wie kan me helpen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jolanda, 31 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Allemaal!!!
    Ik zit met een paar vragen misschien dat iemand van jullie het weet?
    Ik vraag me namelijk af of ik een eisprong heb gehad of niet.
    Ik zit nu in mijn eerste maand clomid gebruik.
    Ik heb me laten vertellen dat als je temp omlaag gaat en daarna in ieder geval 0.3 omhoog gaat dat je dan een eisprong hebt gehad.
    maar ik heb ook gelezen dat je meerdere eisprongen kunt hebben.
    maar kan het ook zijn dat je temp na de eisprong niet hoger blijft.
    Ik heb ook geen cyclus dus ik heb geen flauw idee wanneer mijn NOD zou zijn.
    dit zijn mijn gegevens van mijn cyclus dan is het wat duidelijker misschien:

    dag 1 :36.5
    dag 2 :36.4
    dag 3 :36.5
    dag 4 :36.6
    dag 5 :36.6
    dag 6 :36.7
    dag 7 :36.8
    dag 8 :36.6
    dag 9 :36.6
    dag 10 :36.6
    dag 11 :36.4
    dag 12 :36.3
    dag 13 :36.6
    dag 14 :36.5
    dag 15 :36.3
    dag 16 :36.6
    dag 17 :36.4
    dag 18 :36.3
    dag 19 :36.5
    dag 20 :36.6
    dag 21 :36.6
    dag 22 :36.5
    dag 23 :36.6
    dag 24 :36.7
    dag 25 :36.4
    dag 26 :36.2
    dag 27 :36.5
    dag 28 :36.3

    ik zit nu dus op dag 28 van mijn cyclus en zoals je ziet kan ik er echt niet wijs uitworden
    Ik heb vorige week maandag bloed moeten prikken om te kijken of ik een eisprong heb gehad en moet morgen weer prikken maar ik krijg de uitslag pas maandag over een week.
    en ik hoop dat iemand van jullie me misschien al wat duidelijkheid kan geven.
    wachten duurt allemaal zo lang. :cry:

    alvast bedankt meiden
    groetjes Jolanda ;)
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    sorry, ik kan je niet helpen, ik heb geen ervaring met tempen....

    agnes
     
  3. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Heb je de temperatuur telkens op hetzelfde tijdstip afgenomen? Zo ja, dan zou ik het eens aan de huisarts navragen. Zo nee, dan het je niet goed getemperatuurd.
    Succes!
     
  4. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ja ik heb elke ochtend om 7 uur mijn temperatuur opgenomen.
    Mijn gynaecoloog had me verteld dat dat moest dus ik zet braaf elke ochtend mijn wekker.

    groetjes Jolanda
     
  5. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Dan zou ik je gynaecoloog om advies vragen.
    SUCCES!!!
     
  6. Mylene

    Mylene Lid

    23 jul 2005
    13
    0
    0
    Secretaresse
    Almere
    Ik heb ong. 3 maanden getempt en ik zie daar dan duidelijk verschil in. Onderling verschillen de temperaturen nog wel eens maar je ziet duidelijk een voor en een na (hoger temp) en zoals ik het bij jou lees zie ik geen verhoging.

    Je kan op www.9maand.com een uitdraai maken waar je je temp op kan bijhouden. Dan kan je ook een grafiek maken door elke dag je temp in te kleuren of met lijnen te verbinden (wat je zelf handiger vind).
    Zo kan je duidelijk zien wanneer je verhoging en verlaging is.

    Ook zou je dan een verlaging van je temp moeten hebben op de eerste dag van je ong. maar je zegt dat je geen cyclus hebt? Betekend dat je dan al een tijdje niet ongesteld bent geweest??
     
  7. Hextha

    Hextha Lid

    30 jul 2005
    28
    0
    0
    Rijswijk
    Het lijkt of je geen eisprong gehad hebt, dus idd toch even aan de gyn vragen.
     
  8. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Dank je voor jullie reacties

    Gisteren (maandag) moest ik weer naar het ziekenhuis om bloed te prikken voor de controle of er wel of geen eisprong heb gehad.
    EEn vriendin van me vertelde dat die bloedcontroles vrij simpel zijn en dat de uitslag snel binnen zou zijn.
    Heb gisteren dus ook maar naar de assistent van de gyn gebeld maar die wou me geen uitslag geven ze zei dat ik volgende week een telefonisch consult heb en dat gewoon moet wachten.

    nou ja ik was wel kwaad om haar reactie aan de telefoon,
    Maar er zit niks anders op dan tot 8 augustus te wachten. :cry:
    Ik vind het wel vervelend al die telefonische consulten in plaats van gewone afspraken krijg een beetje het gevoel dat dat voor hun makkelijker is.

    Veel vrouwen staan echt onder controle wanneer ze met clomid of andere vruchtbaarheids medicijnen beginnen want stel je voor dat je overstimulatie hebt.
    Dat zou bij mij dus ook kunnen gebeuren maar op het moment dat ik daar achter kom is het al te laat omdat ik elke 21 en 28 dag van de cyclus moet bloedprikken iov echo's

    zijn er meer mensen bij wie het zo gaat?
    groetjes Jolanda
     
  9. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Sorry ben hier helemaal niet bekend mee. Ik heb een onregelmatige cyclus dus tempen heeft bij mij geen zin
     

Deel Deze Pagina