Hoeveel uren kraamzorg Max?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Baileyy, 21 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Hoeveel uren kraamzorg kan je krijgen? Ik kan het in dat idnciatieprotocol niet heel goed vinden.
    Standaard 49 en dan heb ik 10 uur extra ivm bekkenklachten vantevoren geïndiceerd. Uren ziekenhuis gingen eraf. Nu zijn de overgebleven 5q uren verspreid over de 9e en 10e dag. (Beide 4 uren).
    Maar het gaat met mij nog niet goed lichamelijk. Krijg je dan nog extra uren? Of moet je dat met je omgeving dan opvangen?
    Mijn man moet werken, maar als het niet anders ka moet hij thuis zijn natuurlijk.
    Ik kan nog niet de trap op en af, niet zelfstandig douchen, mijn zoon pakken, etc. Ik word nu overal mee geholpen dus.
    Maar hoe zit dat dan verder? Wie weet hoe dit gaat?
     
  2. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.643
    3.770
    113
    #2 Mythique, 21 apr 2018
    Laatst bewerkt: 21 apr 2018
    Ik kreeg toen ik uit het ziekenhuis kwam echt alleen nog dag 9 en 10, meer kon niet... maar dat waren nog wel hele dagen, dat was er toen ik ziek werd 'bij geïndiceerd' door de verloskundige. Heb je een verloskundige ook? Weet niet hoe dat gaat als je medisch bent... daar zou ik dan even contact mee opnemen.

    Gefeliciteerd trouwens! Balen dat het nog zo slecht gaat met je, sterkte!
     
  3. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Ik heb dag 9 en 10 dus kort. Geen idee hoeveel uren je totaal kan krijgen?
    Dat moet hier ook de verloskundige doen inderdaad maar leek me handig om te weten wat wel en niet kan.
     
  4. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Je kunt die dagen volledige zorg krijgen. Indiceren op niet fysiek zelfrdzaam en desnoods nog onder een andere indicatie. Gelijk met je kraam en verlk bespreken. Zou geen probleem mogen zijn
     
  5. Samengeluk

    Samengeluk Actief lid

    29 feb 2016
    119
    84
    28
    Wat hierboven al is gezegd, klopt. Dag 9 en 10 kun je gewoon volledige zorg krijgen, als de verloskundige het daarmee eens is.
    10 dagen is wel de max, daarna is het de bedoeling dat de mantelzorg het overneemt, eventueel wijkverpleging als het nodig is.
     
  6. Samengeluk

    Samengeluk Actief lid

    29 feb 2016
    119
    84
    28
    Oja nog iets, de geïndiceerd uren moeten verdeeld worden over de eerste 8 dagen. Je had bijvoorbeeld 59 uur om mee te beginnen, 1 ziekenhuisdag (6uur) eraf maakt 53 uur, daar ook 2 uur weer vanaf is 51 uur (die 10 uur vanwege bekkeninstabiliteit is max 2 uur per dag) Die 51 uur moeten verdeeld worden over de overgebleven 7 dagen.
    Dag 9 en 10 staan daar weer los van, mogen korte dagen zijn of lange dagen.
    Max kraamzorg is 80 uur..
     
  7. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier na kraamvrouwenkoorts de 9e en 10e dag, toen heeft kraamzorg een aanvraag gedaan voor nog 2 dagen omdat ik nog niks kon, maar die aanvraag is afgekeurd. Van te voren werd al gezegd dat die echt zeeeeer zelden worden toegekend. Gelukkig kon mijn moeder een week vrij krijgen en is zij ons komen helpen. Daarna mijn zus ook nog.
     
  8. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Hier heeft de vk begin van de week toestemming gegeven om die 51 uur te verdelen over de 10 dagen.. Dus eigenlijk klopt dat dan niet.. Nu gaan van die 51 uur al 8 uren naar de 9e en 10e dag..
    Maarja daar kan ik dan toch niks meer aan doen?
    Verloskundige komt pas maandag ook weer, dag 8 is dat dan al..
     
  9. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
    Je kan altijd je verloskundige even bellen hierover.
     
    Samengeluk vindt dit leuk.
  10. Samengeluk

    Samengeluk Actief lid

    29 feb 2016
    119
    84
    28
    Bijzonder.. je kan sowieso de verloskundige bellen hierover, zou ik ook doen als ik jou was.
     
  11. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.462
    3.448
    113
    Ik had bij de 3e in totaal 64 uur (standaard 49 uur - 4 uur vanwege flesvloeding + 4 uur vanwege 3 kinderen onder de 3 + 15 uur luxe kraamzorg vanuit verzekering). Toen de kraamverzorgster de verdeling met ons doornam, kwam ze zelf met het idee om een 9e dag te doen. En dat had ik dus ook. En ook van 8 - 16. Dag van de geboorte kwam ik 's avonds thuis, dus er gingen geen uren af en ze was maar 2,5 uur geweest.

    Bij de oudste heb ik een ks gehad, daardoor kreeg ik al een 9e en 10e dag. Normaal gesproken staat daar 2x 5 uur voor, maar mijn kraamverzorgster heeft er voor gezorgd dat ik 2x 8 uur kreeg. Ze heeft het toen ergens ander onder geïndiceerd.

    Bij de middelste kreeg ik ook een 9e en 10e dag, omdat ik op dag 8 een blaasontsteking bleek te hebben. Toen kreeg ik 2x 4 uur.

    Dit alles wel in overleg met de vk. Ik zou dus de vk gewoon bellen en dan kunnen ze maandag wel een krabbel op papier zetten, maar dan weet je meteen waar je aan toe bent.
     
  12. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.381
    113
    Fijn om dit te lezen allemaal. Ik heb de verloskundige gesproken ik mag wel iets extra uren voor die 9e en 10e dag. Ze komt morgen. Hoeveel extra weet ik dus nog niet. De kraamzorg stelt voor net een paar uur per dag extra. Geen hele dagen.
     

Deel Deze Pagina