Hoeveel geduld hebben jullie? (Met bedrijven)

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 16 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik vraag het me echt af, want ik erger me kapot...

    Vorige week maandag, eerste bericht naar een stukadoor om te vragen wanneer die tijd had. (Ik ken die jongen van vroeger dus via fb) wel gelezen, maar tot nu geen reactie.

    Ik heb dus besloten dat hij het dak op kan, het hoeft van mij niet meer.

    En; ons nieuwe huis had kortsluiting in de buiten stroomvoorziening. Dit moet op kosten van de verkoper gemaakt worden. Zij hebben zelf een elektricien gebeld, maar die zijn nogal laks. Twee weken terug hebben ze goddank wél de stroom uit gezet, na veel gezeur. Maar het echte probleem kon pas deze week. Ik moest maandag bellen, dan kreeg ik een offerte welke dan door de verkoper moet worden goedgekeurd.
    Dus ik zaterdag gemaild, met alvast het verhaal. En maandagmiddag gebeld of hij die heeft gekregen. Had hij en hij zou dr vandaag een offerte bij maken, zodat het balletje kan rollen.
    Maar, geen offerte gekregen dus, en ik erger mij er helemaal kapot aan.. ik sta echt op het punt morgen de makelaar te bellen en aan te geven dat ik mijn eigen elektricien ga bellen. Ik ben het wachten zó zat.



    Ben ik nou zo ongeduldig? Ik erger me er kapot aan. Als je als bedrijf niet even de moeite kan nemen om je aan afspraken te houden, of even een berichtje te sturen dat je van mij part op vakantie bent. Maar damn..

    Dus, hoe doen jullie dat?
     
  2. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Stucadoors komen om in het werk momenteel. Twee weken terug is bij ons gestuct, in die vier uur is hij 3x aangesproken als hij naar zijn busje liep door mensen die een Stucadoor zochten maar nergens konden vinden! Ik had op werkspot ook maar 1 reactie en hij begon 6 uur sochtends anders kon het niet. Drie jaar terug had ik 27 reacties..zou zomaar voor elektriciens ook kunnen gelden. Daarnaast is het zomervakantie, misschien is hij weg?
     
    Bailey07 en Hopsatee vinden dit leuk.
  3. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ik zou ook ongeduldig zijn, maar in het geval van de stukadoor, zou ik proberen wat meer geduld te hebben ivm vakantieperiode en het feit dat niet iedereen z'n Facebook messenset gebruikt (waaronder ikzelf bijvoorbeeld)

    Anderzijds laten wij ons geboortekaartje door iemand ontwerpen en er zitten steeds 3 weken tussen voor we reactie terug krijgen.
    We sturen dan maar steeds een mailtje naar de site die haar kaartjes verkoopt en krijgen dan ineens diezelfde dsg antwoord.
    Tis dat we het kaartje heel graag willen. :rolleyes:
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat gok ik wel, dat was mijn vraag ook.

    Maar in mijn ogen is het een hele kleine moeite even een standaard bericht in te stellen of te typen dat je tot dan en dan op vakantie bent. Maar het wel lezen, en niet reageren vind ik echt asociaal..

    Mijn man heeft ook een eigen bedrijf, die doet dat ook niet. Niet netjes..
     
  5. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Messenset? Haha ??

    Ik heb vanmorgen al een andere stukadoor een bericht via fb gestuurd. Die heeft m ook gelezen maat reageert ook niet. Ik kreeg hem juist als tag door van een vriendin dat hij de bouwvak werkt.. vet irritant...
     
  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ja dat is ook heel vervelend maar je zou de stukadoor ook even kunnen bellen want dan hoor je direct met welke termijn hij tijd zal hebben. Hij reageert niet op je mail dus mogelijk komt hij om in het werk of is nog met vakantie?
    Ik zou een telefoontje wagen, ik ben altijd al meer van het bellen want dan weet ik direct hoe en wat.

    Mbt je tweede ergenis, de dag is nog niet voorbij ;)
    Ik zou morgen nog even afwachten.
    Ik ben ook altijd heel erg van afspraak is afspraak maar in het bedrijfsleven geven ze daar vaak hun eigen draai aan maar ik begrijp je irritaties.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  7. Sneeuwvlokjes

    Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

    12 mrt 2014
    2.130
    1.209
    113
    Bedrijven die niet (snel) reageren vind ik een hele grote ergenis. Ik laat dergelijke bedrijven dan ook snel links liggen.
    En als een bedrijf overstoomd in het werk, kunnen ze dat toch ook op hun site melden? Dat men rekening moet houden met een langere wachttijd ofzo.
    Vind het zo onprofessioneel!
    Bedrijven benaderen via messenger werkt vaak goed maar aangezien dit niet echt een professioneel communicatiemiddel is, zou ik daar niet teveel van verwachten.
     
  8. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Ik vind je wel ongeduldig. Het is bouwvak in de meeste regio's, gun die mensen ook ff vakantie. Ik ben ook zelfstandig ondernemer en heb er persoonlijk een hekel aan als mensen mij privé (in mijn vakantie) een berichtje sturen via fb als ze een zakelijke vraag hebben. En dan ook nog gaan drammen als ik niet direct reageer, de kids hebben ook vakantie dus ik werk nu niet fulltime. Ik heb een zakelijk mailadres met een out-of-office in de vakantieperiode. En daarnaast vind ik fb ook niet het juiste medium voor werkgerelateerde vragen.
     
    xxLinn en bloem82 vinden dit leuk.
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Normaal doe ik dat ook niet, maar die eerste dus wel omdat ik hem ken, en hij in mn vriendenlijst staat. Die ander omdat hij dus door een vriendin werd getaged.. dat heeft hij toen ook gezien, dus hij had het kunnen verwachten.

    Ik wacht vandaag nog af met betrekking op de elektricien. Morgen bel ik anders weer.

    Het probleem namelijk is ook, dat de verkopers heel slecht reageren, alleen als het hun uit komt. Dus ik ben bang dat hoe langer die offerte duurt, hoe langer het duurt voor alles opgelost word..
     
  10. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ik heb hem op zn werk fb aangesproken. Die ander wel prive, gezien ik geen idee heb voor wel bedrijf hij werkt.

    Maar, als jij vakantie hebt, communiceer jij dat dus wel, dat is een verschil. Dat doet hij niet.. en dat stoort me dus enorm..

    En betreft bouwvak, en rust. Oke. Maar, als ik een afspraak maak met dat bedrijf dat je maandag een offerte gaat maken, dat al niet doet en zegt woensdag heb ik een adminiseentratir dag, dan verwacht ik toch ergens wrl dat je je dr aan houdt, al heb je het druk.. toch?
     
  11. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Dit!
     
  12. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Ja in de ideale wereld wel. Maar ik rol ook regelmatig na middernacht mijn bed in met een stapel nog niet beantwoorde emails en offerteanvragen die ik die dag beloofd had te beantwoorden. Dan krijg ik na twee dagen een reminder van een klant. Ik ben ook maar een mens... Ik merk dat klanten soms onrealistische verwachtingen hebben van hoeveel werk een zzp-er in de vakantieperiode kan doen in 24 uur op een dag. Een beetje begrip zou soms heel fijn zijn.
     
    rums en fafa vinden dit leuk.
  13. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik ben al sinds eind april met de ikea bezig... gaat zeker nog tot eind september door... dat vind ik al wel lang ja. En echt zo irritant!

    Maar ja, je hebt geen poot om op te staan he! Je bent afhankelijk van bedrijven dus wat wil je dan?
     
  14. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Nou mijn man is ook zzper dus ik heb wel enig idee wat het inhoudt.

    Ik vind dat dus echt slordig, en het kost je mij oprecht als klant. Echt niet na 1 dag. Maar in bovengenoemde dus wel. De stukadoor heeft nu dus al 9 dagen niet gereageerd.
    En de elektricien zou hem mij maandag al sturen, en toen vandaag.

    Tuurlijk heb je het druk, maar stuur dan even een berichtje dat je het druk hebt en morgen reageert of weet ik veel..

    Maargoed, ik ben geen zzper, dus wie weet ben ik ook wel echt onrealistisch in betrekking op je reacties als bedrijf
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    In mijn geval een ander bellen :D dr is dr vast wel een die wel mijn geld wil ;)

    En dat zou dr bij mij wel voor zorgen dat ik dus nooit meer bij een bedrijf kom..
     
    Marchella vindt dit leuk.
  16. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja klopt maar dan zit ik helemaal zonder keuken en juridisch gezien duurt het lang voordat het geld weer op onze rekening staat... dus dan zit je!
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ik zou het ook niet oké vinden. Als je vakantie hebt prima, maar vermeldt het dan even. En toezeggen dat je een offerte maakt en dan vervolgens niet doen? Laat dan gelijk maar zitten, ga je misschien ook wel zo met je afspraken om. In de meeste gevallen geldt dan toch voor jou 10 anderen.
     
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Oh shittie, ja das knap irritant.. dan snap ik.je frustratie!
     
  19. Jessi79

    Jessi79 Fanatiek lid

    4 jan 2012
    4.564
    2.417
    113
    Oh nog even een aanvulling: als ik een messenger bericht op mijn zakelijke fb accunt krijg en die wegklik omdat ik hem niet meteen kan beantwoorden, dan lukt het mij op mijn mobiel niet om het gelezen bericht weer terug te vinden. Dat kan ik alleen op de laptop. Ik ben nu op reis en heb een aantal berichten gehad die ik pas thuis weer via de laptop kan beantwoorden. Ik heb een autoreply ingesteld dat mensen me moeten mailen trouwens.
     
  20. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dan doe je dr dus wel wat aan om het goed te communiceren.

    En oke, begrijpelijk. Ergens wil ik ook meer geduld hebben, maar na 9 dagen heb je dr wel echt te lang over gedaan.. tis ook je boterham denk ik dan, dan doe je toch wat moeite?
     

Deel Deze Pagina