Pfff buurvrouw

Discussie in 'De lounge' gestart door Missy29, 11 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Missy29

    Missy29 Bekend lid

    6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Hoi hoi,

    Ik ga mijn verhaal hier neer zetten, omdat ik het gewoon allemaal heel onbegrijpelijk vind...

    Ik woon in een portiek woning met mijn man en 2 kids. Nu hadden wij hier helemaal beneden een buurman wonen, diens ex vrouw woonde met hun kind een portiek verder. De buurman is een paar weken terug onverwachts gestorven aan een hartstilstand. Heel triest natuurlijk. Ik zag de lijkenwagen voor staan en zag dan zijn ex vrouw buiten stond. Ik liep erheen en de buurvrouw sprong in mijn armen en begon te huilen. Ik heb haar zo goed als mogelijk geprobeerd te troosten en ben een aantal uren bij dr gebleven. Toen dr ex man naar buiten werd gebracht ben ik even met haar weggelopen, omdat volgens de lijkenschouwer dit niet echt een leuk gezicht zou zijn voor haar.

    Een aantal weken heb ik haar geprobeerd te helpen waar nodig. Zij heeft ruzie met de broer van de overleden buurman en dus gaat alles niet echt zonder slag of stoot rondom de begravenis. Zo heeft zij bv door de rechter geen toegang meer tot de woning, omdat het zijn EX vrouw was en geen rechten meer had in dit. Heel naar voor dr natuurlijk, maar goed, daar kan en wil ik niks voor haar in veranderen. Zo ver wil ik me niet in de zaken bemoeien.

    Nu waren mijn kinderen en nog een jongen uit de portiek buiten aan het spelen (we hebben achter de portieken een groot grasveld voor de kinderen met wat speeltoestellen). Ze waren dus op het grasveldje gaan voetballen en zaten daarna in het gras een beetje met elkaar te lachen. Dit gebeurde ongeveer op hoogte van haar woning. Zij komt zonder enig excuus het balkon op en gooit een emmer met chloor (inclusief emmer dus) naar de kinderen. Kinderen natuurlijk helemaal verbijsterd en vragen waarom zij dat doet. Zonder daar op te reageren gooit ze een koperen vaas naar ze toe, die de buurjongen op een haar na net niet raakten. Wij zaten buiten (aan de andere kant van de portiek). De kids hadden de emmer en vaas gepakt en renden ermee om de portiek heen, naar ons toe. Er werd nog naar hun geroepen, dat ze de spullen terug moest geven anders zou ze de politie op ze afsturen. De kids hebben toen terug geroepen "doe maar!!".

    Zo kwamen de kids dus helemaal trillend bij ons aan. Ze waren doodsbang. Wij hebben het verhaal met grote ogen aangehoord en de kids wel 1000x gevraagd of zij echt niks hadden gedaan (waarbij mijn gedachten al gelijk gingen, OOK al hadden ze wel wat gedaan, ze mag niet tegenover kids het recht in eigen handen nemen en moet naar ons toe komen). Maar de kids zweerden met tranen in de ogen dat ze echt niks hadden gedaan. De kids dachten eerst dat het "vies water" was wat in de emmer zat, omdat het erg wit/grauw van kleur was. Dus mijn vriend pakt de emmer en nog voor hij hem onder zijn neus houdt, wordt hij bijna bedwelmd door de chloorlucht. Hij stond zonder iets te zeggen op en liep naar de portiek waar zij dus woont en belt aan. Ze steekt dr hoofd door het raam en mijn vriend zegt dat als ze een probleem heeft met de kids, dat ze bij ons moet komen, zodat wij als het nodig is, de kids een gepaste straf zouden moeten kunnen geven en dat zij niet degene is, die zomaar de kids mag straffen en al helemaal niet om dingen naar hun hoofd te gooien!! Ze werd boos en viel mijn vriend met woorden aan. Dat ze nog met het rouw proces bezig is en dat de kids rustig moeten zijn, want zij wil gewoon rust hebben. Mijn oudste zoon, die kan niet tegen ruzie en wil dan graag voor zijn vader opkomen. Ik heb hem vast moeten houden, om te zorgen dat hij daar niet heen ging. Maar goed, ik ben zwanger en toen ie wat wilder werd, heb ik hem niet meer kunnen houden en hij rende er samen met de buurjongen heen. Bleven nog wel op afstand staan, maar de buurvrouw zag hen wel en wilde gelijk weer wat naar hun toe gooien, wat bij haar in de vensterbank lag. Mijn vriend heeft gegilt, dat ze het lef niet moet hebben enz. Zij gilde weer, ik bel de politie. Dus mijn vriend zei, graag zelfs, want als jij het niet doet, dan doen wij het wel.

    Naja de politie kwam vrij snel erna al (dus waarschijnlijk had ze al gebeld, toen ze de kids ermee dreigte). Wij stonden nog buiten en gaven gelijk de emmer en de vaas aan de politie. Zij gingen gelijk met haar praten. Na enige tijd kwamen ze weer naar buiten. De buurvrouw had gezegd, dat ze dus inderdaad die emmer en vaas had gegooid, maar dat had gedaan omdat de kids dus voor haar woning hard aan het lachen waren. Toen zij de emmer met chloor naar ze toe gooide om dr rust te krijgen, hadden de kids nog gelachen (omdat ze dachten dat ze met water gooide en hun had gemist, ze zagen het als grap, want er wordt hier wel vaker vanaf het balkon met water gespeeld), maar omdat zij gelachen hadden, voelde zij zich uitgelachen en vond dat ze dus maar met wat harders moest gooien. De politie heeft haar een waarschuwing gegeven. Naar hun zeggen konden ze strafrechtelijk niks doen, want ze had de kids immers niet geraakt!!! En de vraag was, of wij ervoor konden zorgen dat de kids niet voor haar balkon wilden spelen/lachen enz... Hoezo?? Het is een openbaar terrein en voor elk balkon, zit er een strook bosjes, dus de kids zitten minstens 10 meter van dr balkon vandaan!! Maar goed, zij zou het volgens de politie niet meer doen...

    Ik voel me er niet fijn bij en de kdis spelen vandaag gelukkig niet op het grasveld. Maar binnenkort zullen ze wel weer willen... Ik vind het eng om ze te laten gaan. Helemaal als ik alleen thuis ben.. Dat mens spoort blijkbaar niet!! Maar ik kan de kids moeilijk verbieden nog achter de portiek te spelen. Ik heb gelukkig wel zicht vanaf mijn huis en balkon op het grasveld hierachter, maar het is toch te gek dat ik ze steeds in de gaten moet/wil gaan houden?? Moet ik dan een gesprek met haar aangaan?? Ik weet het niet, ik voel me daar ook niet echt goed bij.. Maar waarom stank voor dank? Ik heb dr met de dood van de buurman zo goed als mogelijk geprobeerd te helpen!!!

    Nou, dit was dus mijn lange verhaal.. Sorry, ik moest het gewoon even van me afschrijven, want ik kan er maar niet over uit, dat er mensen zijn, die zo tegen kids doen!! Al helemaal niet, als ze zelf een kind in dezelfde leeftijd heeft!!

    Groetjes Missy29.
     
  2. Fullhouse1981

    Fullhouse1981 Fanatiek lid

    8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    aangifte doen?! Rauwproces prima. maar je gaat toch geen chloor op kinderen gooien?

    Ik zou dit aangeven. En haar dus ook niet meer helpen. Wat een aso wijf zeg.
     
  3. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Ik vind het ook niet kloppen van je buurvrouw, misschien werd het haar allemaal te veel, maar dan mag je nog niet zulke dingen doen.
    Ik zou tegen je kinderen zeggen dat ze maar even niet meer bij haar balkon moeten spelen.
     
  4. MamaSon

    MamaSon Niet meer actief

    Ik vind dat ze moet weten dat haar gedrag niet door de beugel kan (heeft politie al duidelijk gemaakt) en dat ze iemand hiermee erg kwetst die juist haar heeft geholpen (jij dus).
    Dus ik zou een briefje in de bus doen waarin je vertelt zeer teleurgesteld te zijn in haar na alles wat je voor haar hebt gedaan en dat je je lelijk in haar hebt vergist. En dat hiermee alle contacten verbroken zijn.
    Als je het netjes en heel koel houdt, zal het zeker aankomen.
    Dan weet ze tenminste hoe jij erover denkt.
    Ik zou niet aanbellen, want dat wordt waarschijnlijk een heel lastig gesprek.
    Als een mens zoiets doet (om wat voor reden dan ook), zou ik er niets meer mee te maken willen hebben!
     
  5. Ellen291982

    Ellen291982 Niet meer actief

    nou ja zeg waar halt ze het lef vandaan!

    Je hebt haar steeds bijgestaan en daarom snap ik het helemaal niet.

    Het zou toch van de zotte zijn dat je kinderen daar niet meer kunnen spelen omdat madam in een rouwproces zit?

    Heel sneu hoor dat ze iemand is verloren begrijp me niet verkeerd, maar daarom hoeft ze nog niet met dingen te gooien tegen je kinderen. Stel je voor dat het raak was geweest?

    Ook jammer dat de politei niks kon doen omdat ze niet raak had gegooid (erg eigenlijk als je het zo neerzer je kinderen hadden dus de vaas tegen hun hoofd moeten hebben gehad)

    Ik zou in iedergeval mocht het nog een keer gebeuren gelijk aangifte doen.

    Dit is echt stank voor dank blijkt wel
     
  6. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    naja wat een naar mens zeg! snap dat ze het moeilijk heeft maar om dat op onshculdige kid saf te reageren gaat mij te ver en daar kan ik dan weer geen begrip voor tonen. dan zie ik echt zwart voor mn ogen en kan ik je wat aandoen.
     
  7. Truus21

    Truus21 Niet meer actief

    Pff nou ja zeg! Hoe kom je er in hemelsnaam bij om zoiets te doen? Rouwproces prima, het is niet niks natuurlijk maar omdat de kinderen aan het lachen zijn in de buurt van haar balkon met chloor en een vaas gaan gooien? Nou ik had niet voor mezelf in gestaan denk ik..

    Zou toch de kids maar even vragen om niet te dicht bij haar balkon te gaan spelen, zo dat hopelijk deze situatie niet meer voor komt!
     
  8. Kolibrie

    Kolibrie VIP lid

    29 jun 2008
    5.733
    410
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Wat een idioot zeg!! :x Rouwproces of niet, dat is nog geen excuus om chloor en een vaas naar iemands kinderen te gooien! Ze had ze ook kunnen vragen of ze ergens anders wilden spelen!

    Misschien kun je toch aan je kids vragen of ze haar balkon willen mijden en ergens anders willen spelen, al is het maar voor tijdelijk. Klinkt ergens wel zot, maar ik zou het nu niet gaan opzoeken, want zo te lezen is ze niet stabiel!

    Pff, moet niet merken dat iemand later wat naar mijn kind gooit, want trek diegene echt door z'n raam naar buiten :x
     
  9. mora27

    mora27 VIP lid

    25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat mens spoort um niet, al zit je in een rouwproces dan ga je toch geen chloor op spelende vrolijke kids gooien? is heel rot voor haar dat haar exman is overleden maar daar kunnen anderen vrij weinig mee... ik zou haar met rust laten en zowiezo nog angifte doen! het is voor jou ook wel oppassen aangezien je zwanger bent... als ze al met dingen naar kinderen gooit.....

    als ze dat bij mijn kids had gedaan dan was ze gauw beneden! maarja ik ben dan niet zwanger.... lastig voor je en dat terwijl je haar ook nog geholpen hebt... stank voor dank krijg je dan....
     
  10. chantal1984

    chantal1984 Niet meer actief

    Wat een malloot zeg, niet te geloven !!
    Dat ze dr ex man kwijt is geraakt is heel erg maar dan hoeft ze haar verdriet niet te botvieren op andere ...

    Ik zal maar niet zeggen hoe ik echt zou hebben gereageerd als ik in jou schoenen had gestaan ...
     
  11. Kweenie

    Kweenie Fanatiek lid

    12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Nou ja, ongelooflijk!
    Ik kan me voorstellen dat, als je niet lekker in je vel zit, geluiden/lawaai van buitenaf storend kan zijn. Ik bedoel ik stoor me ook wel eens aan de muziek van de buren aan de overkant en de andere keer swing ik mee :).

    Maar.....chloorwater op kinderen gooien? Was ze aan het schoonmaken en in een opwelling die emmer met chloor gegooid of zo? Dat doe je toch niet? Ik weet niet wat de gevolgen kunnen zijn als een van de kinderen die emmer vol over zich heen had gehad maar prettig lijkt het me niet. En daarna ook nog een koperen vaas? Ik snap dat echt niet. Ongeacht of je haar geholpen hebt toen haar exman stierf of niet....dit is onacceptabel! Nogmaals, ik snap dat ze geïrriteerd kan raken van lawaai buiten maar ga dan inderdaad even naar de ouders toe als iets je enorm stoort...

    Succes, ik hoop voor je dat het hier bij blijft!
    x
     
  12. Missy29

    Missy29 Bekend lid

    6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Thanks allemaal voor de reactie's. We hebben het er met de politie ook inderdaad al gehad om een aangifte te doen, maar zij zeggen daar niks mee te kunnen doen en dat een melding bij haar naar net zo effectief is.

    Een briefje in de bus.. Daar had ik nog niet bij stil gestaan, maar dat is in ieder geval een goede optie om haar te laten merken, hoe ik me erbij voel en dat ze inderdaad op steun/hulp van mijn kant af, niet meer hoeft te rekenen. :)

    De kids heb ik inderdaad al wel gezegd, dat ze beter even wat verderop kunnen spelen, om te voorkomen, dat de buurvrouw misschien weer boos zou kunnen worden en ze hebben me beloofd dat ze dat zullen doen, maar goed.. Voel me dr nog niet goed bij, zoals jullie al zeggen, het is nu gelukkig allemaal (net aan) mis gegooid.

    En ja, ik had dr ook wel wat aan kunnen doen.. Mazzel voor haar dat ik zwanger ben, want ook mijn vriend reageerd veel rustiger als normaal, ondanks dat zijn ogen vuur spuwden, omdat hij niet wil, dat ik me heel erg druk ga maken enzo. Al moet ik wel zeggen, dat wij geen type's zijn die het recht in eigen hand nemen, maar aan de andere kant.. Voor je kids ga je door vuur!!!
     
  13. Fullhouse1981

    Fullhouse1981 Fanatiek lid

    8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Inderdaad!!! ik ook. CHLOOR! lekker chemisch, fijn ook om over je heen te krijgen?! is ze nou he-le-maal van de pot gerukt.. :x
     
  14. Gummiebeertje

    Gummiebeertje Bekend lid

    24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik zou idd ook aangifte tegen haar doen.
    Laat haar maar voelen dat ze heel erg fout zat.
    Willen ze geen aangifte opnemen (dat hoor je ook nog weleens ) dan even hogerop bellen, ze zijn namelijk verplicht om het op te nemen ;)

    Verder, maar dat ben ik persoonlijk, als ze het nog een keer zou doen, zou ik dat voorwerp oppakken en terug gooien...en dan wel raak....
     
  15. ChristelAileen

    ChristelAileen Actief lid

    26 aug 2009
    348
    0
    0
    Rouwproces, prima. Daar kun je een beetje anders van gaan doen.
    Maar dit is onacceptabel. En dat moet je ook op een nette manier aan haar duidelijk maken.

    Een aangifte kan de politie weinig mee, 2 word al een ander verhaal.
    Mocht je het niet durven om met haar te praten, schakel de wijkagent in, of die tussen jullie kan bemiddelen.
     
  16. Wilma

    Wilma VIP lid

    22 mei 2006
    6.396
    0
    0
    Uithoorn
    Denk dat die vrouw meer gebaat is bij hulp van een proffesional als ik dat zo lees. Die is duidelijk de draad een heeeeel eind kwijt.
     
  17. FairyLaughs

    FairyLaughs Niet meer actief

    nou sorry hoor.. mis gegooid?
    als iemand met een pistool op iemand schiet.. maar net mis schiet.. kunnen ze dan ook niets doen? omdat ze mis heeft geschoten..

    wat er wel niet was gebeurd als die koperen vaas op een hoofd van een van die kinderen was gekomen.. Bah..
    is gewoon poging tot doodslag,, en niets anders !
     
  18. Missy29

    Missy29 Bekend lid

    6 feb 2010
    729
    4
    18
    Naar boven verhuisd.
    Hmm dus meerendeels vind dat ik alsnog een aangifte moet overwegen? Kan je dat nog doen, achteraf?
     
  19. WenT

    WenT Bekend lid

    25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Zelfs al zouden kinderen vervelend zijn en iemand rust verstoren... kom op, het zijn kinderen... Ik was vroeger ook geen engeltje ;)
    Maar chloor naar kinderen gooien... !??! :$

    Ik had haar misschien wel wat aangedaan...
    En op z'n minst aangifte.

    Maarja dingen gaan zoals ze gaan. Vraag me af of je achteraf nog aangifte kunt doen.
    Misschien is het net zo effectief als je een hartig woordje met zo iemand spreekt...

    Hoe is de situatie nu ?
    Is er nog wat gebeurt ?

    Succes en sterkte ermee i.i.g.
     
  20. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Ik zou ook aangifte doen, iemand die met chloor naar spelende kinderen gooit heeft op zn minst hulp nodig..
     

Deel Deze Pagina