Hoeveel verdienen jullie per maand als alleenstaande mama?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door Assi, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    :):) You go girl .....

    Nee even serieus , denk dat mvhvr erop uit is om reacties uit te lokken want serieus waarom zou je anders zo reageren op notabene een alleenstaand en zwanger topic :( Dat is toch vragen om reacties ....
     
  2. prrrsam

    prrrsam Bekend lid

    1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ja, dat snap ik ook niet. Het lijkt wel alsof het steeds vaker gebeurd, helaas. Ik krijg het gevoel een beetje dat je als alleenstaande zwangere of moeder in dit gedeelte niet meer je verhaal kan doen, zonder dat vrouwen (met partner) hier een mening neer kwakken en dan gaan.

    Als het moeilijk voor je is, waarom dan hier kijken en je zelf pijnigen? Dat is het ook een beetje opzoeken.. Maar goed, ik ben ook een beetje allergisch voor zelfmedelijden.
     
  3. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Eens , misschien dat ze zich dan zelf beter voelen als ze anderen de grond in stampen ... geen idee want dit gaat niet meer gewoon over een mening geven dit is regelrecht mensen die het minder goed voor elkaar hebben een schop nageven ..
     
  4. prrrsam

    prrrsam Bekend lid

    1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ja, inderdaad.. Tel dan je eigen zegeningen en prijs jezelf gelukkig!
     
  5. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Dat heb ik nou ook! Ik ben alleenstaand en hoewel ik een (jawel) koophuis heb, een goede baan en (zoals sommigen het belachelijk omschrijven) mijn handje negens voor ophou heb ik toch altijd het gevoel me te moeten verdedigen. Het is ook nooit goed nl, want vertel je dat je alleenstaand bent krijg je standaard de vraag: oh dus je bent wel lekker hele dagen thuis bij je kind?..eeuhh nee?:( ik werk gewoon 32 uur in de week..en dan krijg je vervolgens de vraag: ow, is dat dan niet erg veel, zo zie je je kind praktisch nooit!

    Daar word ik nou zo moe van.
     
  6. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Haleluja!!!!
     
  7. Cygnet2

    Cygnet2 Niet meer actief

    Wow... dat is toch ongelofelijk? (hier een mama met partner en lees hier omdat ik vaak (positief) onder de indruk ben van de verhalen van alleenstaande mama's). Zo zie je maar weer... het is werkelijk nooit goed.

    Qua 'geld' uitspraken lees ik ook wel eens dingen die ik niet goed kan plaatsen of veel vragen over zou kunnen hebben maar het ouderschap alleen invullen, is naar mijn idee al een boel lof waard! Hulde dus.
     
  8. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Dat is echt zo , toen Sara een maand of 8 was en ik 32 uur ging werken vroeg iedereen waarom zoveel , anderen zorgen voor je kindje bla bla bla en toen ik zonder werk kwam te zitten omdat mijn contract niet werd verlengd was het ; zou je niet weer eens gaan werken ( alsof ik dat zelf niet zou willen ) het is gewoon echt nooit goed :(
     
  9. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Herkenbaar maar ik heb gemerkt dat je daar niet een alleenstaande moeder voor hoeft te zijn hoor! Mensen bemoeien zich nu graag eenmaal met zaken die ze niet aangaan. Ik heb een partner en we werken allebei 4 dagen in de week. De reacties varieren van dat ik te veel werk tot "wat fijn dat je man minder kan werken" :( Als ik minder zou werken zouden mensen wel gaan miepen dat ik mijn opleiding weggooi. Het ligt aan mijn bui, maar meestal vraag ik of ze hun neus uit mijn zaken willen halen.
     
  10. tweemeisjes

    tweemeisjes Niet meer actief

    @nicole26.. kijk naar dat koppie van je meissie! wat een mooi kind!
    Al die mensen met een grote mond.. (al ben ik dan niet alleenstaand) moeten gewoon eens hun eigen stoep gaan vegen. BAH! oordelen.. oordelen. Vaak zijn dat de mensen met een groot gemis of onzekerheid.
     
  11. prrrsam

    prrrsam Bekend lid

    1 jan 2009
    987
    1
    18
    Precies!!!

    We hebben leren vechten voor wat wij en onze kindjes verdienen!
     
  12. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    @ tweemeisjes , dank je :) Je hebt helemaal gelijk ....
     
  13. ladyblabla

    ladyblabla Actief lid

    13 apr 2010
    199
    0
    0
    NULL
    NULL
    leuk topic dit!

    Ik werk 55% en daarnaast heb ik een nul urencontract voor de extras. ik werk in de zorg, met probleem jongeren. ik werk smorgens, van 7 tot 10 of een late dienst van 4 tot 23uur. Verder werk ik om het weekend. Gemiddeld werk ik zo'n 20/22 uur in de week. Ik kan als ik wil te korten opvullen (diensten die te kort zijn), omdat ik een nul uren contract erbij heb. Dit doe ik zelden. Ik verdien zo rond de 900 euro, dit hangt af van mijn toeslagen, heb gevaren toeslag ivm agressie en weekend toeslag avond uren etc. Daarnaast krijg ik huursubside,zorgtoeslag alleenstaande ouder korting en allimentatie voor mijn zoontje,

    ik kan mij wel redde, het is wel pittig soms, maar goed even door heen bijten, je kan veel minder, maar ik red mij al ruim 2 jaar zo en het gaat goed!

    nu wou ik meer gaan werken, zodat we het breder hebben,maar dat heft in mijn situatie weinig zin,werk ik meer, heb ik meer inkomen, gaan mijn subsidies naar beneden, sta ik dus weer kiet. daarnaast zal mijn zoontje naar een betaalde oppas moeten, dus ben ik extra geld kwijt, ik zal dan voor "niks" extra werken. Daarnaast zal het ook betekenen dat ik mijn zoontje minder zal zien. ik ben nu diegene die hem elke dag van school haald en dat wil ik ook, zo lang het nog kan, mooi zo houden :D

    Alleenstaand moeder zijn is zo gek nog niet hoor, ik ben ook van mening dat iedereen dat wel zou kunnen, als je maar wilt!
    ja je moet je aanpassen en jahet is we ff wennen, maar ook dat komt wel weer goed!! =)

    ---
    Ik vind dat de meesten hier nog best wel veel verdienen hoor!

    petje af!!! en ook voor alle werkende mama's!!!
     
  14. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    omdat je dar enorme wachtlijsten hebt misschien?
     
  15. prrrsam

    prrrsam Bekend lid

    1 jan 2009
    987
    1
    18
    Ja, het was me allemaal al duidelijk! :)

    En klopt, die wachtlijsten zijn niet normaal hier in de randstad.
     
  16. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik ben zelf geen alleenstaande moeder en wij redden het prima met 2 inkomens, maar toch wil ik even reageren.
    Ik had ook altijd het typische alleenstaande-moeder vooroordeel voordat ik zelf kinderen had.
    Dat is nu wel anders. Ik heb heel veel bewondering voor vrouwen die er alleen voor staan en die het redden met de financiele middelen die ze hebben.
    Natuurlijk ben ik het ermee eens dat je je bijdrage moet doen aan de maatschappij. Maar dan moet het wel mogelijk zijn.
    Als ik nu alleenstaand zou worden, zou ik niet weten waar ik het zoeken moest.
    En ik vind het bijzonder knap dat vrouwen het redden met 900 a 1000 euro per maand uit de bijstand.
    Een ander verhaal vind ik mensen die alleen wonen, totaal geen verantwoordelijkheid hebben, behalve voor zichzelf, en die het vertikken om te werken, terwijl ze niets mankeren. Maar ik vind dat alleenstaande moeders absoluut niet in dit straatje thuishoren.
    Natuurlijk moeten we bezuinigen, maar ik denk dat we dit niet moeten doen op de bijstand van alleenstaande moeders met een klein kindje. Ik kan nog wel andere groepen bedenken, zoals ik hierboven beschreef.
    Meiden, nogmaals, petje af. Ik vind het waanzinnig knap van jullie. En dat mag ook weleens gezegd worden...
     
  17. musicalfan

    musicalfan Fanatiek lid

    7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Debster, ik vind dat je dat heel mooi verwoord hebt.
     

Deel Deze Pagina