Hoeveel traphekjes?

Discussie in 'Maak je huis kindveilig' gestart door grasspriet84, 26 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Hebben jullie ook traphekjes en zo ja, hoeveel?

    Wij hebben twee trappen en ik wilde beneden en boven traphekjes. Mijn man vindt dat een beetje onzin en wil alleen onderaan de trap de hekjes...
    Op de zolder doe ik de was en ik neem ZL nog wel eens mee naar boven. Hij tijgert er op los en ik ben bang dat ik een tel niet op let hij van de trap valt... volgens mijn man moet ik ZL dan maar beneden laten.

    Welke traphekjes hebben jullie want er zijn veel soorten. Het liefst een hekje dat je tussen de muur kunt klemmen.
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.505
    5.604
    113
    Vrouw
    Ik zou dan de traphekjes boven doen ipv benden zodat hij in ieder geval niet van de verdieping af kan vallen
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.911
    3.329
    113
    Wij hebben deze.
    Kidsriver Felix Traphekje | Babypark
    Ik zou ze ook op zolder willen hebben, inderdaad zodat je zoon gewoon mee kunt nemen. Mijn man had ook het idee dat het boven niet zo nodig was, maar hij is gewoon minder thuis en zag niet in dat het handig is om zoon even mee naar boven te nemen en dan ook los te laten. Nu vindt hij ze wel handig.
     
  4. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.173
    3.124
    113
    Vrouw
    Als je boven de traphekjes doet moet je niet voor klemhekjes gaan. Daar kunnen ze tegenaan leunen en alsnog beneden liggen. Bovendien zit je dan met een extra drempel wat gevaarlijk is als je bovenaan de trap staat met kind in arm.

    Wij hebben ook twee trappen en 3 hekken. Alleen die op de begane grond heeft geen hek want daar is alleen een halletje met voordeur. Verder komen we daar nooit (wonen in oud huis).
     
  5. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dit. Nooit een klemhekje bovenaan de trap zetten! Die drempel waar je moet overstappen is levensgevaarlijk, ook voor volwassenen.

    Als je vaak met je kind boven zit, vind ik boven toch ook absoluut noodzakelijk. Wij hadden ze boven en beneden, en dan tweemaal zo'n dure oprolversie van lascal omdat niets anders paste.
     
  6. IlonavanH90

    IlonavanH90 Fanatiek lid

    6 aug 2014
    1.577
    1
    38
    Vrouw
    Verzorgende IG.
    Hellevoetsluis
    Voor nu, zoontje is 1,5, hebben we er maar 1. Komt grotendeels door het feit dat we de overloop kunnen afsluiten met een deur boven, en naar de zolder klimt hij nog niet. Wel komt er binnenkort een tweede (en misschien derde) traphekje bij de zoldertrap.
    Hij gaat mogelijk binnenkort over naar een open bedje ipv gesloten ledikant, en dan wil ik niet het risico lopen dat hij ineens van de trap valt naar de zolder toe.

    Wij hebben via mamaloesbabysjop gekocht, traphekje van €35 geloof ik.
    Deze; https://www.mamaloesbabysjop.nl/safety-1st-metaal-wit-traphek-24384312-leverbaar-begin-december

    Erg tevreden over!
     
  7. Love1990

    Love1990 Niet meer actief

    Wij hebben 1 traphekje boven, onder is het niet noodzakelijk want onze dochter komt nooit in de hal.

    Boven vind ik wel een must, ze speelt graag op haar kamer en als ze straks over gaat op een gewoon bed slaap ik toch iets rustiger als ik weet dat ze niet van de trap kan vallen.
     
  8. VBJ82

    VBJ82 Niet meer actief

    Wij hebben ze alleen bovenaan de trappen. Onderaan vind ik niet nodig. Wij hebben onze trap in de woonkamer. Ze spelen vaak op de eerste twee treden.

    Ze weten ook dat ze niet alleen naar boven mogen.
     
  9. Dizzy

    Dizzy Fanatiek lid

    23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Wij hebben er 1 boven aan de trap, dit is een normaal traphek. En 1 voor de open trap naar de zolder, dit een klemhek. We nemen hem niet mee naar de zolder, daar doe ik de was en staat onze opslag. De deur naar de hal beneden blijft in principe dicht dus daar hoeft geen traphek voor de trap naar boven.

    Ik vond zelf de ruimte tussen de onderste traptrede naar zolder en de overloop vloer te groot dus daar hebben we houten spijlen tussen gemaakt zodat hij daar ook niet doorheen kan wurmen.
     
  10. Victoria30

    Victoria30 Fanatiek lid

    1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Wij hebben boven en beneden een hek. Als een kindje in een paar ongeziene tellen naar boven klimt kan die net zo hard vallen als wanneer er helemaal geen hek zit.
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Absoluut bovenaan doen. Ik vind ze daar stukken nuttiger dan onderaan de trap.
    Hier kan het onderaan niet eens. Maar altijd maar beneden laten vind ik geen optie. Mijn kinderen zijn 8 en 4 en doen als zij boven spelen zelf het traphek dicht zodat ze er ook niet per ongeluk af kunnen vallen.
     
  12. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier alleen boven gehad. Maar vanaf een jaar of 3 ruim ik ze op.
     
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Nu woon ik nog op een appartement maar strsks een eengezinswoning. Dan doen we er een boven aan de trap van de zolder en de eerste verdieping.
     
  14. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Oké wat ik vooral lees is dat het handiger is om alleen bovenaan de trap een traphekje te zetten. Ook lees ik dat die dingen die je moet klemmen gevaarlijk zijn.

    Welke zou ik dan het beste kunnen nemen?
     
  15. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij hebben een rijtjeshuis en traphekjes op de hal op 1 hoog. Eentje dat hij niet omhoog klimt en eentje dat ie niet naar beneden valt. Voor de volledigheid zou ik eigenlijk op Zolder ook een hekje willen, idd voor de was.

    Helemaal beneden aan de trap hebben we niets. Hij klimt niet alleen naar boven :)
     
  16. veense

    veense Niet meer actief

    Wij hebben 4 verdiepingen met een spiltrap. De binnenpaal is van metaal en heel dik. Eigenlijk passen er nergens traphekjes (we zouden dan met verlengstukken moeten werken die beide trappen tegelijk afsluiten en dan kun je zeker op de eerste verdieping nauwelijks nog de trap passeren, op de vloeren van de onderste 2 verdiepingen zit vloerverwarming en daar kun je dus ook niets op bevestigen), en wij hebben er voor gekozen om het zonder te doen. We wonen hier sinds hij 1 jaar en 3 maanden is, en leren hem dat de trappen verboden zijn. In de speelkelder wacht hij ook netjes onderaan de trap tot hij naar boven getild wordt, terwijl hij nee schudt.
    Op de begane grond komt hij alleen maar in de hal als we naar boven of beneden gaan.
    Op de eerste verdieping mag hij aan onze hand van zijn kamer naar de badkamer lopen. Op zolder is hij of in de kamer van zijn zus of op de Legozolder, en wij wennen ons aan om altijd alle deuren dicht te doen. Het scheelt dat wij met 2 volwassenen en een tiener zijn, genoeg ogen om op hem te letten en genoeg armen om hem te tillen.
     
  17. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.285
    3.527
    113
    Wij hebben alleen op de 1e etage traphekjes. Dus 1 voor de trap naar beneden en 1 voor de trap naar zolder. Beneden in de woonkamer zit een deur voor de trap en boven op zolder zit voor de trap ook een deur.
     
  18. grasspriet84

    grasspriet84 Fanatiek lid

    17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Dit is voor ons kleintje geen optie. Hij is negen maanden en doet nu al
    Van alles wat niet mag. Dus met een trap neem ik dan geen risico.

    Helemaal beneden is denk ik niet nodig, want wij hebben ook een deur naar de hal toe en daar komt hij niet.
    Ik denk dat ik ga voor twee traphekjes. Voor beide trappen bovenaan. Hij gaat nog wel eens mee naar zolder dus ik moet er niet aan denken dat hij van de trap naar beneden kukelt!

    Dank jullie wel 😊
     
  19. Rainbow88

    Rainbow88 Fanatiek lid

    13 jan 2014
    3.647
    305
    83
    Hier ook enkel boven, onder vind ik nutteloos.

    Hebben eentje op Bol.com gevonden, vrij goedkoop. Met schroefsysteem. En zonder een overstapje vanonder!
     
  20. Cammy

    Cammy Fanatiek lid

    24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    In ons oude huis hadden wij ook alleen boven een traphekje maar kwam ook omdat de trap in de hal was dus met een tussendeur naar de woonkamer en dienend altijd dicht. In ons nieuwe huis hebben we een open trap naar boven dus hebben wij beneden wel een traphekje. Ik kan niet elk moment van de dag altijd maar opletten en vond het een geruststellende gedachte dat ze niet ongemerkt naar boven kon. Bovenaan de trap hebben we een deur dus geen hek nodig. In jouw voorbeeld zou ik ook zeker een traphekje op zolder plaatsen! Een tel en ze kunnen zo beneden liggen als jij ff met je rug naar hem toe staat.
     

Deel Deze Pagina