Minder werken na zwangerschapsverlof

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door ikke1982, 25 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1982

    ikke1982 Lid

    25 jul 2007
    46
    55
    18
    Hallo Allemaal,

    Ik heb wat vraagjes;

    Ben nu net zwanger hoor maar toch

    Na mijn zwangerschapsverlof wil ik ipv 4 dagen 3 dagen gaan werken mag ik zelf bepalen welke dag eraf gaat?
    Moet ik dit vooraf aan geven? En hoe zit het met je salaris tijdens het zwangerschapsverlof?(wil gewoon voor 4 dagen haha)

    Alvast bedankt
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je krijgt t salaris van 4 dagen idd in je zwangerschapsverlof. Maar als je van 4 naar 3 dagen wilt, moet je dit toch echt al bespreken met je werkgever hoor. Bij iedereen is dit anders nl.. Ik kon van 4 naar de ene week 3 dagen en de andere 2 met als voorwaarde dat ik van 9 tot 6 moest gaan werken..
     
  3. Pipo

    Pipo Actief lid

    7 jul 2007
    159
    0
    0
    Je krijgt het salaris gebaseerd op de laatste maand of tijdvak voor je verlof, bij jou dus 4 dagen.
    het minder werken moet je toch echt met je werkgever bespreken, kun je altijd vragen of je zelf de dag mag uitzoeken. (zou ideaal zijn! )
     
  4. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ligt eraan wat de afspraken binnen je werk zijn.
    Bij mij is het zo dat ik bij 4 dagen niet zelf mag kiezen (maar ik ga zeker mijn voorkeuren doorgeven). Bij 3 dagen mag je wel kiezen, maar daar is een speciale regeling voor (dan moet je 2 uur meer voor de klas staan).

    Ik weet nog niet hoeveel dagen ik ga werken, maar ik maak me er niet al te druk om.
     
  5. danielle1979

    danielle1979 Fanatiek lid

    1 aug 2006
    1.637
    0
    0
    catering
    zuid-holland
    je krijg tijdens je verlof voor 4 dagen betaald.indeling van je dagen zou ik wel op tijd bespreken met je werkgever,handig als je dat op tijd weet,ik weet niet of je,je kindje naar een dagverblijf gaat brengen maar daar zitten ze ook met een planning
     
  6. laatje

    laatje Fanatiek lid

    5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Je moet dit zeker met je werkgever overleggen of er mogelijkheden zijn binnen je bedrijf. Ik heb heel veel geluk gehad. Ik ga ook van 4 naar 3 dagen en ik mag zelf mijn dagen indelen in de week. Dit kan zelfs per week verschillen als ik zou willen. Nu is het hier erg lastig om kinderopvang te regelen, vanwege de lange wachtlijsten. De kleine zal straks 3 dagen naar een kinderdagverblijf moeten. Ik heb dit nu gelukkig weten te regelen en mijn werkdagen kunnen aanpassen op de dagen dat de kleine terecht kan bij opvang. Zelfs dit wordt weer na een half jaar veranderd naar andere dagen, geen probleem op mijn werk. Bespreek het gewoon met je leidinggevende, pas dan kun je de rest hierom heen gaan regelen. Succes!
     

Deel Deze Pagina