hoeveel eten en hoe maak je zelf groente en fruit hapjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door Chanoetje22, 27 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanoetje22

    Chanoetje22 Actief lid

    3 jul 2007
    202
    0
    0
    KLANTENSERVICE
    ALMERE
    alysha is nu 8 maanden maar hoeveel moet ze nou binnen krijgen? het cb zegt dat ze het zelf aangeeft maar ze krijgt totaal ongeveer 500 ml opvolgmelk per dag en tusse door paar hapjes brood ,halve liga, ook regelmatig een paar slokjes sap, halve potje fruit halve potje groente enm een toetje ze is geen grote eter. denken jullie dat dit genoeg is? en weet iemand hoe ze die potjesvoeding maken? het is zo fijn en dat vind alysha lekker. heb al es geprobeerd zelf fruit en groente hap te maken maar het word maar niet zo fijn als die potjes.. iemand een tip?
     
  2. Vlinderbloem

    Vlinderbloem VIP lid

    27 mrt 2008
    8.123
    1.673
    113
    Hoe maak je het klaar? Ik pureerde het altijd met een staafmixer en daar kreeg ik het altijd superfijn mee. Verder deed (en doe) ik nooit heel moeilijk over hoeveelheden. Mijn dochter heeft altijd heel goed aangegeven als ze niet meer wilde en dan hoefde ze van mij ook niet meer. Ik heb echt nooit afgewogen enzo.
     
  3. famke84

    famke84 Actief lid

    21 nov 2007
    279
    0
    0
    verpleegkundige
    Friesland
    Hier alles vers, gepureerd met de staafmixer. Wordt inderdaad heel erg fijn.
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    in het begin pureerde ik het warme eten, nu prak ik haar eten.
    tja en hoeveel ik doe altijd een halve aardappel en 2 eetlepels groenten en een klein stukje vlees of vis of kip ,heb geen idee hoeveel gram het is,ze laat soms een klein beetje staan.
     
  5. AdL15Start

    AdL15Start Niet meer actief

    Tijdens het koken van ons eten houd ik wat apart voor Estelle met lekker veel groenten en soms een klein beetje vlees, voordat ik er zout en peper doorheen gooi. Dat is een beetje gokken, maar daarna pureer ik het en stop ik het in een leeg, groot Olvarit potje. Zo weet ik dat ze 200 gram kan krijgen, ik bied het haar aan. Soms eet ze het helemaal op, soms laat ze een beetje staan. Fruit idem, pureren en in een leeg potje stoppen.
    Daarnaast krijgt ze 's ochtends pap (200ml), 's middags brood met smeerworst/smeerkaas/jam of St. Moret en 150 ml opvolgmelk uit een beker en 's avonds voor het slapen nog 200 ml opvolgmelk. Tussendoor krijgt ze een keer een koekje ofzo en wat sap.
     
  6. MariekeV

    MariekeV Fanatiek lid

    28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Het hoeft toch ook niet zo fijn als in die potjes? Met 8 maanden mag ze toch best stukjes (leren) eten?

    Elian is nu 7 maanden en een peertje of een banaan die prak ik gewoon met een vork. Een aardappeltje kun je door de knoflookpers doen of ook gewoon prakken met een vork.

    Maar als je het echt fijn wilt hebben dan lang genoeg koken en een staafmixer gebruiken.. :)
     
  7. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    In de babycook krijg je het echt zo fijn als je wilt, soms moet je wel wat kookvocht toevoegen, of melk wat dan ook.
     
  8. Eef79

    Eef79 Actief lid

    4 jun 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    Als je het echt zo fijn als de potjes wilt krijgen dan heb je een passeerzeef nodig en dat is me een gesmeer....
     
  9. yake

    yake Fanatiek lid

    25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Als ik wil (maar ik wil het niet) krijg ik het in de babycook net zo fijn, je moet er wel wat vocht in doen, maar ja, dat zit ook in de potjes.
     
  10. Euhmzz

    Euhmzz Actief lid

    14 jun 2007
    465
    0
    0
    Thor krijgt nu enkel nog maar fruitpap, maar dat doe ik in een blender. En dan is het zo fijn als in de potjes hoor. Ik geef hem trouwens steeds vers, want dat eten in de potjes is echt niet lekker hoor. Het fruitpapje in een potje vind ik nogal zuur bijvoorbeeld, terwijl het redelijk zoet is als je het zelf maakt.
     

Deel Deze Pagina