Hoeveel kinderen uitnodigen voor kinderfeestje?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Chocolat, 17 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Binnenkort het kinderfeestje van mijn dochter.
    Hoeveel kinderen nodigen jullie altijd uit, de leeftijd van je kind, een max of geen max?
    We vieren het toch nog thuis, we wilden wel weg maar wat zij wilde doen was te duur (cupcakes workshop €15,- per kind) en nu gaan wij thuis cupcakes versieren, en ze krijgen een cupcakedoosje met 4 cupcakes mee naar huis.
    Ik vind het altijd wel lastig wat te doen, want thuis houden kan tot 8 kinderen wel maar als ze meer wil dan wordt het te vol en zou ik mensen moeten vragen voor vervoer.
     
  2. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.496
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wanneer je binnen moet blijven vind ik 6 het maximale (incl. dochter) . Dochter wordt 7 . In de zomer, met mooi weer en een buiten activiteit en buiten kunnen eten etc- zou ik 8 overwegen, maar dat hangt ook echt van de kinderen af die komen. Als mijn eigen kind al heel druk zou zijn- en ook nog drukke vriendjes/vriendinnetjes zou hebben, zou tot een jaar of 8 ook 6 kinderen het maximale zijn.
    Maar ik vind de verantwoordelijkheid altijd wel zwaar wegen zeg maar, als je naar buiten gaat.
    Doen we het buiten huis in een gymzaal ofzo, of een ander 'zaaltje' - dan mag dochter (wordt nu 7, maar mocht met 6 ook) 8 tot 10 kinderen uitnodigen - maar dan ga ik ervanuit dat we met 3en zijn die opletten :p (of eigenlijk; eentje is er bezig met eten/drinken opruimen en klaar zetten etc en 2 letten op).

    Ik vind het heel belangrijk dat er ruimte genoeg is dat ze echt even kunnen rennen om stoom af te blazen, binnen of buiten.
     
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.457
    10.660
    113
    Oh wij bekijken dit echt per jaar hoeveel er mogen komen. Hebben ook wel eens alle jongens van de klas gedaan als dit er niet te veel waren.
     
  4. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    In principe 6, omdat er 6 uitnodigingen in een pakje zitten :roflmao:

    Verder afhankelijk van het budget, en de kosten van de activiteit. Mijn dochter wilde vorig jaar een uitgebreider pakket dan het basispakket, dat mag, maar dan wel een kindje minder. Andersom uiteraard ook, als ze wil bezuinigingen op de activiteit omdat ze meer kinderen wil, ook goed.
    Ik geef het maximale budget en de mogelijkheden, daarbinnen mogen ze zelf kiezen.
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.506
    8.355
    113
    Thuis is er voor mij sowieso een max, zo'n groot huis hebben we nou ook weer niet. ;) Maar buitenshuis is er ook een max. Sowieso omdat we geen oneindig aantal plekken in de auto hebben. ;) En daarnaast hoeft een feestje ook geen honderden euro's te kosten en omdat ik het een hele verantwoordelijkheid vind, dus vind ik een stuk of 8 kinderen gewoon wel genoeg. We hebben er één keer meer gedaan, omdat de prijs vast stond voor 0-15 kinderen. Ik vond het zonde om dan met 5 kinderen aan te komen zetten, want het is niet dat ze niet weet wie ze uit moet nodigen. ;) Toen heb ik een andere moeder gevraagd of ze ook mee wilde gaan ivm het vervoer en 'toezicht'. De enige 'harde max' is het aantal plekken in de auto qua vervoer (2 auto's, met 8 gordels naast de bestuurders is vanzelfsprekend ook maximaal 8 kinderen incl. de jarige). Verder laat ik het ook een beetje afhangen van de activiteit en van wie ze uit willen nodigen.

    Komende verjaardag wil de jongste waarschijnlijk naar de binnenspeeltuin. Dan vind ik een stuk of 8 een minder groot probleem dan in ons eigen huis. Voor een thuisfeestje vind ik 6 kinderen echt wel genoeg (en dan nog mijn eigen kinderen).
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dat is idd afhankelijk van de leeftijd en de activiteit. Mijn zoontje wordt in januari 5 en dan vind ik 5 kindjes incl hemzelf druk zat.

    Dochter wordt volgende maand 9 en dat mag best wat drukker zijn. Vorig jaar toen ze 8 werd thuis een halloweenfeestje gedaan, toen waren er 8 kinderen in totaal. Dit jaar wil ze naar een bakkerij om o.a. cupcakes te bakken en dan mag ze dus minder kinderen vragen omdat ik het anders veel te duur vindt. Zoals ze zelf opnoemde zou ze nu op 6 meiden komen incl zichzelf. Dat vind ik een mooi aantal.
     
  7. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.594
    3.483
    113
    Dat verschilt per kind, de leeftijd, de kosten, hoeveel toezicht er nodig is, of het overwegend drukke of rustige kinderen zijn, of het uitkomt met vervoer enz.
    Het varieert van 4 t/m 8 kinderen.
     

Deel Deze Pagina