2 maanden na buitenbaarmoederlijke zwangerschap weer zwanger en ongerust!

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door FutureMama81, 14 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FutureMama81

    FutureMama81 Fanatiek lid

    7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Ik heb begin april een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad.
    Ben geopereerd en mijn eileider hebben ze kunnen besparen.
    Ik ben nu alweer zwanger en maak me zorgen.

    De vorige keer verloor ik meteen ongveer 2 a 3 dagen voor mijn nod wat (oud) bloed. Ik dacht hierdoor dat ik gewoon ongesteld was, maar was erg misselijk en een test wees uit dat ik zwanger was. De testen werden wel heel laat pas donkerder en ovu.testen bleven negatief. (Ik had gehoord dat je daar ook een zw.schap mee kon opsporen). Ongeveer op 5,5 weken begon ik weer bloedverlies te krijgen. Dit begon met lichtroze en werd steeds erger en uiteindelijk helderrood. Daarna is alles snel gegaan en ben ik geopereerd.

    Nu ben ik dus weer zwanger (tussen de 4 en 5 weken) en maak ik me zorgen. Heb dit keer geen bloedverlies gehad rond mijn nod en de testen worden nu wel sneller donkerder. Ook de digitale test met indicator gaf 2-3 weken aan en dit zou idd moeten kloppen. (Was zelfs langer dan ik zelf dacht). Tijdens mijn bbz gaf ie 1-2 aan, terwijl ik zeker wist dat het 2-3 moest zijn.
    Maar wat nou mijn angst is: ik heb wel weer lage buik- en rugpijn en dat had ik de vorige keer ook. Hierdoor ben ik erg bang dat het weer een bbz is. Nu vroeg ik me af of deze pijn ook kan horen bij een normale gezonde zwangerschap. Ik weet natuurlijk niet of de pijn van toen hoorde bij de bbz of gewone zwangerschapssymptomen waren. De pijn is vooral als ik op mijn onderbuik druk. Zowel links als midden als rechts.

    Sorry voor mijn lange verhaal. Ik hoop dat u me verder kan helpen.
    Over 1.5 week moet ik ongeveer een echo om te kijken of het dit keer wel goed is, maar ik vrees van niet :(
     
  2. Immie

    Immie Verloskundige

    17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOihoi,

    Helemaal niet raar dat je er sceptisch tegen over staat, maar vertrouw op jel lijf!
    De klachten die je beschrijft kunnen absoluut bij een normale zwangerschap horen, je baarmoeder gaat groeien en dat voel je als menstruatie krampen onder in je buik en in je lage rug.
    De test kan geen Bbz aangeven. Het blijft even spannend tot de echo. Het lijkt nog heel verweg maar is al bijna!!

    Imke
     
  3. FutureMama81

    FutureMama81 Fanatiek lid

    7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    bedankt voor je reactie. De opmerking over dat de test nu wel sneller donkerder is gaf ik, omdat ik las dat bij een bbz het hcg meestal minder snel stijgt dan bij een gewone zwangerschap. Dat was bij mij dus vorige keer inderdaad het geval. Het hcg lijkt nu beter te stijgen. Ik krijg gelukkig dinsdag de echo en dan zullen we wel zien. Ik hoop dat het dit keer toch goed is.
     

Deel Deze Pagina