Hoeveel kost een ziekenhuis bevalling?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dds, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Dag dames,

    Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoeveel een ziekenhuisbevalling kost. Ik wil perse in het ziekenhuis bevallen terwijl ik geen medisch indicatie heb.

    Wie o wie weet het of kan een schatting maken?
     
  2. SupernovA

    SupernovA Fanatiek lid

    27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik denk dat het afhangt van welk ziekenhuis, welke prijzen zij hanteren, hoe jij verzekerd bent enz.
    Kan je niet contact opnemen met het ziekenhuis waar je wilt bevallen? En/of je verzekeraar. Die kunnen je vast goede info hierover geven.

    Zelf beval ik met medische indicatie in het ziekenhuis, dus prijzen kan ik je niet noemen.
     
  3. Lutje

    Lutje Fanatiek lid

    1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Controleer je verzekering in hoeverre het word vergoed en bel het ziekenhuis waar je wilt bevallen, dan weet je exact hoeveel het jou kan kosten.

    Ik had namelijk hetzelfde probleem en na een telefoontje naar het ziekenhuis weet ik nu dat de huur van een verloskamer bij mij ongeveer 500 euro gaat kosten. Maar het kan behoorlijk variëren afhankelijk van het ziekenhuis.
     
  4. blondjuh

    blondjuh Fanatiek lid

    19 mei 2010
    1.215
    0
    0
    ziekenhuis bevalling word vergoed toch? of je moet geen verzekering hebben
     
  5. Lutje

    Lutje Fanatiek lid

    1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    @blondjuh, het word alleen vergoed als je op medische indicatie bevalt! Anders moet je betalen voor de verloskamer. Er zijn wel aanvullende verzekeringen die alles vergoeden, maar lang niet alle doen dit. Bij mij word het 100% vergoed, MAAR dit is tot een maximum van 100 euro...
     
  6. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ligt idd aan hoe je verzekerd bent en welk ziekenhuis..

    In 2007 betaalde ik zonder vergoeding via mijn zorgverzekeraar en zonder medische indicatie €280,- voor m'n poliklinische bevalling.
     
  7. blondjuh

    blondjuh Fanatiek lid

    19 mei 2010
    1.215
    0
    0

    ow ja ok snap hem al las het verkeerd :p solly
     
  8. Lutje

    Lutje Fanatiek lid

    1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    :D Kan gebeuren ;)
     
  9. Tamy

    Tamy Actief lid

    22 nov 2010
    181
    0
    0
    Hier in Nieuwegein kost het rond de 500,- Euro. Ik heb zelf mijn verzekering aangepast met een aanvullend pakket van 10,- per maand. Op deze manier word "alles" vergoed, zwangerschap cursus, ziekenhuis bevalling, huur TENS en eigen bijdrage kraamzorg (plus extra kraamzorg). Mag volgens mij op elk moment van het jaar. Zo heb je de extra kosten er zo weer uit binnen het jaar en dan kan je als je dat wilt ook terug verhuizen naar alleen een basis verzekering.

    Succes met uitzoeken.

    Tamara
     
  10. Melanne

    Melanne Actief lid

    16 apr 2007
    371
    0
    0
    Gewoon even je zorgverzekering bellen, zij kunnen jou precies vertellen wat jij zo direct kwijt bent. :p
     
  11. Vica86

    Vica86 Niet meer actief

    De meeste zorgverzekeraars betalen standaard een gedeelte. De eigen bijdrage ligt in de meeste gevallen rond de 350 euro.
    Eventueel kan de eigen bijdrage nog vergoed worden door een aanvullende verzekering, maar dit zou je moeten nakijken bij je verzekering.
     
  12. CherryAyden

    CherryAyden Niet meer actief

    De kosten voor een bevalling zijn vrij hoog. Paar duizend euro. Maar ook al beval je niet op medische indicatie in het ziekenhuis en ga je er vrijwillig heen dan hoef je alsnog niet alles te betalen. Meestal inderdaad een eigen bijdrage ( rond de 200 euro) plus nog een bedrag, al weet ik niet meer precies wat dat bedrag inhoudt: administratiekosten? Die zijn ook rond de 200-300 euro. Kan meer zijn kan minder zijn.

    Maar....ik ben in de eerste instantie ook zonder medische indicatie bevallen. Maar ik vroeg om pijnbestrijding en als je die krijgt wordt je bevalling medisch en hoef je dus niks meer zelf te betalen. Best krom al zeg ik het zelf want ik heb er zelf om gevraagd!
     
  13. Chai

    Chai Niet meer actief

    Meen je dat nou... ?? :$
     
  14. Mentiera

    Mentiera Actief lid

    29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep, neem een ruggeprik of een morfinepompje, dan is het helemaal gratis.

    pethidine is maar 4 uur medisch, dus die niet doen ;)

    Ik vind het ook wel krom,je bent goedkoper zonder pijnbestrijding,maar dan moet je het zelf betalen.
    Maar ben er wel blij mee hoor.
     
  15. Chai

    Chai Niet meer actief

    Noujaaaa, dat had ik echtniet verwacht inderdaad super krom.
    Word maar een morfine pompje dan hier denk ik, minder pijnleiden en goedkoper uitzijn nou ik weet het wel, haha! :D
     
  16. dds

    dds Fanatiek lid

    1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe

    Ik hoop dat je gelijk hebt!!!!!
    Bij Julia kreeg ik ook een pompje, maar toen beviel ik onder MI. Nu dus niet, maar wil wel weer het pompje!
     
  17. CherryAyden

    CherryAyden Niet meer actief

    Ja dan moet je onder behandeling van de gyneacoloog, krijg je ctg en een infuus en wordt het dus een medische bevalling.
     
  18. sill

    sill Bekend lid

    28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    In eerste instantie zou ik ook in het ziekenhuis gaan bevallen, zonder medische indicatie. Toen zou mijn eigen bijdragen aan ziekenhuis kosten €400 á €500 zijn. Alleen nu heeft mijn vk mij op medische indicatie gezet door overgewicht ( geen problemen mee gehad hoor, maar ook om de kosten te onderdrukken ).

    Je kan je verzekering aanpassen, gewoon even bellen en open/eerlijk zijn. Niet over gaan liegen. Ik heb mijn verzekering ook verhoogd toen ik wist zwanger te zijn, om de kraamzorg e.d. geheel vergoed te krijgen. Heb ze opgebeld en eerlijk verteld. Was geen probleem. Moet wel nu 2 jaar lang volop betalen, maar liever maandelijks 20 euro kwijt. Dan dadelijk een paar grote rekeningen! :)
     

Deel Deze Pagina