Hoofdpijn tijdens zwangerschap! Wat kan het zijn en wat kan ik er aan doen?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door madelonnetje, 24 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelonnetje

    16 jun 2014
    99
    16
    8
    Vrouw
    Hoi Dames,

    Ik heb de laatste 2 weken ontzettende hoofdpijn. Ben zelf naar het ziekenhuis geweest om te kijken of ik geen zwangerschapsvergiftiging heb. Uitslag van het bloed en urine was goed. Advies gekregen goed paracetamol slikken.
    Nu zijn wel inmiddels alweer 1 week verder en is de hoofdpijn nog steeds aanwezig en is het niet meer maar ook niet minder geworden. Zijn er meiden die dit herkennen en of de goude tip hebben om er vanaf te komen, of heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
    Want het lijkt me ook niet heel goed om zo lang asprintjes te slikken als je zwanger bent.
     
  2. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Drink je genoeg? Zo niet...probeer eens een dag echt 2 a 2.5 liter per dag te drinken.
    Is je ijzer goed?
    Je baby pakt alles wat hij nodig heeft aan vitamines en mineralen en daarna ben jij pas aan de beurt. Een tekort aan iets is zo onstaan dan.
     
  3. madelonnetje

    16 jun 2014
    99
    16
    8
    Vrouw
    ik drink echt meer dan genoeg. en alleen maar water. Mijn waardes zijn ook allemaal goed. Ze hebben alles nagekeken vorig weekend. dus dat kan het ook niet zijn helaas.
     
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    Hm zolang achter elkaar herken ik niet. Ik had laatste zwangerschap wel telkens 3 dagen hoofdpijn. Na een paar keer kon ik dat linken aan groeispurts. Dat vroeg blijkbaar zoveel van mn lijf
     
  5. jeske160789

    jeske160789 Bekend lid

    9 sep 2015
    553
    72
    28
    Hoe is het met de spieren in je nek schouders...
    Het kan zijn dat als deze gespannen zijn het hiervan uit komt.

    Dan is een massage en een warmtekussen of jets dergelijks fijn..
     
  6. SMJD

    SMJD Fanatiek lid

    17 okt 2016
    1.890
    444
    83
    Dacht inderdaad ook aan een spier ofzo in je Bovenrug of nek die vastzit? Wellicht eens een fysiotherapeut vragen of een massage bij een salon proberen?
     
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Ik heb het gehad in mijn 2e zwangerschap, was wel iets minder ver dan jij nu bent. Ik ben ermee naar de fysio gegaan. De spieren in mijn nek zaten vast. 3 behandelingen gehad en de hoofdpijn was over.
     
  8. Ting86

    Ting86 Fanatiek lid

    4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Ik had op een gegeven moment ook bijna elke dag hoofdpijn, maar ook rusteloze benen. Ik ben voor de rusteloze benen elke dag extra magnesium gaan slikken. De rusteloze benen waren verdwenen en na een paar dagen was de hoofdpijn ook weg.... Je kan het altijd proberen....
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Hier ook gehad, 4 weken lang, 24 uur per dag.

    Niemand had een idee en daarna was het ineens weer over.

    Bij de 2 laatste zwangerschappen gehad overigens
     

Deel Deze Pagina