Hoeveel tijd kwijt aan de nacht met je kleintje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Cheerio, 22 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    ik heb een dochtertje van 10 weken. Nu heeft zij volgens ons en de arts wel wat last van reflux. Ze komt gelukkig maar 1 x voor voeding 's nachts, maar ben dan wel circa anderhalf tot 2 uur met haar bezig. Nee ik klaag niet, al zou het heel fijn zijn als het flesje geven was en meteen weer slapen . Maar vraag me serieus af hoeveel tijd jullie per nacht ongeveer bezig zijn met de kleine? Heb namelijk geen idee wat een beetje "standaard" is om met een voeding bezig te zijn en al wat daarbij hoort. En ben daar eigenlijk best wel nieuwsgierig naar ...
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.489
    5.572
    113
    Vrouw
    Ongeveer 45/60 min.

    Dit is met tussendoor boeren en erna+even omhoog houden.

    Ik verschoon snachts geen luier, tenzij hij natuurlijk echt vol zit
     
  3. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Rond die leeftijd waren wij ook zeker 1.5 uur bezig per voeding. Ze dronk heel langzaam, deed 45 min over een voeding. En door de reflux moesten we haar minimaal 45 min omhoog houden na een voeding. Meestal lag ze dan op m'n borst zodat ik toch een beetje kon doezelen.
    Vaak poepte ze dan ook nog, dus kwam er nog een verschoning bij.

    Was een pittige tijd aangezien ze 2-3 keer per nacht dronk ( tussen 22 en 6 uur)
     
  4. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Hier geen reflux oid dus niet helemaal vergelijkbaar. Maar hier waren we toen ongeveer 30 min bezig. Ze komt maar 1 keer meestal. Ik verschoon haar niet.
     
  5. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.535
    1.885
    113
    Rond die leeftijd kreeg mijn meisje nog de fles om 1 uur en om 6 uur. Ik besteedde ongeveer een half uur aan de fles.
    Nu ze ouder is mis ik die momentjes wel hoor! Even lekker, in alle rust, helemaal alleen met je kindje...
     
  6. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.457
    13.054
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Kindje zonder reflux.
    Voedde op verzoek.
    Meneer was (en is) nogal onverzadigbaar als het om drinken gaat (technisch gezien is bv hoofdzakelijk eten, maar je snapt me).
    De eerste dagen in het zh kon één voeding zó 2,5 uur duren.
    Pas thuis, toen we kraamzorg kregen, zei de kv dat ik mazzel had dat ik überhaupt nog tepels over had en dat 20 minuten per borst, dus voor één voeding 2x20 minuten, echt de max was.
    Zo gezegd, zo gedaan.
    Dus waren voortaan per voeding een klein uurtje bezig incl. 2x boeren (tussendoor en naderhand) en verschonen.
    's Nachts verschoonden wij overigens nooit, tenzij het een poepluier was (3x in 16,5e maand).
     
  7. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Op die leeftijd kostte het drinken niet veel tijd, misschien een kwartier max. Hier werd ook niet verschoond. Maar daarna weer in slaap krijgen was de ene keer 5 minuten en de andere keer een half uur of langer. Het gaat over!
     
    Cheerio vindt dit leuk.
  8. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Geen reflux en wel flesvoeding, maar het duurde toch zeker drie kwartier. Ik begreep nooit helemaal waar die tijd dan aan opging, je zou zeggen 20 minuten drinken, schone luier en klaar, maar nee.
     
    Stardust27 vindt dit leuk.
  9. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Jeetje Madelein, dan had je helemaal geen nacht?! Eer je dan sliep was het alweer tijd voor de volgende vermoed ik.

    Uhm niet in alle rust hoor bloem, maar ik snap je ;). Alleen als ze erna dus zo moet huilen vind ik zo zielig en dat kalmeren kost dus wat tijd. Ze slaapt echt niet zomaar daarna, en dat vind ik wel pittig. Als het inderdaad in alle rust is kan ik het wel hebben op zich. Maar volgende maand weer gaan werken, en moet eerlijk zeggen dat ik tegen die combinatie wel opzie. Nu neem ik haar trouwens wel altijd op me, en dan kan mijn vriend ook weleens bijspringen..

    Maar bedankt al voor de reacties, toch wel leuk om te lezen hoe het ergens anders gaat.
     
  10. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Daar houd ik me aan vast!
     
  11. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Toen hij nog nachtvoedingen wilde waren wij ook wel een uur bezig hoor.
    Flesje, krampjes, onrustig en daarna pas weer slapen.
     
  12. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    De belangrijkste vraag dan is, waarom ben je zo lang bezig? Is het verschonen? Drinkt ze zo lang? Moet ze zo lang rechtop? Is ze gewoon wakker?

    Beter zoeken naar oplossingen, denk ik, dan vergelijken. Wanneer dat heeft meestal maar weinig zin ;)
     
  13. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Waarschijnlijk het in slaap vallen.
    Hier was het precies hetzelfde. Voeden ging prima, ong 20 a 30min bezig, maar daarna?! Ze vielen hier na een voeding booit gelijk in slaap, lagen altijd nog ruim een uur te wurmen, kreunen, draaien, slikken, enz... als ze dan eindelijk sliepen, was het alweer bijna tijd voor de volgende voeding (toen ze er snachts nog 2 kregen). Ik was dus ook heeeeeel blij toen ik van die nachtvoedingen af was.
    Sterkte ts! Ik heb helaas geen echte tips voor je. Behalve dat het hier veeeel beter ging toen ze aan de medicatie zaten.
     
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat was mijn punt: als het inslapen zo slecht gaat, en er is pijn, is de reflux duidelijk nog niet onder controle.

    Maar er zijn nog vele andere opties. Daarom dat ik het eerst vroeg.
     
  15. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    De reflux is idd nog niet onder controle, al is het wel stukje minder. Ze boert slecht, heeft nog wat last van krampjes en dus die reflux. Voeding nutramigen ondertussen en 2 ml omeprazol per dag voor de reflux :(. Dus ja ik ben wel zoekende naar een wat betere oplossing omtrent haar reflux. Maar dit valt niet mee, over 2 week weer afspraak bij de kinderarts hiervoor. Ook daarom wellicht deze vraag, weet ik een beetje of het reeel is of niet ;).
     
    Lootje vindt dit leuk.
  16. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Uhm ja. Was niet de meest makkelijke tijd zeg maar... vandaar dat ik haar ook op m'n borst legde na de voeding, zodat ik wat kon doezelen. Ben ook vaak in slaap gevallen op die manier. Had haar wel altijd veilig liggen, m'n armen op kussens zodat ze niet van me af kon vallen, en niet onder onze deken ( ik een vest aan). Moet wel zeggen dat dit een van de enige manieren was waarop haar reflux te doen was voor haar. Dus uiteindelijk op die manier meer rust dan in eigen bed slapen. Maar zwaar was het zeker.

    Heb je wel eens een osteopaat bezocht voor de reflux? Ik was daar ook septisch over, maar heeft heel goed geholpen. Bij onze dochter bleek de voornaamste oorzaak het verkeerd persen te zijn. Als ze moest poepen of er lucht dwars zat dan ging ze heel heftig persen, waardoor het omhoog gedrukt werd zeg maar. Door advies hoe we haar na voedingen vast konden houden en bij krampjes is het een heel stuk beter gegaan.
    Buikligging bleek trouwens nog het meest effectief.
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.690
    14.044
    113
    Reflux en flesvoeding, we waren zomaar een uur kwijt en hadden de fles al voorgeladen met water en voeding in een toren afgemeten (wilde niet gaan nadenken in de nacht).

    Deden altijd verschonen voor de fles anders dronk ze m niet door en dan kwam ze na een uurtje of 1.5 voor t resterende gedeelte (sliep ineens maar gelijk zo diep dan dat ze niet meer dronk). Na verschonen warm flesje en die dronk ze op, soms t laatste stuk in lichte slaap maar dan dronk ze wel en dan nog een half uur overeind voor t boeren al sliep ze dan inmiddels wel tegen je schouder aan.
     
  18. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.260
    3.497
    113
    Hier een half uurtje maar ze krijgt in de nacht maar 100cc dus is sneller klaar met drinken. Houd d'r erna nog wel 10-15 minuten rechtop maar ze slaapt eigenlijk altijd gelijk weer verder. Ze heeft ook geen berehonger volgens mij, maar eerder een droge mond omdat ze vaak met d'r mond open slaapt.
    Oh en verschonen doen wij ook niet s nachts.
    Maar met onze zoon was ik s nachts ook veel langer in de weer voor hij weer ging slapen hoor, wat dat betreft vind ik de nachtvoeding nu echt een eitje :D
     
  19. Cheerio

    Cheerio Fanatiek lid

    3 dec 2015
    1.112
    57
    48
    Madelein ben ik inderdaad ook al 2 keer geweest...
     
  20. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Geen effect? Balen :(.
    Pas je verder alle leefregels toe?
    Flessen niet te vol?
    Buikligging of zijligging al eens geprobeerd?
     

Deel Deze Pagina