebt.

    Ik was benieuwd wat anderen doen!
     
  4. Paarse80

    Paarse80 Fanatiek lid

    5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik poets de 2 tandjes van mijn jongste na de ochtendslaap. Dan was ik hem of badder hem en denk ik eraan om zijn tandjes te poetsen.

    Gebruiken jullie tandpasta? Dat doe ik nog niet. Mijn zoontje krijgt alleen nog FV, dus het lijkt me niet nodig.
     
  5. Sanny76

    Sanny76 Fanatiek lid

    4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Wij poetsen z'n twee ondertandjes 1x per dag. 's avonds tijdens het badderen. Voor het idee poets ik aan de bovenkant ook al een beetje, voor als daar de tandjes straks ook doorkomen.

    Alleen... bij ons krijgt hij na z'n badje nog z'n laatste fles... heb dus een beetje het idee dat we een stom moment hebben gekozen... We geven hem soms fv met rijstebloem naturel en soms avondpapje en vooral dat laatste smaakt best zoet. Zit vast suiker in...
     
  6. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Juist wel tandpasta (peutertandpasta) gebruiken. Is belangrijk voor de tandjes, hoe klein ze ook zijn (met name de fluoride volgens mij). Ik gebruik zelf Elmex peutertandpasta, de enige die niet zo mierzoet is maar gewoon naar pepermunt smaakt.
     
  7. Eylem

    Eylem Niet meer actief

    Ligt hij al in bed als hij de fles krijgt? Anders kun je gewoon zijn tandjes na de fles poetsen. Inderdaad zeker in die papjes zit vaak toegevoegde suiker.

    En anders komt het vanzelf wel - mijn dochter kreeg eerst ook nog (borst)voeding na het tanden poetsen. Maar die late voeding gaat er vanzelf vanaf. Nu is het al een tijd tanden poetsen, water drinken en dan slapen.
     
  8. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik gebruik het minitubetje elmex dat in zo'n gratis pakket zat. Hier was ze net boos dat de tandenborstel weg ging :)... Het is trouwens nog lastig om het tongetje voorbij te komen...
     
  9. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Hier is de tandenborstel een favoriet speeltje op het moment :D
     
  10. fafje

    fafje Niet meer actief

    ik poetste al toen hij nog geen tandjes had ( vanaf 1 jaar pas zn eerste gekregen, zit nu ngo pas op 6 tandjes :D)

    maar ik poets sochtends voor de gein....gewoon dat het bij zn ochtend/was ritueel hoort, hij is gek op zn tandenborstel...vaak mag hij met die van mij "poetsen "( veeel interessanter)

    Dus ik leer hem zegmaar wel 2x al aan, alleen het echte poetsen is savonds
     

Deel Deze Pagina