Hoogte WAZO

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Jltshi, 20 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jltshi

    Jltshi Nieuw lid

    15 feb 2017
    2
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hoe wordt de hoogte van mijn WAZO berekend?

    Ik ben in juni 2016 in een WW uitkering terecht gekomen. In mei 2017 ben ik weer gaan werken via het uitzendbureau, 32 uur per week op basis van een 0 uren contract.
    Het uitzendbureau zal zeer binnenkort mijn WAZO gaan aanvragen, deze zal dan door het UWV aan mij worden uitbetaald.
    Maar wordt mijn uitkering nu berekend op mijn inkomsten van afgelopen jaar (WW uitkering + loon uitzendbureau) of alleen op de inkomsten sinds ik weer aan het werk ben (uitzendbureau)?
     
  2. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hallo Jltshi,

    Je vraagt je af hoe de uitkering van de WAZO wordt berekend nu je werkt via een uitzendbureau .

    Goede vraag!

    Ik kan uit je vraag niet opmaken of je naast je werkzaamheden via het uitzendbureau nog een WW uitkering ontvangt. Daarom beantwoord ik je vraag voor 2 situaties:

    Alleen inkomsten vanuit uitzendbureau:
    De WAZO-uitkering is 100% van het dagloon. Wij baseren het dagloon op het sv-loon dat je verdiende tijdens het dienstverband waarin jouw verlof begon.

    Inkomsten en aanvulling vanuit WW:
    De WAZO uitkering baseren wij het dagloon op het gemiddelde van de WW-uitkering en jouw inkomsten samen, berekend over de laatste maand of laatste 4 weken voor de maand waarin uw verlof ingaat.

    Voor het gedeelte van de WAZO vanuit het dienstverband, vraagt de werkgever de uitkering voor je aan.
    Voor het gedeelte dat je nog WW ontvangt, doe je zelf aanvraag via MijnUWV.

    Ik wens je een voorspoedige zwangerschap verder.

    Met vriendelijke groet,

    Petra
    UWV WebcareTeam
     
  3. Jltshi

    Jltshi Nieuw lid

    15 feb 2017
    2
    0
    1
    NULL
    NULL
    Top! Bedankt voor het antwoord!
    Ik heb alleen in mijn eerste werkmaand nog een aanvulling gehad, daarna is mijn uitkering stopgezet. Ik kan dus van de eerste situatie beschrijving uit gaan?
     
  4. UWV

    UWV VIP lid
    Medewerker

    Hai Jltshi,

    Graag gedaan hoor!. Je kunt inderdaad uitgaan van de eerste situatie.
    Nog wel een aanvulling: als je als uitzendkracht in fase A zit bij het uitzendbureau, dan doe je zelf de aanvraag voor de WAZO. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

    Ik wens je alvast een plezierig verlof!

    Met vriendelijke groet,

    Petra
    UWV WebcareTeam
     

Deel Deze Pagina