Hoeveel flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Majoru, 2 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Majoru

    Majoru Lid

    26 mei 2017
    19
    2
    3
    Vrouw
    Hoi,

    Mijn zoontje is bijna 4 maanden en ik wil mijn borstvoeding gaan afbouwen. Nu ben ik bij mijn andere jongens veel langer doorgegaan met borstvoeding en ben nu een beetje zoekende naar wat de juiste hoeveelheid is om hem te geven. Weten jullie hoeveel cc water en hoeveel scheppen voeding een kindje rond deze leeftijd nodig heeft?
     
  2. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Zoek even op de site van la leche league! Daar staat een mooie berekening. En houdt vooral NIET aan wat er op t pak staat ;). Te weinig voedingen per dag en te veel voeding per fles namelijk.
     
    Aegyo en Jackie87 vinden dit leuk.
  3. Majoru

    Majoru Lid

    26 mei 2017
    19
    2
    3
    Vrouw

    Bedankt voor je reactie, Flamingo. Kun jij me toevallig ook vertellen waar dat staat op die site? Ik kan het schema voor flesvoedingen namelijk nergens vinden, alleen alles over borstvoeding.
     
  4. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Geef je wel eens een flesje gekolfde melk? Dan zou ik daar qua hoeveelheid mee beginnen, met wat hij dus anders aan borstvoeding drinkt.
    Wat je ook kan doen is het volgende rekensommetje gebruiken. 150ml x kg lichaamsgewicht delen door het aantal voedingen per 24 uur.
    Dus stel je zoon weegt 6kg, dan mag hij per 24 uur 900cc flesvoeding hebben, als hij 6x per dag drinkt geef je dus 150cc per flesje.
    Omdat hij borstvoeding gewend is en flesvoeding zwaarder valt zou ik beginnen met flesjes van 120/4 en als dat opgaat en hij lijkt meer te willen maak je 150/5 per voeding.
    Let wel op dat hij minstens 15-20 minuten over een flesje doet om goed verzadigd te raken.
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ja ik bedoel de berekening voor gekolfde borstvoeding :). Die kun je ook gewoon aanhouden voor de flesvoeding. Maw gewoon hetzelfde aantal voedingsmomenten aan blijven houden.
     
  6. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik zou zelfs beginnen met 90. 120 is echt veel voor een bv kindje. Hier ook met 4 mndn gaan afbouwen en begonnen met flesjes van 90.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  7. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier een fv kind. Die dronk met 4 mnd 150/5

    Maar zou beginnen met 90/3 of 120/4
    Fv is geloof ik zwaarder dus dat zal moeten wennen. Je merkt het snel genoeg als het niet genoeg is.
     
  8. Majoru

    Majoru Lid

    26 mei 2017
    19
    2
    3
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Hier kan ik zeker wat mee. Ik weet nu niet precies hoeveel hij binnen krijgt. Hij drinkt 10 minuten aan 1 borst per keer. Daarna is hij weer vrolijk en gezellig, behalve de afgelopen week. Het lijkt alsof hij niet genoeg binnen krijgt, maar een tweede borst wil hij niet. Hij zal dus wel voldoende binnenkrijgen en er zal wel een donkere wolk in het kader van een sprong boven z'n hoofd hangen ofzo :D Kolven lukt me deze keer niet. Ik krijg er (uit een volle borst) max 20cc uit. Dit was bij m'n andere zoontjes nooit een probleem en kolfde met gemak. Vorige week hadden we een bruiloft en had ik hem dus overdag meegenomen. Er zat niks anders op. Doordat het kolven me niet lukt maakt borstvoeding het zwaarder. Ik zit op die manier echt aan hem vast.

    Hebben jullie toevallig ook ervaring met borstvoeding afbouwen als je 1 borst per keer geeft? Hoe bouw je dit dan af? Bij mijn andere zoontjes is het afbouwen allemaal heel natuurlijk verlopen en volgde ik hun op.
     
  9. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Beginnen met 90 en er vooral ook voor zorgen dat de voedingen lang genoeg duren, dus op deze leeftijd zeker 15 minuten. Kindjes die de borst gewend zijn willen nog wel eens snel een fles naar binnen klokken, de drinktechniek is heel anders.
     
  10. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.319
    1.341
    113
    Ik zou inderdaad beginnen met flesjes van 90 en kijken hoe dat gaat :) En zorgen voor de juiste fles zodat je een rustige drinktechniek aan kan leren.
     

Deel Deze Pagina