Hoeveel kinderen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door wizard, 20 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

    MamaDeluxe Fanatiek lid

    4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Piece of cake bamjolan, het moet je in het hart en je bloed zitten he! Het past gewoon zo bij me, dan gaat het vanzelf...
     
  2. bamjolan

    bamjolan VIP lid

    7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dat is waar idd! :D
    Het is ook maar net hoe je er mee om gaat natuurlijk! :D
    Gaaf hoor! Wie weet....ooit... haha!
     
  3. durft hier iemand nog 18 kinderen te zeggen? :)


    we hebben het misschien niet voor het zeggen, maar dromen mag, we zouden graag 4 kinderen willen. Maar met één ben ik ook heel gelukkig ;)
     
  4. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Ik wil graag een groot gezin, maar dat zwanger zijn zie ik toch echt niet meer zitten.
    ben nu 2 dagen overtijd van de tweede, maar voorlopig blijft het hierbij. We willen wel pleegopvang gaan doen, maar eigen kindjes, ik weet het nog niet.
     
  5. ProudMum

    ProudMum Niet meer actief

    ik zou er graag nog 2 bij willen, maar mijn vriend wil het er bij 2 houden.
     
  6. sjorsje

    sjorsje VIP lid

    17 aug 2007
    11.328
    243
    63
    Noord-Brabant
    Als ik de zwangerschap over zou mogen slaan zou ik er graag nog eentje bij willen. Voor mijn man is het nu (tenminste binnen nu en 2 weken) compleet.
     
  7. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    We hebben nu 1 kindje en voorlopig laten we het hier bij.

    We zijn nog zo jong we zien over een jaar of 5 wel weer.

    We genieten nu zo van ons meisje, we kunnen financieel doen wat we willen ( tot op zekere hoogte) Oppas is geen probleem. En ik kan me niet voorstellen dat ik nog meer liefde heb voor nog een mensje.

    Vroeger zei ik altijd ik wil er 4. Maar na een voor mij best traumatische bevalling/keizersnede, voorlopig maar eentje :D .

    lizzie.
     
  8. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik heb er al 4, 3 grote jongens en 1 klein meisje.
    Toen ons meisje een paar weken oud was wist ik al dat ik er nog wel 1 zou willen. Maar vriendlief weet t allemaal niet.
    Vorige week vertelde hij op mn verjaardag dat ie t op zich wel graag zou willen, maar........

    Grrrrrrr, altijd die maren...........
    Het wordt wat krappies in huis.
    (hebben nog een kamer over, althans..slaapt niemand in, is strijk/rommelkamer en hij gebruikt t als kantoor, kantoor heeft ie wel echt nodig)
    Ik heb natuurlijk meteen legio ideeën om dat probleem op te lossen :-D
    En och, de oudste wordt over ruim een half jaar 20, die zal vast geen 5 jaar meer thuis wonen en dan hebben we weer plek genoeg.

    Mijn gevoel zegt dat er nog 1tje komt.
    (en dat is dan echt de laatste)
     
  9. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik zei een poosje 2 of 3, maar sinds de 2e er is, lijkt het me geweldig om over een paar jaar een 3e en 4e kindje te krijgen, liefst met wederom klein leeftijdsverschil. maar het is wel zo dat voor een 4e kindje er pas komt als ik ook een leuke parttime baan heb of er op andere wijze iets veranderd is aan onze financieen. wij vinden het niet ideaal om 4 kindjes te hebben en dan op n houtje te bijten. vooral omdat je met 4 kinderen met praktische probleempjes geconfronteerd word zoals niet met zn allen in de auto passen.
     
  10. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Wij willen over ongeveer 1.5 jaar voor de 2e gaan...Zoals het er nu uitziet is het voor ons dan wel klaar...maar je weet maar nooit ;)
     
  11. sjudith

    sjudith VIP lid

    19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam
    Wij willen er 3 of 4 :)
     
  12. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    wil er ook heel graag 4 maar dat is omdat ik nu 2 brave kindjes heb als we over een paar jaar aan een derde beginnen en dies ook zo braaf zien we wel verder.
     
  13. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Hier is zijn we trotse papa en mama van 3 en dat vond ik voornamelijk in het begin RETEdruk...maar nu jongste manneke de rust zelve is denk ik heel soms...nr 4 is ook leuk.. maar ik neig nog te vaak naar: tis goed zo.. Bij manlief hetzelfde.. t ene moment: 4 is meer compleet.. en t andere momen: pff nog 1 is echt te veel.. Ligt een beetje aan zijn dag en hoe de kids zijn.. We zullen zien. misschien komt er een moment dat we allebei tegelijk zeggen. JA WE GAAN ERVOOR.. maar zoals we er nu over denken blijft het bij 3 denk ik..
     
  14. Amom22

    Amom22 Niet meer actief

    10.... echt waar!
     
  15. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    dan heb je nog even! ik hoop dat het je gegund is, maar voor mezelf? 10? als ze 's avonds weer naar huis gaan hihi
     
  16. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Mijn was/is ideaal is 3 of 4.
    Maar ik laat het een beetje op z'n beloop. Eens kijken wat het leven in petto heeft. Dus in ieder geval 2 en daarna zien we wel verder. Want misschien hoeven het ook geen eigen kindjes te zijn, maar bijvoorbeeld pleegkinderen.
     
  17. Joyce84

    Joyce84 VIP lid

    24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ik heb altijd al gezegd dat ik 2 kinderen wilde

    Ik heb er al 1 van 1 jaar en ben nu zwanger van de tweede,m aar wie weet komt er ook ooit nog een derde, maar dat is echt genoeg :D
     
  18. weethetwel

    weethetwel Bekend lid

    20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    mijn vriend heeft er twee en wil het daar bij laten...
    Ik heb er een en vind het tot nu toe prima..

    maar we zien het wel wat de toekomst zou brengen
     
  19. Jalea

    Jalea Fanatiek lid

    24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik denk dat bij veel mensen het zo is dat je pas echt weet of dat wat je hebt genoeg is, als de rust enigzins is wedergekeerd. als je 3 kinderen hebt waarvan er nog maar 1 naar school gaat, is het heel anders dan wanneer je er 3 hebt die allemaal naar school gaan. denk dat veel mensen besluiten voor nog een kindje als de schoolleeftijd bereikt is.
    onze huisarts raad ook altijd af om de eerste 2 jaar na het jongste kindje te steriliseren, zij hebben de ervaring dat veel mensen er spijt van krijgen als de rust eenmaal is wedergekeerd en de meest slapeloze jaren achter de rug zijn, ik kan me dat wel voorstellen.
    het 1e jaar van onze oudste vond ik echt heel pittig terwijl er nu veel meer rust en regelmaat is, waardoor nog een kindje erbij weer makkelijker is. nu vind ik 2 kindjes ook wel ff druk genoeg maar denk als de oudste naar school is (of allebei) dat het echt wel heel erg begint te kriebelen voor nog een kindje
     
  20. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    zie banner,nr2 komt als het allemaal goed gaat eraan.
    vond de vorige zwangerschap best zwaar, veel klachten gehad en die beginnen nu ook al weer te komen.
    dus ik denk ook gezien de vorige bevalling dat we het bij 2 houden.
    over het financiele gedeelte heb ik niet echt nagedacht, als we 1 mondje kunnen grootbrengen dan lukt 2 ook wel.
    gelukkig heeft mijn man de postitie financieel nog te kunnen groeien in zijn werk. maar goed we zien wel wat de toekomst brengt maar ik denk dat dit mijn laatste zwangerschap is, dus ondanks de misselijkheid gedurende de dag , toch maar lekker genieten.

    joyce
     

Deel Deze Pagina