Hoogzwanger en overstuur

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door beauty2012, 22 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.174
    16
    38
    Hoi meiden,
    Bijna 40 weken zwanger en had net een gigantische uitbarsting naar mijn man toe. Ben even compleet uit mijn vel gesprongen en flink gehuild.
    Punt is dat hij totaal niet begrijpt dat hoogzwanger zijn echt niet zomaar wat is. Ik doe alles hier in het huishouden, zonder enige hulp van wie dan ook. Het huis blinkt aan alle kanten en ondertussen doe ik ook bijna alles omtrent de kinderen. Het enige dat hij hoeft te doen is de kinderen een verhaaltje voorlezen voor het slapen gaan en ze daarna op bed leggen. (daarvoor heb ik ze zelf al gewassen, omgekleed en tanden gepoetst) en hij doet meestal de boodschappen. (wat ik echt waardeer)
    Maar nu wilde hij dus de kinderen niet op bed leggen want hij had al zoveel gedaan en blablabla. Dit was al de 2e keer van de week dat hij ging lopen zeuren over dat ik ze op bed moest leggen. Ik had zoiets van 'zoek het uit, je hoeft ze alleen maar even voor te lezen en klaar ben je weer'
    Maar nu was het dus weer zover en ik werd zo ontzettend boos! ik snap gewoon niet dat hij niet ziet dat ik met een enorme buik vanalles loop te doen en de hele dag harde buiken heb doordat ik alles alleen doe en dan durft hij ook nog te zeuren over zoiets! Alsof ik me zo fit als een hoentje voel in dit stadium..
    Om me heen zie ik mannen zowat alles voor hun zwangere vrouw uit handen nemen, oma's die komen poetsen voor hun zwangere dochters of de kinderen even ophaalt. Dat alles heb ik niet en ik voel me op sommige momenten daardoor zwaar gefrustreerd. Ik uit dat niet snel omdat ik geen ouwe zeur wil zijn of zielig wil doen, maar het is me soms even te veel. Mijn lijf laat me merken dat ik het rustiger aan moet doen en mijn krachten moet sparen voor de naderende bevalling maar hoe kan ik het nou rustiger aan doen als niemand wil helpen?
    Hij probeerde me te kalmeren en zei dat hij het begreep maar ondertussen begrijpt hij er geen bal van want het verandert toch niet!
    Het is een lang verhaal geworden... Ik wilde het even ergens kwijt...
    Liefs
     
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Aah wat kut en klote.

    Laat lekker de boel de boel. Je man doet het of niemand ( tot kraamhulp er is)

    Mijn man heeft wel eens geen onderbroeken in zijn la. Op zolder schoon in de wasmand roep ik dan :roflmao:

    Mijn man was trouwens ook niet zo zorgzaam maar werd achteraf boos wat ik allemaal deed. (klussen in nieuwbouw huis) Tja iemand moet het doen toch o_O
     
  3. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Vervelend zo voor je, misschien dat een gesprek samen met de verloskundige kan helpen? En anders hem een rugzak met 5 kg aardappels minstens hem op de buik vastklikken zodat hij merkt hoe zwaar dat is.en nee de nepbuik mag m minstens 24 uur niet af dan. En nee hij krijgt geen hulp want het is toch allemaal niet zo zwaar, dat zwanger zijn?
    Zelf uiteraard met de voetjes omhoog.
     
    Vrouwke87, pietje1987 en jolien 1986 vinden dit leuk.
  4. Dielle

    Dielle Fanatiek lid

    18 dec 2017
    1.583
    1.160
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Aaah meid ik begrijp je wel. Het lijkt me ook erg frustrerend. Miss even je huishouden laten zoals het is. Je huis hoeft niet te blinken.
    Je man mag zeker wat meer uit handen nemen nu. Dus groot gelijk dat je er wat van zegt.
    Knuffel
     
  5. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Ik begrijp je ook volledig. Ik doe eigenlijk ook alles in het huishouden. Vriendlief zal ook niet uit zichzelf gaan stofzuigen of wat dan ook. Soms is dat enorm frustrerend. Ik heb vandaag een to do lijstje voor hem gemaakt en die opgehangen. Wellicht wat kinderachtig maar ik wist het ook even niet meer. En dan heb ik daarop dingen geschreven zoals de box in elkaar zetten etc. Dus nog geeneens de was doen, boodschappen. Ben benieuwd of het helpt. Als het niet lukt zou ik inderdaad de boel de boel even laten. Dan wordt er maar 1 dagje minder met de stofzuiger door de kamer gegaan.
     
  6. Fearfull

    Fearfull Bekend lid

    11 jan 2018
    986
    293
    63
    Vrouw
    Weet je wat ik een keer gedaan heb toen mijn man een keer begon te zeuren? Mijn reisrugzak aan de voorkant van zn lichaam getaped en een flinke watermeloen erin gegooid met nog 2 kilo suiker. Ik zei en nu wil ik dat je gaat stofzuigen en dweilen en afstoffen! Oh en de was ophangen. Nou het lukte hem amper fatsoenlijk in de pot te piesen met zo een flinke voorgevel laat staan al die dingen. Ik zei ja jongen het is niet niks en oh ik werkte erbij nog in de zorg!

    Wij vrouwen zijn powervrouwen..
     
    Silsil, mgeul84, meelanor en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    #7 NdNk, 13 okt 2018
    Laatst bewerkt: 13 okt 2018
    Wij vrouwen zijn echt bikkels.
    Deels wel herkenbaar hoor. Denk dat mijn man wel wat meer doet als de jouwe. Maar stoppen met drinken en roken ofzo dan weer niet o_O
     
  8. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    OW wat vervelend zeg! Zou dat zelf ook niet accepteren dus daar zeker wat van zeggen tegenover mijn man. Ik snap dat nooit, je hebt samen denk ik gekozen voor een kindje dus dat betekent voor de man ook een tandje bij waar nodig

    Een schoonmaakster wellicht nog een optie? Die heb ik zelf ook sinds de bekkenklachten bij mijn oudste, dat scheelt voor iedereen heel veel
     
  9. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Zo, dat is inderdaad irritant zeg. Ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt. En trouwens, dat lijkt me juist leuk om te doen als je de hele dag hebt gewerkt en je kinderen niet ziet. Verhaaltje voorlezen is juist het leuke stuk van naar bed brengen toch?
    Hoe dan ook, je huis laten blinken lijkt me sowieso niet echt nodig op dit moment, dus misschien kun je daar een tandje terug terug.
    Realiseert je man wel dat als jij dadelijk bevallen bent hij dan In eens veel meer zal moeten doen? Zoniet, dan is het misschien goed om nog eens even een goed gesprek hierover aan te knopen
    Succes!
     

Deel Deze Pagina