red ik het?

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door lieve746, 1 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieve746

    lieve746 Lid

    25 mrt 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden;

    ik ben onbedoeld zwanger geraakt, en met onbedoeld bedoel ik;
    mijn vriend en ik wilden geen kinderen meer maar ondanks anticonceptie ben ik toch zwanger....mijn vriend zei gelijk, ik WIL het gewoon niet, en het is jouw besluit wat je er mee doet.
    ik woon dus alleen, heb uit een vorige relatie 2 kinderen die niet altijd bij me wonen (co ouderschap).
    en de relatie met vriend loopt en liep al stroef.
    nu moet ik dus een besluit nemen, abortus of niet.

    ik weet niet als ik het kind houdt of ik dat kan, of ik het redt,wat de omgeving vind en zegt, het is toch een hele verantwoording.
    maar het kind heeft hier ook niet omgevraagd.
    wat zouden jullie doen, mijn vriend verdwijnt uit beeld als ik het hou , en anders gaan we mssn ook uit elkaar.....
    dus alleen een kind ter wereld brengen of niet.....
     
  2. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Jeetje wat een lastige situatie! Ik zou persoonlijk zelf geen abortus kunnen plegen, ikzelf heb ook kindjes en zou daar later zelf heel veel problemen mee krijgen. Maar ben absoluut niet tegen abortus bij vrouwen die het ech niet zien zitten een kindje te krijgen. Bendenk voor jezelf, als jouw vriend het wel had wilen houden zou je er dan voor gaan? Is dat antwoord ja, dan sta je niet achter een abortus en zul je het zelf moeten doen. Ik vind ook het standpunt van jouw vriend niet zo netjes. Stel dat je het voor hem laat weghalen en het alsnog mis gaat dan krijg je daar een giga rotgevoel van. Bijven jullie bij elkaar dan zal het altijd tussen jullie in blijven staan. Ik denk dat als je het echt wil...het altijd moet kunnen. Dat je andere 2 kindjes regelamtig uit huis zijn bij hun vader zou ik eerder als een voordeel zien, je hebt dan alle tijd om lekker van d ebaby te genieten.
     
  3. nicole26

    nicole26 Niet meer actief

    Zou niet eens meer bij zo'n vent willen blijven maar dat terzijde ik zou gewoon mijn hart volgen als ik jou was en de persoonlijke situatie goed bekijken , heb je eigen woonruimte , hoe gaat het financieel en overal is altijd wel een oplossing voor te vinden maar ik denk dat jij de enige bent die hier een antwoord op kan geven , maar ik zou zeker geen beslissing maken die te maken heeft met je vriend doe het gewoon voor jezelf ga geen rekening houden met hem .... succes met je beslissing ..
     
  4. prrrsam

    prrrsam Bekend lid

    1 jan 2009
    987
    1
    18
    Om even met de deur in huis te vallen; dit is sowieso het einde van je relatie. Iemand die je voor zo'n keuze zet, houdt niet van jou. Blijf je wel bij elkaar, dan ga je het hem nog heel erg lang verwijten.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

    Ik weet zeker dat je het vast wel redt, om een kindje alleen op te voeden. Qua financiën e.d. Of je er mentaal aan toe bent, dat kan jij alleen zelf beslissen, voor zover dat kan.

    Ik denk dat het het beste is als je een afspraak maakt met of het FIOM of het VBOK. Zij kunnen je op weg helpen..

    Heel veel succes en ook veel geluk :)
     
  5. Sjees

    Sjees Niet meer actief

    ik ben het helemaal met prrsam eens,de relatie is zowieso over,als je echt van elkaar houd,zet je elkander niet voor zo'n rare keuze,en daarbij komt,jullie waren er met zijn tweeen bij toen dit kindje werd verwekt dus is het niet alleen jou probleem.
    Het lijkt me een vreselijk moeilijke keus waar je nu voorstaat maar ik zou zeker kijken of je het financieel en emotioneel wel aankan en wat voor effect dit op je andere 2 kindjes zal hebben.

    heel veel sterkte met het maken van je keuzes voor de toekomst
     
  6. Sylvia29

    Sylvia29 Fanatiek lid

    2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik weet niet hoe je zelf tegenover de baby staat (even los gezien van financien etc.) maar wat heb je aan een man die je zo laat stikken?
    Voor hem zou ik niet de keuze maken het weg te laten halen, geweldig gaat jullie relatie toch al niet, die wordt niet beter als jij jullie baby weg laat halen.

    Ik ben niet tegen abortus, maar maak die keuze wel voor jezelf, en niet voor hem.
    Ik denk dat je het best gaat redden, lees hier flink wat topics door en je ziet genoeg alleenstaande moeders die het redden.

    Het gaat er alleen om wat jij wilt.
     
  7. brenda1978

    brenda1978 Actief lid

    12 okt 2009
    419
    1
    0
    noord-brabant
    ten eerste gefeliciteerd!
    Kan alleen maar zeggen, volg je hart... ! en niet je " vriend"
     
  8. Kuipersl

    Kuipersl Actief lid

    24 aug 2007
    421
    0
    16
    Meid, denk er goed over na. Je bent 35 jaar, je kan je eigen keuzes maken. Jouw vriend maakt er een zooitje van, dus luister naar jezelf en zeker nu niet naar je vriend. Ik weet dat je veel sterker bent dan je zelf denkt. Zo 'n klein kindje is een verrijking van je leven. Ik zou ervoor gaan.
     
  9. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    hey meis...lees mijn topic.. ik zit bijna in dezelfde situatie!
    ik voel me ook zo dubbel.... vreselijk.
    ik leef enorm met je mee.. als je van gedachten wilt wisselen, kun je mij gerust prive een bericht sturen.. liefs!
     
  10. fontana

    fontana Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hey meis,

    wat een nare situatie.. tja wat moet ik zeggen.. ik heb het kindje wel gehouden, terwijl mijn vriend mij verlaten heeft voor een ander. Ik heb ook al een zoontje van 11 maanden en ik ga het zeker redden. Kun je het aan om een abortus te plegen..dat weet je nooit. Volg je gevoel, heb ik ook gedaan en ik heb er vrede mee en het voelt super goed.

    sterkte met deze moeilijke keuze..
     
  11. Assi

    Assi Fanatiek lid

    2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    ik heb zo een ontzag voor jou....wilde dat ik ook zo een kracht had...:)
     
  12. fontana

    fontana Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    Die heb je... alle vrouwen hebben dat... je moet t alleen even vinden in jezelf..
     
  13. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    inderdaad, de kracht die je hebt is onvoorstelbaar, je komt er pas achter dat je het kan als je het probeert en ziet dat het lukt!
    heel veel succes! Als ik jou was zou ik kiezen voor het kindje.
     
  14. mejon

    mejon Bekend lid

    12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    ik zou ook echt voor het kindje gaan!!

    je relatie is echt voorbij nu, dit kan niet wat hij doet!
    en zeker weten dat je er samen met die kleine wel komt hoor!!
     
  15. lieve746

    lieve746 Lid

    25 mrt 2010
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi meiden
    zie het niet meer zo zitten allemaal, voel me zo alleen.En als mijn omgeving dit weet van zwanger zijn, krijg ik nog meer over me heen......dan is er straks geen hulp.....
    ik MOET beslissen of ik het kindje houd of zwangerschap af ga breken......
    vrijdag is de dag
    pffff
    gr Lieve
     
  16. brenda1978

    brenda1978 Actief lid

    12 okt 2009
    419
    1
    0
    noord-brabant
    wat een gerommel moet dat zyn in je hoofd!!
    je twijfelt enorm.. en logisch natuurlijk...
    en ik kan nu heel makkelijk zeggen, bij enige twijfel het niet te doen, maar ik sta dan niet in jouw schoenen!


    ik hoop niet dat je je omgeving ook laat meewegen in je keuze van een abortus..die moet je nl voor jezelf doen en daar zelf 200% achter staan..en ook al is je omgeving er niet mee eens of niet blij mee.. het is en blijft jouw keuze...
    en hulp... is er altijd! mss niet van je directe omgeving maar dr is hulp te vinden..

    Ik hoop echt dat je voor vrijdag voor de volle 200% achter je besluit staat, welke dit ook moge zyn!
    veel succes/sterkte meid!
     
  17. fontana

    fontana Fanatiek lid

    1 jan 2010
    1.288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    hey meis,

    Las je berichtje in mijn topic, jij zit idd ook in een nare situatie. Jeetje, wat hebben die mannen toch tegenwoordig. Maar ja zoals ze zeggen zijn wij vrouwen het sterke geslacht en wij redden ons wel. Ik heb wel gekozen voor het kindje, ik voel me nu meer een draagmoeder voor mijn ex dus ik heb besloten om dit kindje niet met hem te delen. Tenminste niet in de zin van gezamelijk gezag. Ik wil voor beide kindjes straks een omgangsregeling, eerst wilde ik graag co-ouderschap en mijn ex wil dit nog steeds, maar nu hij zo doet, is dat voor mij echt geen optie meer.
    Ik wil je veel sterkte wensen met deze moeilijke keuze, alleen jij weet wat goed voor je is en welke beslissing je moet nemen.
    knuffel!
     
  18. paloe

    paloe VIP lid

    13 jan 2010
    7.473
    1
    0
    werkende student
    meid, je moet je omgeving buiten beschouwing laten in dit geval, het is JOUW keuze, jouw lijf, jouw gevoel en jouw kindje!!!
    je hebt al 2 kinderen, dus je weet hoe het is. Waar je heel goed over moet nadenken is het feit of je je straks, mocht je beslissen het kindje niet te houden, niet heel erg verdrietig wordt als je je kinderen ziet omdat je weet wat had kunnen zijn.
    Begrijp me niet verkeerd, ik probeer je niet over te halen het een of het ander te doen, maar uit ervaring weet ik wat het met je doet:)
     
  19. brenda1978

    brenda1978 Actief lid

    12 okt 2009
    419
    1
    0
    noord-brabant
    hey meid hoe is het met je? Heb je voor jezelf al een besluit kunnen maken?
    Het is nl al byna vrijdag..en ik wil je nogmaals veel sterkte wensen met je besluit!
     
  20. yinte

    yinte Fanatiek lid

    28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    is een vriend die zoiets zegt wel een vriend? ik denk dat je je op jezelf moet focussen wat jij wilt.
     

Deel Deze Pagina