hoofdbeschermer ledikant

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door danielle2911, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

    danielle2911 Bekend lid

    6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Even een vraagje: ik heb bij Babydump een hoofdbeschermer voor in het ledikantje gekocht. Nu kom ik erachter dat ze bij Prenatal uit de handel zijn gehaald, omdat een kindje ervan zou kunnen stikken als het ertegenaan komt te liggen (zelfde effect als met een dekbedje)... Ik ga nu wel erg twijfelen of we het wel moeten gebruiken... Heeft iemand dit ook gehoord? Het rare is dat ze het bij Babydump en Babypark gewoon in de verkoop hebben...
     
  2. misa

    misa Niet meer actief

    Ik zou het ook niet gebruiken. Maar niet eens (alleen) omdat ik bang zou zijn voor verstikking, maar ook omdat het geen meewaarde heeft. het hoofdje past niet tussen de spijlen. En als ze gaan verschuiven, draaien en verplaatsen, dan gaat dat vast niet met geweld. Ze zullen er hoogstens onprettig tegenaan liggen.
    Maar dat is mijn mening! :)
     
  3. Stephanie20

    Stephanie20 Fanatiek lid

    6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Ik heb het altijd zeer bizar gevonden, hier in België is het de normaalste zaak om zoiets te gebruiken, maar in Nederland blijkbaar niet. Ik heb het thuis de eerste maanden gebruikt. Mijn dochter lag altijd zeer hoog in haar bedje (ze kroop omhoog) en lag altijd met haar hoofdje tegen de rand van het bedje. Ik vond het zo sneu, maar die hoofdbeschermer is lekker zacht dus blijkbaar vond ze het aangenaam om dat te doen. Als je twijfel zou ik het niet gebruiken. Hier hebben wij er nooit ongelukken mee gehad.
     
  4. Eowyne

    Eowyne Actief lid

    26 mei 2007
    287
    0
    0
    Database Publisher
    Amsterdam
    Hoi Danielle2911,

    Nee ik zou het ook niet gebruiken. Het werd mij met ons eerste kindje al afgeraden en bij het consternatiebureau hebben ze me een brochure meegegeven waarbij ook duidelijk werd afgeraden om het te gebruiken.

    Een soortgelijk overzicht vindt je hier:

    Ouders Online - Veilig slapen (0-4 jr)

    En dan Punt 6.
     
  5. Skatje

    Skatje VIP lid

    10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Lol! Consternatiebureau :D

    Maar wordt indd afgeraden. Ligt ook aan je kindje. Als ie met z'n koppie tegen het bed ligt is ook niet fijn.
     
  6. MelMel

    MelMel Fanatiek lid

    12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    ik heb ook altijd gehoord dat het levensgevaarlijk zou zijn.
    Durfde het daarom nooit te gebruiken maar tjee wat hoorde (en hoor ik nog steeds) ik vaak dat kopie tegen het bed pokken als ze haar hoofd omdraaien al in een hoekje lag.

    Ik vind het toch te eng om wel te gebruiken...
     
  7. lennylenn

    lennylenn Niet meer actief

    Voor een hele kleine baby die zich nog niet goed kan bewegen zou ik het niet doen. Maar mijn zoontje is nu 16 maanden en wonder boven wonder heeft ie nog geen bulten op zijn hoofdje dus wij gaan het wel kopen.
     
  8. Indigo

    Indigo Lid

    12 nov 2010
    99
    0
    0
    Hier in NL wordt het inderdaad ten zeerste afgeraden zoals iedereen al zegt, terwijl onze Amerikaanse familie er geen genoeg van kan krijgen. Daar is het gehele bedje afgeschermd met bekleding etc.

    Persoonlijk zou ik het niet willen gebruiken, omdat er inderdaad verstikkingsgevaar is zodra de kleine meer beweegt en er tegen aan kan draaien/rollen.
     
  9. InLove

    InLove Fanatiek lid

    11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier vanaf een paar maanden gebruikt, ze lag op haar buik en schoof regelmatig boos naar t hoofdeind en lag daar te bonken. Eer ik boven was had ze al pijn natuurlijk. Met de hoofdbeschermer was dat natuurlijk minder. Toen t gebonk ophield dat ding laten zitten en ze heeft t nu nog.

    De jongste heeft t nu ook in haar bedje, alleen die beweegt nog niet zo dat ze ertegenaan kan.
    Die wat ik heb is ook dun, als ze daar tegenaan zou komen dan krijgt ze nog lucht (al is dat wel warmer en moeilijker)

    Je hebt veel verschillen, die hele dikke (die in duitsland veel te koop zijn) die zou ik zelf ook niet gebruiken, als ze daar tegenaan liggen dan denk ik dat t ademen een stuk lastiger word
     

Deel Deze Pagina