Stoppen met roken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door loetjemegs, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetjemegs

    10 apr 2012
    86
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Hier even nieuw topic: dames die gestopt zijn/willen stoppen met roken..ik ben zelf helemaal gestopt. Had het niet verwacht..heb mijn vorige zwangerschap toch nog af en toe gerookt. Helaas heb ik een miskraam gekregen..de kans dat het door die paar sigaretjes was acht ik heel klein..maar ben zo blij dat ik er nu vanaf ben! Mijn kindje verdient een rookvrije omgeving..
    Hier evt een tip:
    Stivoro - Wie of wat helpt je
     
  2. loetjemegs

    10 apr 2012
    86
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Misschien fijn om dit met elkaar te delen? Heb heus nog wel zin in een peuk af en toe..misschien even lekker van je af schrijven. Of het moment beschrijven dat je zin krijgt in een sigaret..wat doe je dan?
     
  3. mamajj91

    mamajj91 Actief lid

    2 dec 2011
    436
    0
    0
    Ik ben ook direct gestopt na dat ik wist dat ik zwanger was, heb wel af en toe 1 sigaretje gerookt..ik denk de afgelopen 8 maanden in totaal 3..en heb er eigenlijk verder geen behoefte aan!
     
  4. Aapje22

    Aapje22 Fanatiek lid

    8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Ook ik ben gestopt met roken.
    Ik mis het totaal niet.
    Mijn vriend rookt nog maar ik vind het vreselijk stinken.. Raar want heb toch zo vanaf me 15e gerookt.
     
  5. Non18983

    Non18983 Bekend lid

    9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Wat Knap dat je bent gestopt!!!! Ik ben 1,5 jaar geleden gestopt en heb het daar de eerste maanden onwijs moeilijk mee gehad maar zou nu nooit meer een van die stink dingen aan kunnen raken.

    Wat bij mij hielp: Tegen jezelf zeggen waar je het voor doet, en dat is helemaal voor jezelf omdat JIJ niet meer wil roken! En heeeeel veel praten met iedereen die het wil horen! Zolang je er bewust over na blijft denken hou je het vol!
     
  6. mar9

    mar9 Actief lid

    28 okt 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geluk gehad! Met 4 weken (na de.positieve test) geprobeerd te stoppen, maar er glipte nog wel een paar sigaretjes per dag doorheen, vooral met werken en rokende collega's, maar met 6 weken was ik te ziek/moe/misselijk om er zelfs maar aan te denken, dus vanaf toen niet meer gerookt. Alleen 1 keer 2 huisjes van een sigaret, om het weer even te proeven. Ik hoor van anderen altijd dat de.eerste sigaret na een tijd heel.vies is, maar voor mij is dat juist de.lekkerste, dan was die smaak helemaal uit je mond en smaakt het echt naar een verse sterke sigaret, héérlijk!
    Ben ook heel bang dat ik na de zwangerschap weer begin, ik ben al 2 keer een langere tijd gestopt geweest en dan denk ik toch wel zo sterk te zijn dat 1 sigaretje wel gaat, maar helaas lukt het me niet om het bij 1 te houden, ook niet na een naar rookvrij te zijn. En dan is het makkelijk om te zeggen 'neem die eerste dan gewoon niet', dat had in toen ook van tevoren tegen mezelf gezegd, maar op het moment dat het erg gezellig is en er wordt je één aangeboden, denk je alleen maar dat je nu wel sterk genoeg bent.... Pffff! Maar voorlopig gewoon genieten van het gestopt zijn en positief blijven denken, haha!

    En als je net gestopt bent moet je juist niet te veel nadenken erover, hoe makkelijk dat ook is om te zeggen. En als je toch veel trek hebt, leef dan op het moment. Niet denken 'de hele dag/week/maand/jaar niet roken, hoe hou ik dat vol', maar alleen aan 'nu' denken. 'nu neem ik geen sigaret, wat ik over één minuut doe, zie ik dan wel. Lukt het om 10 sec. niet te doen? Lukt het nog een keer 10 sec.?'. En pak kauwgom, hielp mij heeeeeel goed altijd! Maar vooral niet te veel nadenken!

    Iedereen die aan het stoppen is, heel veel succes, en heel knap wat je doet! Sterke knappe moeder, krijgt jullie gezonde kindje!;/
     
  7. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat goed dat jullie gestopt zijn!
    Ik ben zoooo blij dat ik dat nu niet hoef! Ik ben al bijna 10 jaar geleden gestopt. Lijkt me frustrerend om pas te moeten stoppen als je al zwanger bent, met name het schuldgevoel als je toch een trekje of sigaretje neemt... Zou bij mij zijn, dan...

    Maareuh, succes met volhouden!

    Wat mar9 zegt, werkte ook voor mij. Denken aan NU, niet over 10 minuten.
     
  8. Non18983

    Non18983 Bekend lid

    9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    ik heb zelfs 3 maanden een pakje sigaretten en een aansteker overal bij me gedragen, dan wist ik dat ik kon als ik wilde. Maar ik wilde niet, iedereen doet het anders. Ik ben er juist 3 maanden enorm mee bezig geweest. Tegen mezelf gezegd dat ik niet af en toe kan roken en dat alles dan voor niets is geweest. Ik rookte er 40 per dag.

    Je moet doen wat voor jezelf goed voelt, ik heb na die 3 maanden er nooit meer verlekkerd aan gedacht. Ik zie mezelf nu ook echt nooit meer roken.
     
  9. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ik ben op 21 december 2007 gestopt na de positieve test van mijn zoontje en nooit meer een sigaret aangeraakt en ik voel me bevrijd! Heerlijk, niet meer roken. Manlief rookt helaas (in periodes) nog wel en het stinkt enorm

    Stoppen met roken is het beste wat ik ooit gedaan heb (naast deze kerel 'uitkiezen' en zwanger worden!!).
    Iedereen heel veel succes met stoppen. Mijn tip is: minder niet maar stop. Dan ben je er in 7 dagen echt helemaal vanaf. Het is voor jezelf, je omgeving maar vooral voor je ongeboren kind het allerbeste wat je kunt doen.

    en van dat geld kun je een boel leuke kleertjes e.d. kopen!!! :)
     
  10. Chaii

    Chaii Niet meer actief

    Ik rookte een paar maanden voor we zwanger raakten van onze dochter nog maar ben gestopt toen we gingen 'oefenen'.
    Ik rookte een bepaald merk sigaret waarvoor ik speciaal naar de sigaren boer moest, dus niet makkelijk te krijgen.
    Ik denk dat dat wel erg in mijn voordeel is geweest toen.
     
  11. bagheera

    bagheera Bekend lid

    2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt heel erg goed van iedereen hier!

    Ook ik ben gestopt direct na mijn positieve test. 1 x een zwak moment gehad en een sigaretje gerookt en daarna niet meer (= dus 1 sigaret in 7 maanden geweest). Voelde me erna best wel schuldig dus doe ik het niet meer. Tijdens borstvoeding wil ik ook niet meer roken en eigenlijk helemaal niet meer.

    Ik bekijk het gewoon per dag! Ik durf niet te zeggen dat ik nooit meer terug val want de drang is best sterk!
     
  12. saartje1982

    saartje1982 Fanatiek lid

    2 mrt 2012
    1.324
    0
    0
    Wij wilde inderdaad ook gaan stoppen op het moment dat we echt voor een kindje zouden gaan (vorig jaar november). Toen bleek in oktober mijn schoonmoeder uitgezaaide longkanker te hebben (ze is uiteindelijk in januari overleden). We zijn toen allebei in een keer gestopt. En nu ben ik blij dat het inderdaad niet tijdens de zwangerschap hoeft, met al die hormonen. Alhoewel ik wel misselijk werd van sigaretten rook, zeker in het begin.

    Hou vol allemaal meiden, wat ontzettend goed van jullie!!! Het is heel erg moeilijk, dus wees trots op jezelf!
     
  13. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik ben nu geminderd van een pakje per dag naar ongeveer 5 per dag.
    Die tip van denken in het nu is een goed idee! Dat ga ik proberen om die laatste 5 ook te laten staan! Want ik WIL t echt!
     
  14. Wonderwensje

    Wonderwensje Fanatiek lid

    12 mei 2012
    1.758
    0
    36
    Thuiszorg
    Ook hier gestopt met roken, maar heb t er moeilijk mee.. Vorig jaar 4 maanden gestopt, en die ene sigaret deed t hem :( maar ik wil echt stoppen dus ik hou vol!!
     
  15. cindybaby71

    cindybaby71 Niet meer actief

    Hier helaas pas gestopt met 19 weken zwangerschap.mijn man rookt al 5jaar nietmeer en hij werd opeens zo boos toen ik alweer een smoesje verzon om te roken dat hij alles heeft weggegooid en de asbak uit het raam had gesodemieterd:)
    Sindsdien heb ik geen sigaret meer aangeraakt,en ook totaal geen moeite gehad;)
     
  16. moederlief

    moederlief Actief lid

    15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook 35 siagaretten op een dag en meteen gestopt voor 4 weken terug een positieve test en roken was afgelopen de gynocoloog zei al zeg dat even tegen iedereen whahaha
     
  17. beautevil

    beautevil Fanatiek lid

    23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    In dec alweer 2 jaar gestopt. Af en toe droom ik dat ik rook en dat ik me rot voel omdat ik zwanger ben!

    Ben onwijs blij dat ik voor het zwanger worden gestopt ben. Al beken ik wel dat ik zo heeeeeeeeeeeel af en toe nog wel zin heb in een peukie ;). Maar ik voel me zoveel beter en heb zoveel meer lucht. En mn huis is gezonder geworden!

    Zet em op dames, de baby voor alles!
     
  18. beautevil

    beautevil Fanatiek lid

    23 dec 2011
    2.156
    1
    38
    in het oosten !!
    In dec alweer 2 jaar gestopt. Af en toe droom ik dat ik rook en dat ik me rot voel omdat ik zwanger ben!

    Ben onwijs blij dat ik voor het zwanger worden gestopt ben. Al beken ik wel dat ik zo heeeeeeeeeeeel af en toe nog wel zin heb in een peukie ;). Maar ik voel me zoveel beter en heb zoveel meer lucht. En mn huid is gezonder geworden!

    Zet em op dames, de baby voor alles!
     
  19. minimuis

    minimuis Fanatiek lid

    17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Ik ben nu bijna 3maanden geleden gestopt met roken. Ik kon het de eerste maanden niet opbrengen rookte wel heel veel minder maar door alle miskramen die ik al had gehad was de stress te hoog. Ik was trouwens wel bij alle andere zwangerschappen gelijk gestopt. Het fijne is dat mijn vriend en ik gelijk gestopt zijn en dat ik het eigenlijk niet gemist heb.
     
  20. Anno niem

    Anno niem VIP lid

    28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Bij mn 2e kon ik niet stoppen.
    Bij mn 3e wel, en ben nog gestopt (ook geen plannen om weer te beginnen) Vond het wel vreselijk de eerste tijd.. Voelde me knap beroerd en had het idee dat ik er eerder ongezonder dan gezonder van werd.
    Maar nu, ik voel me stukken "frisser" en wat helpt? Gewoon denken, dat ik wel mag roken maar niet wil. En vooral niet op de lange termijn denken in het begin, ik had zo`n schema, met wat er gebeurde na zoveel minuten/uren/dagen/maanden, en dat hielp wel.
     

Deel Deze Pagina