Hoeveel slaapt jullie baby? 3-4 maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door loekie1981, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Zowel mijn zoon als mijn dochtertje sliepen met 3-4 maanden in deze routine:
    8:00 opstaan
    10:00 - 11:00 slapen
    13:00 - 15:30 slapen
    19:30 - 8:00 slapen

    Mijn zoontje heeft tot 15 weken nog een fles gekregen om 23:00 en mijn dochtertje tot 19 weken om 23:30.
    Het zijn beide geweldige slapers
     
  2. anja25

    anja25 Actief lid

    23 jun 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    Ja het is heerlijk dat ze de nacht doorslapen,
    ze heeft gisteravond om half 10 de laatse (pap)fles gehad. ze werd zelf wakker om kwart over negen, en ze heeft gewoon weer tot half 8 door geslapen. dus ik denkt dat het wel goed komt als ik de laatse fles weglaat en de 4e wat later geef, bedankt voor de tips
     
  3. anja25

    anja25 Actief lid

    23 jun 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    [UOTE=Cygnet2;8768560]Zowel mijn zoon als mijn dochtertje sliepen met 3-4 maanden in deze routine:
    8:00 opstaan
    10:00 - 11:00 slapen
    13:00 - 15:30 slapen
    19:30 - 8:00 slapen

    Mijn zoontje heeft tot 15 weken nog een fles gekregen om 23:00 en mijn dochtertje tot 19 weken om 23:30.
    Het zijn beide geweldige slapers[/QUOTE]

    Dit is een mooi ritme hoor.heerlijk dat ze zo lekker kunnen slapen
     
  4. Emmely

    Emmely Niet meer actief

    Dit is een mooi ritme hoor.heerlijk dat ze zo lekker kunnen slapen[/QUOTE]

    Mooi ritme Anja! Lijkt een beetje op de mijne, alleen slaapt ze 's morgens wat langer, maar ik zal eens proberen haar dan wat later op bed te brengen zodat ze 's middags wat beter slaapt.

    Heb jij vaste tijden voor de fles? 8u/11u/15.30u/19u? En konden je kids op den duur de nacht helemaal doortrekken van 19:30 tot aan de volgende ochtend?
     
  5. anja25

    anja25 Actief lid

    23 jun 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    hee emmely
    dat is mijn ritme niet hoor ik had daar op gereageerd, die van mij staat op pag 2 ofzo.
    ik heb wel meestal vaste tijden voor de fles kan wel eens een kwatier verschillen, dit is mijn ritme.

    kwart over 7 half 8 opstaan en dan fles.
    om 9 uur eeen beetje fruit, en dan een uurtje slapen,
    om 10 uur kwart over 10 weer uit bed wassen en aankleden en dan om 11 uur weer fles met een schepje rijstebloem.
    om 12uur weer slapen tot ongeveer 2 uur kwart over 2. om half 3 ongeveer de fles.
    tussen 16 uur en 17 uur diet ze meestal nog even een hazaslaapje, en dan krijgt ze groente,
    Om 18 uur na boven in bad en pyjama aan, en dan om half 7 weer de fles en dan op bed/en tussen 22uur en 23 uur krijgt ze nog een fles maar daar ben ik nu mee aan het afbouwen.
    dit is ongeveer mijn ritme,
     
  6. loekie1981

    loekie1981 Bekend lid

    1 sep 2008
    578
    0
    0
    Office team manager logistiek
    t westen van brabant
    Zo! Veel reacties, das fijn. Ik lees dat er wel meer zijn , Bruce doet het ook steeds half uur tot een uur maar slapen. Hoewel ie dan echt nog wel moe is. Mijn taktiek is nu dan ook maar laten jengelen, zo nodig troosten, maar wel in zn bedje houden. Totdat er 2,5uur voorbij is, dan kijk ik of ie honger heeft en mag ie drinken (borstvoeding) Meestal is hij na anderhalf uur echt wel weer toe aan een slaapje.
    Hij komt snachts 1 soms 2x. Overdag kan hij gelukkig zelf inslapen (mits ik m op het juiste tijdstip naar bed breng, niet te vroeg maar zeker ook niet te laat, goed opletten dus), maar langer dan een uur slaapt ie eigenlijk nooit. Tenzij we op pad zijn in de auto of wandelen.

    k vind het wel lastig hoor, zien wanneer ie nou echt moe is, honger heeft of gewoon behoefte aan aandacht. Elke dag is ook anders, niets geen regelmaat.. Zoals die van Cygnet2, wow!
    Ik klaag verder niet, tis een super tevreden, lief lachebekje als is maar niet oververmoeid is!

    Thnx voor alle reacties!
     
  7. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    @Emmely

    Hi, dit is dus mijn routine. Flessen zijn hier op 'vaste' tijden. Mijn zoontje had een iets ander schema maar mijn dochtertje:
    8:00 - 12:00 - 16:00 - 19:30 (zoon: 8:00 - 11:00 - 15:00 - 19:00)

    Met 15 weken ging zoonlief van 19:30 tot 8:00 slapen en dochterlief met 18 weken van 20:00 tot 8:00.

    Wij laten niet op verzoek slapen. 's ochtends maximaal één uur (tot een maand of 2 was het maximaal 1,5 uur) en 's middags maximaal 2,5 uur.
     
  8. juffie roos

    juffie roos Bekend lid

    8 okt 2010
    959
    1
    18

    Ik wou dat mijn zoontje ook zo ging slapen...
    Hij slaapt 's ochtends vaak een uurtje. Tussen de middag maar 3 kwartier en 's middags weer wat langer (meestal)
    Ik zou het middagslaapje zo graag wat langer hebben, maar hoe?????:(:(
     
  9. DJ Momo

    DJ Momo Fanatiek lid

    23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    twee keer een dutje van een half uur? als je mazzel hebt drie kwartier. Op meer durf ik bijna niet te rekenen. en spontaan doet ie de volgende keer een dut van 2,5 a 3 uur. zucht.
     
  10. anja25

    anja25 Actief lid

    23 jun 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    hee dames

    ik heb het boek de tevreden baby, van gina fort,
    ze beschrijft heel veel over het slaap patroon.er staan best veel nuttige dingen in, onze dochter was 10weken toen ik het boek van iemand kreeg, want ik vond het ook moeilijk te zien wanneer ze nu echt moe zijn. ze beschijft dat een baby van 10 weken niet langer dan 2 a 3 uur achterelkaar wakker mag zijn anders worden ze oververmoeid en dat een lang dutje van ongeveer dik 2 uur op de helf van de dag een goed patroon is, ik ben dat een beetje gaan aanhouden en toen ging het ook stukken beter.ook schrijft ze dat als je bv je baby voor een lange dut op bed brengt dat je ze gewoon ook 2 uur moet laten liggen in hun bedje, ook als ze wakker zijn zo leren ze een middag dutje te doen, de meeste babys worden na ongeveer 3 kwatier wakker omdat ze uit een rem slaap komen ofzo. haar tip was de baby dan in bed te laten zodat ze zelf weer leren om in slaap te komen, nou het werkte hier perfect, toen ik het boek nog niet had haalde ik haar gewoon weer uit haar bedje na drie kwatier,terwijl ze eigelijk dan nog wel moe was. maar naar een paar dagen haar te laten liggen viel ze gewoon weer in slaap ze jengelde wel wat maar goed ze sliep wel weer in, en heb het nu bereikt dat ze gewoon nu dik 2 uur achterelkaar slaapt tussen de middag en s middags heb ik een harstikke vrolijke baby als ze wakker is.maar goed ze word nu 4 maand heb het boek al een poosje in kast liggen nog niet weer gekeken hoe het met 4 maanden is want ja ze doer het zo ook erg goed.
     
  11. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Ik heb dus Gina Ford gebruikt als handleiding (niet letterlijk want dat is niet te doen.. zowel fysiek niet haalbaar als mentaal niet verenigbaar met mijn karakter)
     
  12. anja25

    anja25 Actief lid

    23 jun 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    ja ik heb het ook als handleiding gebruikt, en anders is het niet haalbaar hoor, ze beschrijf ook dat je baby maar 3 uur overdag mag slapen, nou dat haal ik niet, dat is wel 4 uur.
     
  13. made

    made Bekend lid

    5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Snachts slaapt ze vanaf 22.30 tot 07.15
    Overdag slaapt ze bijna niet, vaak korte slaapjes van 30 min
     
  14. Lt20

    Lt20 Niet meer actief

    Overdag meestal 2/ 3 uurtjes (alleen als ze bij papa is niet? )

    S'avonds slaapt ze van 18.30 uur tot 06.00 uur.
     
  15. romygizmo

    romygizmo Actief lid

    19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter van 4 mnd heeft overdag 3 slaapmomenten.
    Ze is rond 7 uur wakker, 7.15 uur fles
    Ongeveer om 9 uur slapen, vaak drie kwartier.
    10.30 uur fles
    Om 12 uur slapen, vaak een uurtje, soms 2 uur.
    14 uur fles
    Om 16 uur slapen, dit lukt vaak niet of maar kort.
    17.30 en nog liever om 18 uur de fles (als ze dan nog wakker kan blijven) en daarna slapen. Ze slaapt dan de hele nacht door tot 7 uur.
    We hebben haar sinds vorige week op 4 voedingen. De fles om 22 uur weggelaten en in de laatste fles rijstebloem en ze sliep lekker de hele nacht door en dat doet ze elke nacht tot nu toe.
    Als ik met haar aan het wandelen ben tel ik trouwens het slapen in de wandelwagen ook mee als slaapje.
     
  16. anja25

    anja25 Actief lid

    23 jun 2009
    100
    0
    0
    drenthe

    heee hoi
    onze dochter slaapt net als die van jullie ook kwa tijden met voedingen. wij willen ook graag van die laatste fles af.de laatste fles van 22 uur krijgt ze ook rijstebloem door, hoe hebben jullie dat gedaan gewoon niet meer geven of hebben jullie het afgebouwd? en kreeg jullie dochter voorheem om 22uur ook rijstebloem door de fles?
     
  17. romygizmo

    romygizmo Actief lid

    19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Anja 25,

    Omdat onze dochter rond 22 uur vaak slapend de fles leegdronk hebben we zomaar een nacht geprobeerd de laatste fles te laten vervallen en wonderwel sliep ze gewoon door!
    Ze kreeg in de fles van 22 uur geen rijstebloem door de voeding.
    Sinds ze op vier voedingen zit dus wel en dat bevalt prima. Haar ontlasting is wel wat dikker, maar ik heb niet het idee dat ze daar last van heeft.
    Ik zou zeggen gewoon proberen....
     
  18. anja25

    anja25 Actief lid

    23 jun 2009
    100
    0
    0
    drenthe
    hee hoi
    bedankt voor je reactie, onze dochter word zondag 4 maand, en ja die fles van 22 uur moet ik haar vaak wakker maken dan is zover weg dan is het zielig om haar wakker te maken enkel keer word ze zelf wakker, ze krijg om 22uur er 2 theelepeltjes rijstebloem door, maar goed ik ga het gewoon een keer proberen eens kijken als ze dat trekt haha
    groetjes anja
     
  19. Kelleyy85

    Kelleyy85 Actief lid

    13 jun 2010
    300
    0
    0
    NULL
    Rhoon
    Mason sliep de eerste 2, 2 en halve maand overdag heel goed maar dat wordt nu steeds minder..denk door nieuwe ontwikkelingen bij hem of iets! Maar hij slaapt denk k nu overdag maximaal tussen elke voeding 1,5 /2 uur en na ze voeding van 15.30 slaaptie tot 20.30, dan geven we hem een badje en ze laatste fles en dan slaaptie tot 06.00, dan brabbeltie in zichzelf tot 07.00 haha!
     
  20. Popkoorn

    Popkoorn Niet meer actief

    mijn dochter is nu dan 5 maand,

    maar met 4 maand was het wel ongeveer het zelfde :p

    fles om 07.30/08.00

    zij slaapt van 08.30 tot 11.00

    fles om 11.30/12.00

    slapen van 13.00 tot 15.00

    fles om 15.30/16.00

    van 17.00 tot 19.00

    fles om 19.30/20.00
     

Deel Deze Pagina