Stuitligging, en nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door QueenBee, 30 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Morgen ben ik 35 week zwanger en beebje ligt tot nut toe overdwars in mijn buik. Voelt ook erg prettig als hij/zij zich uitrekt, hihi! Vrijdag moet ik weer naar de VK, en daarna moet ik elke week naar het zkh ivm een eerdere ks.

    Nu vraag ik mij af, aangezien de geboorte van Jamie uiteindelijk is geeindigd in een ks, zouden ze me in het zkh nu voor de keuze stellen van of een ks of een natuurlijke (stuit)bevalling? Moet er wel bij zeggen dat ik wel wat angstig ben voor een normale bevalling, aangezien het de 1e keer totaal niet van een leien dakje ging. Nu weet ik dat geen bevalling met elkaar te vergelijken is, maar toch.

    Misschien onnodig of overbodig dat ik het vraag hoor, maar merk toch wel aan mezelf dat ik er best wel mee zit soms...

    Xx
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bij een stuitligging krijg je altijd de keus om vaginaal te bevallen of een primaire sectio.
    Veel succes met het maken van je keuze.

    Kwebbel
     
  3. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Precies wat kwebbeltje zegt. Jij neigt al naar een ks en die krijg je dan ook echt wel. En als het kindje overdwars ligt, kan je sowieso niet vaginaal bevallen.
     
  4. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Dankjullie. Ik denk idd dat als beebje zo blijft liggen ik toch maar voor een ks ga...

    Vanmorgen ook weer, voelde ik beebje zich uitrekken, maar kreeg ik in mijn beide zijden een bult, dus volgens mij ligt hij/zij alsof in een hangmat ofzo.. we zullen wel even afwachten wat de VK vrijdag zegt...

    Xx
     
  5. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Vanaf 36 weken moet hij/zij de juiste houding aan hebben genomen en zo niet dan wordt er nog een poging gemaakt om de kleine te draaien!
    Gaan ze dat bij jou niet doen dan?
    Hier is ook maar de vraag of meneertje goed ligt, volgende week weten we het, want dan ben ik 36 weken! Heb ook vaak 2 bobbels aan beide kanten, erg onprettig!
    Spannend moment, succes met je besluit!
     
  6. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Je mag volgens mij ook zelf bepalen of ze gaan draaien of niet. Dat schijnt namelijk ook geen pretje te zijn en of het werkt is ook een tweede...
     
  7. Joy72

    Joy72 Fanatiek lid

    29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Hoi,

    De mijne lag vorige week ook nog in een stuit.Vanmiddag krijg ik weer een groei echo en dan kunnen we gelijk zien hoe ze er bij ligt .
    Maar denk ook nog steeds in stuit voel haar hoofdje boven in.
    Over dat draaien doe ik ook niet vind het nu al niet fijn als ze gaan voelen hoe ze er bij ligt.
    En daarbij kunnen ze zelfs niet eens goed voelen hoe ze er bij ligt (de gyn zelf moet gissen ).

    Maar volgens mij heeft ze dan nog 1 week de tijd doet ze dat niet dan zal er wel verder over gepraat worden bij de gyn
     
  8. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Als de baby dwars in je buik blijft liggen, dus niet gewoon en niet in een stuit, dan wordt het sowieso een KS. Bij een dwarsligging kan vaginaal bevallen echt niet aangezien er niets (geen hoofdje of geen billetjes/voetjes) druk uitoefent op de baarmoedermond.
    Ik zelf zou dan voor een draaipoging gaan, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

    Mijn kleine ligt weken goed, hoofdje flink laag maar nog wel beweegelijk in het bekken.
    Ik heb echter ook regelmatig bulten aan iedere zijkant van mijn buik als ze veel aan het bewegen is hoor. Zal wel ruggetje/billen zijn aan de ene kant en voetjes/armpjes aan de andere kant, maar ze ligt echt niet dwars in mijn buik.
     
  9. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Nee, indien nodig lijkt een draaipoging mij ook niks hoor. Vanaf 36 weken loop ik sowieso in het zkh vanwege een eerdere ks, dus ik neem aan dat ze dan wel een echo zullen maken hoe beebje dan ligt.

    Xx
     
  10. paprika

    paprika Fanatiek lid

    29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
  11. angel23

    angel23 Actief lid

    21 nov 2007
    214
    1
    0
    mijn baby lag in onvolkomen stuit heeft nooit anders gelegen, ik heb na veel twijfelen toch een draaipoging overwogen en ik moet zeggen dat het me 100% is meegevallen, maarja de één heeft meer last dan de ander.

    het is gelukt en nu 2 weken later ligt hij nog steeds met zijn hoofdje naar beneden, maar als hij niet was gedraaid had ik ook gekozen voor ks..
     
  12. cira

    cira Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier ook een stuitkindje ligt echt al weken met het hoofdje naar boven. Volgende week dinsdag gaan ze de groei weer controleren en dus ook gelijk de ligging. Ik heb besloten om geen draaipoging te doen. Dus als dit eigenwijsje niet wilt draaien gaan wij voor een keizersnede.
     
  13. wens3

    wens3 Fanatiek lid

    29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Als je kindje in stuit ligt (dus niet dwars) dan kan je (na evt proberen te draaien) idd kiezen voor gewone bevalling of keizersnede, maar een moeizame eerdere bevalling kan een reden zijn om sowieso voor een keizersnede te gaan. Ik weet dus niet wat precies de reden is dat je de vorige keer dmv keizersnede bent bevallen, je schrijft wel iets over 'dat het niet van een leien dakje ging'. Je hebt dus niet altijd de 'keus', er zijn wel een aantal contra-indicaties (zoals ook bijvoorbeeld een groot geschat gewicht van het kindje).

    Veel succes!
     
  14. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ikzelf weet ook nog niet of ik voor de draaipoging ga, omdat mijn buik altijd hard is en nu al erg pijnlijk, maar heb eerlijk gezegd ook geen zin in een ks, ben gewoon er erg bang voor...
    dus ik hoop dat mijn ventje goed ligt volgende week.. ;)
     
  15. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Wens3; De geboorte van Jamie heeft zo'n beetje anderhalf dag geduurd. Ik zou thuis bevallen, maar aangezien de ontsluiting niet opschoot ben ik naar het zkh gestuurd (vrijdagsochtend). Mn vliezen braken woensdagavond laat. In het zkh kreeg ik weeenopwekkers, omdat ik nog maar 3 cm ontsluiting had en wel steeds weeen, de ene wat heftiger dan de ander. Tegen half 3 had ik volledige ontsluiting en mocht ik gaan persen. Totdat Jamie's hoofdje klem zat in mijn bekken. Er werd een vacuumpomp op zijn hoofdje gezet, zodat ik daarmee verder kon bevallen, maar het hoofdje zat muurvast, ze konden zn haartjes al zien. Dus hebben ze hem als het ware terug naar binnen geduwd en is er gekozen voor een spoedkeizersnede...

    Voornamelijk hierdoor ben ik nu angstig voor een vaginale bevalling, wel of geen stuit...

    Xx
     
  16. wens3

    wens3 Fanatiek lid

    29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Hmmm, wat jij aangeeft kan een reden zijn om bij stuit tot een keizersnede over te gaan (klemzitten), dus ik zou me er toch maar vast op voorbereiden.. des te beter kun je je er bij 'neerleggen'.
     
  17. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Stiekem ga ik er al een beetje vanuit dat het een ks wordt.. heb er ook geen slechte ervaringen aan overgehouden vorige keer, dus dat scheelt. Maar als beebje nog gewoon gaat draaien en ik wel vaginaal zou kunnen bevallen is het natuurlijk ook goed!
     
  18. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Bij de VK vrijdag lag het hoofdje nog niet in het bekken, maar een tikje ernaast. Een stukje naar links en het zou in mn bekken liggen. Ware het niet dat ik een super beweeglijk beebje in mn buik heb, dus een kwartier later kreeg ik alweer een 'kopstoot' in mijn rechterzij en kon ik het hoofdje ook gewoon met mijn handen voelen.....

    Heb net de gyn gebeld en moet maandagmorgen heen. Dus ben benieuwd... wordt in ieder geval vervolgd...

    Xx
     
  19. Denise787

    Denise787 Bekend lid

    20 apr 2008
    630
    0
    0
    Hoii,

    Kyano lag ook in stuit vanaf week 37 ongeveer.
    Ze hebben met 38 weken nog proberen te draaien, maar dat ging niet (logisch ook).
    En ik heb ook voor een kz gekozen, en is me goed bevallen hoor.
     
  20. cira

    cira Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier lag mijn ukkie nog heerlijk met zijn hoofd bovenin vanmorgen (benen ook recht omhoog). De kans dat hij zelf nog draait is heel klein. Volgende week dinsdag krijg ik weer controle in het ZKH.
     

Deel Deze Pagina