Wie heeft er ervaring met Monnikspeper?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Iris1977, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Eigenlijk spreekt de vraag al voor zich. Woensdag had ik de dokter gebeld en gevraagd of er iets bestaat waar je je cyclus een beetje mee in evenwicht kunt krijgen na het stoppen van de pil (pfff, wat een lange zin ;)). Zij wist alleen te vertellen (de assistente) dat er een homeopatisch middel bestaat wat je zelf zonder recept kunt kopen. Nu had iemand op dit forum, weet ff niet mee wie (schandalig he? :oops:) me verteld dat je bij De Tuinen dit kunt kopen. Inmiddels heb ik dat gisteren gedaan. Nog niet begonnen met slikken. Het is niet schadelijk, je mag er mee doorgaan ook als je nog niet weet dat je zwanger bent. Wie o wie heeft er ervaring met dit spul en kan me er iets over vertellen? Thanx! Liefs, Iris.
     
  2. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
  3. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Tahnx voor je antwoord. Bij nader inzien blijf ik er toch maar vanaf. Ik wil niet het risco lopen dat het niet vruchtbaarheidsbevorderend werkt.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    ik heb het direct na mijn pilstop geslikt, werd toen in de 1e ronde zwanger. Kan natuurlijk niet zeggen dat het daardoor kwam, maar vruchtbaarheidremmend heeft het bij mij dus ook niet gewerkt.
     
  5. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    sorrry, graag mijn vorige opmerking negeren, ik heb namelijk niet monnikspeper,maar teunisbloemolie gebruikt!
     
  6. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb het een maand gebruikt, had een hele rare temp-curve, en kreeg daarna de link van Aquilegia. ik ben er daarna acuut mee gestopt.
     
  7. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Thanks voor jullie antwoorden. Maareuh, Teunisbloemolie wat is dat precies? Is dit wel goed? Wat kun je hiermee bereiken zeg maar? Liefs.
     
  8. Luuntje

    Luuntje Lid

    3 feb 2007
    74
    0
    0
    je moet maar eens even de zoekfunctie gebruiken daar vind je veel over teunisbloemolie. Dit is niet schadelijk voor als je zwanger bent
    (staat bij etos zelf bij de zwangerschapsartikelen) Teunisbloemolie is sowieso heel goed voor je. Het is goed voor een regelmatige cylclus.

    Ik heb die van mij daarmee kunnen verkorten ben van 44 dagen regelmatig naar de 35 regelmatig gegaan
     
  9. wieffie

    wieffie Fanatiek lid

    26 feb 2007
    2.750
    0
    0
    Ik heb het ook een poosje gebruikt.. het had niet echt effect. Gebruik nog wel teunisbloemolie, dat kan je bij het kruidvat of iets dergelijks kopen.
     
  10. LastminuteMama

    LastminuteMama Bekend lid

    20 jun 2007
    632
    0
    0
    Oppassen met die monnikspeper want ik heb ook ergens (hier?) gelezen dat het contra kan werken. Het mag niet gebruikt worden tijdens zwangerschap!

    In de "gezond zwanger worden" mix van Etos zit het ook en daar zullen ze wel de juiste dosering hebben. Overigens staat er op die handleiding dat de pillen na 3 maanden zwangerschap niet meer geslikt mogen worden.

    Wat doet teunisbloemolie precies?
     
  11. Patricia27

    Patricia27 Actief lid

    3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    ik heb mijn ongesteldheid op gang gekregen door hormonen die zijn voorgeschreven door de gyn. Ik had ook positieve en negatieve verhalen van monnikspeper gehoord.
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.711
    32.572
    113
    ik heb wel goede ervaringen met teunisbloemolie, gewoon van de etos. Cyclus kwam weer goed op gang na het slikken van de capsules. Het kan iig geen kwaad zoals misschien monnikspeper, dus ik zou daar eerst voor gaan.
     
  13. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Thanx alweer :). Ik breng de Monmnikspeper terug. heb het nog niet egrbuikt. ga eerst wel eens info vragen bij de Etos over tenisbloemolie enzo. Iig om gezond zwanger te kunnen worden. Wil geen dingen gaan gebruiken die de vruchtbaarheid/zwangerschap in de weg kunnen staan. Liefs, Iris.
     
  14. Mieke8

    Mieke8 VIP lid

    9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Maar wat ik me nu afvraag, wanneer je teunisbloemolie capsules zou gebruiken en het dus je cyclus regelmatig bevordert, hoe zou dat dan zijn met je ovulatie. Gaat dit er automatisch in mee? Vraag me dit af omdat je het toch een beetje "kunstmatig" bevordert. Snap je wat ik bedoel :-k

    Heb namelijk ergens bij een ander topic gelezen, bij de persona, dat iemand het had gebruikt maar haar ei niet meer kon traceren? Zou er toch een beetje mee oppassen. Het is fijn om een regelmatige cyclus te hebben maar dat ei is het belangrijkst voor iedereen hier. Het wil natuurlijk niet zeggen dat het ei door de teunisbloem onvindbaar was hoor, maar vraag het me toch af.
     
  15. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Iris, je bent niet echt onregelmatig hoor!

    ik neem aan dan 34, 33 en 37 je cyclus lengtes zijn? Dat is niet onregelmatig.
    Je hebt volgens mij geen monnikspeper ofiets nodig.
     
  16. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb zwanger worden van de etos gebruikt, daar zit ook monnikspeper in. na 3 maanden wordt je geadviseerd over te stappen naar etos zwanger zijn, omdat de vitmainen daarin beter afgestemd zijn op de veranderde vraag erna. mijn cyclus werd van de 'zwanger worden' echt regelmatig. van vroeger wel cycli van 6 of 7 weken, naar keurig van 28 tot 31 dagen en zie onder voor het resultaat.

    ik heb ook veel info gezocht over de eventuele schadelijkheid van monnikspeper, maar kon niets vinden dat wetenschappelijk onderbouwd was, alleen maar sites van kruiden 'experts' en dat vond ik niet overtuigend genoeg.
     
  17. Iris1977

    Iris1977 Actief lid

    20 jul 2007
    194
    0
    0
    Administratief medewerkster / secretaresse
    Apeldoorn
    Thanx Natasja voor het antwoord (en natuurlijk alle anderen ook). Ja, mijn cyclus was idd 34, 33 en 37. Dat is dus wel vrij normaal? Dan breng ik die Monnikspeper mooi terug en wacht eerst eens af hoe de verdere cyclussen verlopen. Hoop dat het snel raak is, netzoals voor alle anderen!
     

Deel Deze Pagina