3 maanden over naar 4 flessen.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Christina83, 10 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Christina83

    Christina83 Actief lid

    28 dec 2007
    268
    0
    0
    Van de week zei de kinderarts van het cb dat we mogen overgaan op 4 flessen. Mijn zoontje is wel pas 3 maanden oud, maar hij is wel al ruim 8 kilo (65 cm lang) en we moeten hem nu altijd wakker maken voor zijn laatste fles. Maar nu vraag ik me wel een paar dingen af. Zijn laatste fles krijgt hij normaal om 22:30, maar die vervalt dus. Dat betekent dat die van 7 uur dan de laatste is, maar de kinderarts zi dat we die beter kunnen verlaten naar een uur of 8. Maar normaal gaat hij na zijn fles van 7 uur naar bed, dus dat wordt dan toch ook later. Is dat niet erg? Dat betekent dus dat hij dan pas om half 9 in bed wordt gestopt, dat is toch veel te laat? En hoeveel scheppen rijstebloem moet er in de fles? Hij krijgt dan 210+7 (nu 5 flessen van 180+6). En moet ik een andere speen gebruiken voor die laatste fles? (wordt dat dan ook dé papfles genoemd?).

    Ik ben trouwens wel bang dat hij nu weer 's nachts wakker gaat worden. Hoe is dat bij jullie babys gegaan? En 'mag' ik hem dan een flesje geven en dan minder of een gewone fles?

    Misschien een beetje domme vragen, maar ik hoop wel antwoorden te krijgen en te lezen hoe het bij anderen gaat.
     
  2. MamaBianca

    MamaBianca Actief lid

    12 mrt 2008
    478
    0
    0
    Drieborg
    Esmee was 10 week toen ze overging naar 4 voedingen. Ze dronk de laatste voeding van 22.00 uur ontzettend slecht dat we hadden besloten om haar niet meer wakker te maken. Vanaf die tijd krijgt ze de laatste fles om 18.30 uur en gaat ze om 19.00 uur naar bed. Ze sliep gelijk door tot 7.00 uur. Ik heb overigens nooit rijstebloem door de laatste fles gedaan.
     

Deel Deze Pagina