Hoeveel geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Friday, 10 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friday

    Friday Lid

    4 apr 2018
    59
    49
    18
    Sorry voor de late reactie!

    Het was ook zeker in de categorie nuttig. Het ging om een racefiets. Deze heeft hij dus nodig voor zijn sport. Alleen had hij een op het oog die veel en veel duurder was dan dat we in gedachten hadden om zomaar te geven. Vandaar afgesproken om het voor zijn verjaardag te geven. Mijn zus vond het alleen nodig om er rare opmerkingen over te maken:roflmao:.

    Leuk om die reacties te lezen:).
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  2. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Ja kijk, dan vind ik, als je het ook kunt missen best wel kunnen hoor! Dat hadden wij ook best kunnen doen.

    Jammer dat andere mensen daar dan wat van denken te moeten zeggen ;) Jullie keuze toch!
     
    Friday vindt dit leuk.
  3. Pluisjee

    Pluisjee Fanatiek lid

    15 mrt 2012
    4.592
    19
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Voor ons eigen kinderen inderdaad onbeperkt. Vorig jaar kreeg mijn jongste een eigen speelgarage van 15 euro (was afgeprijsd). Maar dit jaar kreeg “hij” een trampoline voor in de tuin die bijna €400 euro kosten.
    Dus heel wisselend.

    Neefjes en nichtjes van mijn man zijn kant kregen altijd €20 euro. Waren al op een leeftijd dat ze geld wilden toen ik een relatie met hem kreeg.
    Van mijn kant hebben wij 1 neefje en nichtje en doe krijgen tot max. €50 euro. Verschilt een beetje andersom trouwens ook.

    Kinderen van vrienden max. €20 euro.

    Kinderfeestjes van dochter meestal €10-15 euro ik kan gewoon niks vinden van €5 euro of het is echt meuk. Maar misschien eens afentoe wat dingen zometeen in gaan slaan als de jongens feestjes gaan hebben.

    Ik vind trouwens sowieso speelgoed belachelijk duur.
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.528
    6.220
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn eigen kinderen krijgen voor hun verjaardag van ons ook altijd iets groots en speciaals wat ze op dat moment nodig hebben. En het budget daarvoor is dan ook min of meer onbeperkt. Een nieuw bed, trampoline, een nieuwe spelcomputer of een splinternieuwe fiets. Als ze er beiden lang plezier van hebben en we kunnen het missen dan vind ik het best.
    Kinderfeestjes ongeveer 10€, kinderen van goede vrienden en familie 15/20€ (we gaan niet standaard naar alle kinderverjaardagen van vrienden, alleen echt de hartsvrienden zeg maar)
     
  5. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.121
    4.335
    113
    Home
    Ik sla ook speelgoed in
    Ideaal voor de kinderfeestjes zo heb ik wat lego dingen liggen van 5 euro die normaal 15 kosten en dat geef ik dan mee op een kinderfeestje scheelt enorm
     
  6. Florina

    Florina Fanatiek lid

    24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Geen budget voor m'n eigen kinderen, ik kijk gewoon wat op dat moment leuk is.

    Directe neefjes en nichtjes zijn er hier nog niet en kinderen van goede vriendinnen rond de €25, voor kinderfeestjes €10.
     
  7. Troeeeelaa

    Troeeeelaa Actief lid

    15 jul 2018
    407
    456
    63
    Vrouw
    Eigen kind: onbeperkt
    Kinderen van beste vrienden: €50-€100
    Kinderen van vrienden: €15-€25
     
  8. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat lukt hier toch echt niet. Mijn dochter staat erop om voor elke jarige iets specifieks uit te zoeken. Ze lijkt er ook echt een neus voor te hebben. Maar generieke cadeaus geven, dat gaat hier toch niet gebeuren. Al klinkt het wel handig :)
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  9. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.156
    2.051
    113
    Vrouw
    Nederland
    Voor onze eigen kinderen rond de 60 euro. Zullen elk jaar kijken wat ze willen/nodig hebben en of we dat er aan uit willen geven.

    Ene opa en oma hebben een budget van 100 euro en andere opa en oma 30 euro (maar krijgen ook altijd een taart en dat is zo 20 euro).
    Ik weet eerlijk gezegd soms niet meer wat we moeten vragen. Voor de jongste hebben we dit jaar een watertafel en een zonnebril gevraagd en het restant op de bankrekening laten zetten. Zullen ze later vast blij mee zijn.

    Voor kinderen van anderen (maakt niet uit van wie) probeer ik het altijd rond een 10tje te houden. Het moet wel leuk blijven en aangezien ik niet werk moet mijn man het alleen verdienen.

    Een nicht van mij stuurt altijd verlanglijstjes door. Totaal niks mis mee alleen de cadeautjes die daar op staan beginnen meestal rond de 20 euro, oplopend naar de 50. Ik voel me daar heel ongemakkelijk bij want ik wil dat niet uitgeven.
    Zelf probeer ik altijd rond een 10tje te blijven met vragen van cadeautjes.
     
  10. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Nou ik vraag ook altijd even wat de jarige graag wil hebben, vind ik ook wat persoonlijker dan iets op voorraad hebben liggen.
     
  11. Stampertje1

    Stampertje1 Niet meer actief

    Wauw ik schrik best van de hoge bedragen
    Eigen kind niet over de €100
    Andere kinderen en familie niet boven de€5

    Ligt denk ik ook echt aan de inkomsten
     
  12. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Eigen kinderen: geen budget, afhankelijk van wat ze willen en wat wij geschikt vinden. Kan 50 euro zijn, maar ook 250.
    Neefje/nichtje: 50 euro
    Kinderen van vrienden: 20 euro (afgelopen jaar een uitzondering, toen werd de zoon van de beste vrienden van mijn man 16, we hebben hem toen 50 euro gegeven).
    Kinderfeestjes: 10 euro (of max 15 voor beste vriendje/vriendinnetje)

    Dit is in onze omgeving normaal, dus daar hebben we het een beetje op aangepast.
     
  13. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Hier lukt dat dan weer prima. Mijn dochter heeft vaak geen zin om cadeautjes uit te zoeken en al haar vriendinnen zijn poppen/barbies/prinsessen meisjes. Dus heb dan barbies, cupcake prinsessen, kinder make upjes enzo op voorraad. Altijd goed voor die meiden en anders belandt het wel in de zak van sinterklaas;)
     
  14. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Ik vraag me toch een beetje af wat dan je inkomsten zijn als je per verjaardag van andere kinderen 30 euro kan uit geven.

    Dochter krijgt heel het jaar door wel eens wat, dus met verjaardag doen we niet zo uitgebreid. Ze wordt pas 2, dus het besef heeft ze nog niet echt.

    Kinderen van vrienden en nichtjes en neefjes 10 euro per verjaardag, kinderen van beste vrienden 15 euro per verjaardag. Petekind krijg cadeau van 20-30 voor haar verjaardag. Afgelopen jaar 15 euro omdat ze de verjaardag van haar zusje tegelijk vierden en ik niet te grote verschillen wou.

    Nichtjes en neefjes krijgen met nieuwjaar ook 10 euro en met kerst en sinterklaas nog voor 15 euro per kind cadeautjes.

    Wij geven gemiddeld 90 euro per maand uit aan cadeaus. We geven elkaar niks, maar hebben gewoon super veel kinderverjaardagen. Beide een grote familie en vrienden met grote gezinnen.

    Voor de 1e verjaardag van dochter een lijstje opgesteld via lijstje.nl met cadeaus variërend van 5 tot 20 euro.

    Dit jaar vragen we cadeaubonnen van kinderkledingzaak en bv. hema omdat ze zo gruwelijk veel speelgoed heeft en met het meeste niet eens speelt. Zo kunnen we halverwege het jaar ook eens een speelgoed halen waar ze dan aan toe is of nieuwe schoenen oid
     
  15. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Zal ook wel afhangen van hoe vaak je kinderverjaardagen hebt? Hier vier neefjes en nichtjes, dus die krijgen een cadeau van ongeveer 50 euro per keer. Ik ben dol op die kinderen en ik zie ze ook vaak, dus ik vind dat helemaal fijn. Verder worden hier geen verjaardagen van kinderen van vrienden gevierd.
     
    Hopsatee en Rizzoli vinden dit leuk.
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Tuurlijk en aan de hoeveelheid verjaardagen ws ook. Wat je niet hebt kun je niet uitgeven. En lijkt me ook niet zo’n probleem. Ik heb liever een met zorg uitgezocht cadeautje van 5 euro dan het zoveelste standaard cadeau van 20 oid en dat geldt gelukkig ook voor mijn kinderen. :)

    Ik probeer zeker voor kinderfeestjes altijd dingen te vragen die er in allerlei prijsklassen zijn (zoals knutselspullen en buitenspeelgoed), dan kunnen mensen zelf iets kiezen mbt wat, maar ook mbt de prijs die ze er voor uit willen of kunnen geven. En op lijstje.nl zet ik ook bewust van alles wat (vanaf 3 euro tot een euro of 30 oid).
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  17. K00

    K00 Niet meer actief

    Leuk om te lezen hoe iedereen dit aanpakt!

    Eigen kinderen rond de 50 euro, maar aankomende sinterklaas krijgt ze een fiets omdat ze die nodig heeft.

    Neefjes en nichtjes en kindjes van beste vrienden 20 euro. (Neefje en nichtje kan ook meer als ze echt wensen hebben, we hebben er maar 2)
    Andere tot 10...

    Zorg ook altijd dat ik op het verjaardaglijstje cadeautjes van 8 tot 25 euro heb
     
  18. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Eigen kinderen ongeveer €100-€150 per jaar. Een groot verjaardagscadeau betekent dus een kleinere stapel met Sinterklaas. Het wordt niet precies uitgemeten en het is ook afhankelijk van wat ze nodig hebben/interesses liggen, maar dat is ongeveer het richtbedrag.

    De rest tussen de €10 en €20. Op zich maakt het dan niet uit of het familie of vrienden is. Voor kinderfeestjes geldt ongeveer hetzelfde, maar dan richten we wel meer naar €10.
     
  19. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben maar 1 nichtje en 1 neefje. En niet eens maandelijks een verjaardag van kinderen van vrienden. Dat scheelt al een hoop natuurlijk.
     
    Rizzoli vindt dit leuk.
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.807
    32.714
    113
    Hier geen neefjes of nichtjes. En weinig vrienden met kinderen, dus dan heb je meer over per kind.
     

Deel Deze Pagina